Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
29 jul 2009 12:58
perik schreef:Wat is het punt dan eigenlijk? Dat Rubiera het zwart voor de ogen had, terwijl Casran nog voldoende fris was om ineens de hele sociale structuur binnen Astana te ontrafelen?
Dat jij een kalf bent!
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 jul 2009 13:09
C a s r a n schreef:perik schreef:Wat is het punt dan eigenlijk? Dat Rubiera het zwart voor de ogen had, terwijl Casran nog voldoende fris was om ineens de hele sociale structuur binnen Astana te ontrafelen?
Dat jij een kalf bent!
mannen, pak een meetlint en meet hem op
on-topic:
in welke ploeg zien we Contador terecht komen?
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
29 jul 2009 13:20
Ik ga er eigenlijk nog altijd van uit dat hij graag richting Caisse D'Epargne gaat. Daar heeft hij althans dit jaar al een aantal keren opzichtig mee geflirt.
Maar hij heeft kennelijk nog wel een contract bij Astana dus het zal de vraag zijn of Caisse dat wil afkopen en of Astana wil meewerken. Ze zullen daar ook wel begrijpen dat Vinokourov geen grote ronde gaat winnen. En ze hebben nu goud in handen want Contador wint zo'n beetje elke ronde waar hij aan de start verschijnt.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 jul 2009 13:23
Bottecchia schreef:Ik ga er eigenlijk nog altijd van uit dat hij graag richting Caisse D'Epargne gaat. Daar heeft hij althans dit jaar al een aantal keren opzichtig mee geflirt.
Maar hij heeft kennelijk nog wel een contract bij Astana dus het zal de vraag zijn of Caisse dat wil afkopen en of Astana wil meewerken. Ze zullen daar ook wel begrijpen dat Vinokourov geen grote ronde gaat winnen. En ze hebben nu goud in handen want Contador wint zo'n beetje elke ronde waar hij aan de start verschijnt.
Ja. Maar is C D'E sterk genoeg voor Contador? Of moet hij dan zoals Evans en Mechov maar proberen vooraan te blijven rijden?
Tegelijkertijd krijgt Astana natuurlijk een aderlating, dus ook daar heeft Contador niet de sterkste support.
-
perik
- Forum-lid
perik
29 jul 2009 13:27
Caisse De Epargne heeft toch wel wat aardige "knechten": Pereiro, L.L. Sanchez, Valverde (als die nog gaat starten natuurlijk).
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
29 jul 2009 13:29
Ik denk dat die ploeg best goed is. Daar fietsen toch een aantal sterke mannen hoor.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat Contador dusdanig sterk is dat hij ook wel wegkomt met een minder sterke ploeg. Als hij aanvalt in de bergen kan er voorlopig niemand zijn wiel houden. Daar heeft hij geen ploeg voor nodig. Als ze hem kunnen afzetten aan de voet van een klim doet 'ie de rest zelf wel.
-
auke
- Forum-lid
auke
29 jul 2009 13:29
Wat is het toch een heerlijk medium dat e-mailen, chatten, twitteren, forumbrommen en natuurlijk heel veel op elkaar kankeren, oeps, mopperen (ps. in mijn familie en vriendenkring heeft deze ziekte ook wel huisgehouden hoor, dont worry, maar we lachen en mopperen nog steeds). Allemaal fijn anoniem, opdat wel elkaar niet in de ogen hoeven te kijken. En we zeggen wat we denken, maar doen we ook wat we zeggen?........ gelukkig niet altijd.
En natuurlijk als je in het zog van een topper rijdt, dan zal altijd een deel van zijn succes op jou neerdwalen, welk ander doel dient name-dropping? En worden kalveren nu hier ook al belachelijk gemaakt? Weet je wel hoe onmenselijk de bio-industrie is vandaag de dag, om daarmee te spotten is wel behoorlijk kortzichtig hoor.
Ja-knikker Ekimov twittert er ook vrolijk op los:
"Just red cyclingnews.com about Alberto Contador post race press conference comments on Lance Amstrong. Totally disagree and frustrated."
&
"LA is part of the team and no one thankful word to the all team from AC! NO RESPECT! Sad!"
Waarop Lance als een vrolijk musje doortwittert:
"Thanks, Eki. Onward."
