Het dopingtopic 2.0
Ik heb het door! Je herhaalt jezelf
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Dus we hebben het over een partyende ex prof renner die nog steeds in de wielerwereld zijn brood verdient en gene wiskundeles geeft, of de naam uit drie letters bestaat hangt nog een beetje in de lucht en ook het jaar waarin e.e.a zou hebben plaatsgevonden..
Ik zeg, de rode kamer met de kandelaar, door de groene renner.
Ik zeg, de rode kamer met de kandelaar, door de groene renner.
-
- Forum-lid
Danny Nelissen?
CyclistForum Luxembourg
Die is wereldkampioen bij de amateurs geweest, dus denk het niet.
Tinkoff-Saxo sleept de UCI voor de rechter. Eigenaar Oleg Tinkov is boos, omdat de bond de ploeg niet heeft ingelicht over veranderingen in de bloedwaarden van Roman Kreuziger toen Tinkoff de renner in 2012 contracteerde.
De schommelingen deden zich voor in het seizoen 2009-2010 en waren dit jaar reden voor de UCI om een onderzoek te starten. Daardoor moest Tinkoff de Tsjechische renner buiten de Tour-selectie houden.
De Tsjech zou volgens de ploeg in 2013 al door de UCI om opheldering zijn gevraagd. Door Kreuziger ingehuurde experts verklaarden dat het niet om doping hoefde te gaan, maar in mei legde de UCI hun verklaringen naast zich neer. Het is nog niet duidelijk wat de volgende stap van de wielerbond is.
De Deense ploeg wil Kreuziger zondag wel opstellen in de Ronde van Polen.
"De UCI wist van de schommelingen, dus waarom hebben ze dat verborgen gehouden?'' zegt Tinkov op Twitter. "Ik verloor miljoenen euro's, omdat ik hier niets van wist toen hij tekende. De UCI mag ons flink gaan compenseren hiervoor.'
De schommelingen deden zich voor in het seizoen 2009-2010 en waren dit jaar reden voor de UCI om een onderzoek te starten. Daardoor moest Tinkoff de Tsjechische renner buiten de Tour-selectie houden.
De Tsjech zou volgens de ploeg in 2013 al door de UCI om opheldering zijn gevraagd. Door Kreuziger ingehuurde experts verklaarden dat het niet om doping hoefde te gaan, maar in mei legde de UCI hun verklaringen naast zich neer. Het is nog niet duidelijk wat de volgende stap van de wielerbond is.
De Deense ploeg wil Kreuziger zondag wel opstellen in de Ronde van Polen.
"De UCI wist van de schommelingen, dus waarom hebben ze dat verborgen gehouden?'' zegt Tinkov op Twitter. "Ik verloor miljoenen euro's, omdat ik hier niets van wist toen hij tekende. De UCI mag ons flink gaan compenseren hiervoor.'
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Paul Kimmage over de dood van Johannes Draaijer: http://m.independent.ie/sport/other-spo ... 79202.html
Zoetjes aan kunnen we het stokje overdragen aan de voetballerij.
Die zijn nu aanbeland waar de wielrennerij zich in 1998 bevond!
http://www.spakenburg.com/nieuws/reacti ... ndelsblad/
Die zijn nu aanbeland waar de wielrennerij zich in 1998 bevond!
http://www.spakenburg.com/nieuws/reacti ... ndelsblad/
Zij is ook tegen
Ik had gisteren toevallig het sportforum op radio 1 op staan en daar werd dit door drie voetbaljournalisten en een scheidsrechter besproken. Het woord doping is nauwelijks in de mond genomen, het werd een partydrug genoemd, ze waren het er met z'n allen over eens dat in voetbal doping eigenlijk geen voordeel gaf, ze waren verbaasd over de omvang, maar vonden eigenlijk dat er niks aan de hand was.
Als vooral de journalisten zo'n instelling hebben, dan hoef je in ieder geval als voetbal niet bang te zijn dat doping daar een serieus issue gaat worden.
Als vooral de journalisten zo'n instelling hebben, dan hoef je in ieder geval als voetbal niet bang te zijn dat doping daar een serieus issue gaat worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Absoluut waar. Doping helpt niet bij een balsport.Karl66 schreef: ze waren het er met z'n allen over eens dat in voetbal doping eigenlijk geen voordeel gaf,
Ik bedoel, 10 KM op en neer draven en dan de bal beheersen is toch totaal geen uithoudings kwestie? En zo'n Robben, dat is toch puur techniek waarop hij de honder meter afraffelt. Het is gewoonweg ondenkbaar dat HGH, Testoronnie en Epo enige invloed zouden hebben.
Serieus, iedereen die profesioneel betrokken is bij voetbal en deze mening aanhangt is gewoon een gecorrumpeerde hufter. Voetbal is zoals elke fysieke sport bij uitstek geschikt om te drogeren. En je kan het hele spectrum gebruiken, want echt op de kilo's letten zoals hardlopers en wielrenners hoeft niet.
En ja, onze Nederlandse oogappeltjes worden vanaf 12 jaar door de altruistische Nederlandse ploegen opgeleid. Wees maar gerust, er worden geen te kleine spelers "geholpen", dat doen wij in nederalnd niet. Nee, al die talentjes, dat is gewoon Hollandse genen en calvinistisch hard werken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er zijn ook nooit profs gepakt met testosteron..... *sarcasme on*
Alleen die gemene Italianen, die liepen op epo tegen het cleane ajax in de CL.... Maar ja, ajax klaagt toch altijd dat ze de scheids tegen hebben
Alleen die gemene Italianen, die liepen op epo tegen het cleane ajax in de CL.... Maar ja, ajax klaagt toch altijd dat ze de scheids tegen hebben
Less is bore