En "onward" is wel zijn meest wijze uitspraak van de laatste 3 weken!
Al met al denk ik dat ik te hoge verwachtingen van Lance had, hij is ook maar een mens met al zijn kwaliteiten en zwakheden kennelijk. Maar soms wil je graag dat mensen, waar je bewondering voor hebt, nog meer boven zichzelf uitstijgen om daar een voorbeeld van aan te kunnen nemen, opdat je zou wensen net als hem of haar te kunnen worden. Voor mij persoonlijk overschaduwd zijn haantjesgedrag (zijn ware aard als controlefreak) zijn comeback. Misschien dat dat laatste treedje op de Maslow's ladder volgend jaar komt, we zullen zien.
Contador voor Cervelo of Rabo please!
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
29 jul 2009 13:37
C a s r a n schreef:perik schreef:Wat is het punt dan eigenlijk? Dat Rubiera het zwart voor de ogen had, terwijl Casran nog voldoende fris was om ineens de hele sociale structuur binnen Astana te ontrafelen?
Dat jij een kalf bent!
Houden we 't hier wel een beetje gezellig
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
29 jul 2009 13:40
Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat het voor Armstrong heel moeilijk is om je gedrag aan te passen aan de nieuwe situatie.
Stel je maar voor. Hij heeft 7 jaar op rij de tour gewonnen en in die periode altijd alles bepaald wat er in de ploeg gebeurde. Wie ging er mee naar Frankrijk, wanneer fietst de ploeg wel op kop en wanneer niet, welke ritten gaan we verkennen, in welk hotel slapen we. Noem maar op, hij bepaalde denk ik zo'n beetje alles.
Dan ben je drie jaar weg en kom je terug in diezelfde omgeving. Zelfde ploegleider, veel bekende renners om je heen. Alles lijkt weer zoals vroeger. Ok, je bent niet meer helemaal de renner die je was maar het niveau komt er weer aan. Er is alleen één ding anders. Je bent niet meer de sterkste van het deelnemersveld. Sterker nog, je bent niet eens de sterkste van je ploeg. Dat vraagt toch wel even een mentale omschakeling hoor. Ik praat er zijn uitspraken niet mee goed maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om dan de knop om te zetten.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 jul 2009 13:47
Bottecchia schreef:Ik kan me overigens wel heel goed voorstellen dat het voor Armstrong heel moeilijk is om je gedrag aan te passen aan de nieuwe situatie.
Er is alleen één ding anders. Je bent niet meer de sterkste van het deelnemersveld. Sterker nog, je bent niet eens de sterkste van je ploeg. Dat vraagt toch wel even een mentale omschakeling hoor. Ik praat er zijn uitspraken niet mee goed maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om dan de knop om te zetten.
Eens.
Maar het laat wel duidelijker dan ooit zien dat hij een groot sportman is, maar niet een groot mens.
Althans, dat is mijn mening. Want er zijn mensen die zijn gedrag juist wel goed vinden.
Maar ik vind dat hij anderen verwijt waar hij zichzelf aan schuldig maakt.
-
pierre92
- Forum-lid
pierre92
29 jul 2009 15:46
Op 23 augustus werd door de Nederlandse ochtendkrant De Telegraaf bekend gemaakt dat Contador openlijk heeft gesolliciteerd bij de Rabobank, nadat zijn ploeg Discovery Channel Pro Cycling Team na dit seizoen ermee stopt. Dit werd door de betrokkenen ontkend. [4] Ambitieuze plannen van het geplaagde Kazakstaanse Team Astana haalden de ploegleider van Discovery Channel, Johan Bruyneel, over om daar zijn carrière voort te zetten. Voorts volgden veel renners van de Amerikaanse ploeg, waaronder Alberto Contador.
(bron: wikipedia)
Menchov meesterknecht?
fietsen, da\'s mijn verzetje!
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
29 jul 2009 15:49
Pierre92 schreef:
Menchov meesterknecht?
Nah, die zie ik eerder naar Katusha vertrekken.
Maar goed, dat is alleen als er al een andere kopman komt bij Rabo.
Ik zie dat zo snel nog niet gebeuren. Ik denk dat Menchov nog wel een kans krijgt en dat ze de voorbereiding anders aan gaan pakken.