Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 02 jun 2015 20:42

JasperGR schreef:Heb je eventueel foto's van de lak? Je zou eventueel Sensa zelf opbellen of emailen.
Ik zal morgen wat foto's maken en hier plaatsen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2015 21:41

Juridisch gezien heb je niets met Sensa te maken en alles met de Vos. Die is jouw aanspreekpunt, omdat je daar de fiets hebt gekocht. Van Sensa kan je enkel hopen op coulance als de Vos zijn verantwoordelijkheid niet wilt nemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 02 jun 2015 21:57

Pfff... dit lijkt weer een aanvulling te zijn aan het dikke boek Wanpraktijken vos zwanenburg. Veel succes ermee en ik hoop voor je dat het gewoon afgehandeld gaat worden!

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 03 jun 2015 08:13

Amclassic-Fan daar heb je gelijk in maar uiteindelijk is het een product van Sensa die de fiets heeft gemaakt. Dat het via Vos officieel moet lopen is logisch, want anders zou elke fabrikant het druk hebben met alle garantiegevallen. Ik zou het sowieso proberen, want dan hoef je ook niet in discussie te gaan met Vos.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 03 jun 2015 19:54

Als je die weg kiest, komt Vos er wel erg gemakkelijk vanaf.
Zie de opmerking van amclassic-fan. TS heeft toch een koopovereenkomst met Vos?
"Fietsen is mijn medicijn."

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 09 jun 2015 19:07

richard-w schreef:Goedenavond, mijn schoonvader heeft eens Sensa calabria van een 3kwart jaar oud. Nu zagen we laatst dat de blanke lak soort van loslaat of lucht onder komt. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? De fiets komt bij vos zwanenburg weg, zij willen er niks van weten, en ze zegen dat dit normaal is ( dat vind ik uiteraard niet). Weet iemand wat voor stappen we nog kunnen ondernemen?

Hoe staat er nu voor met deze zaak??

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 11 jun 2015 17:16

sprint100 schreef:
richard-w schreef:Goedenavond, mijn schoonvader heeft eens Sensa calabria van een 3kwart jaar oud. Nu zagen we laatst dat de blanke lak soort van loslaat of lucht onder komt. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? De fiets komt bij vos zwanenburg weg, zij willen er niks van weten, en ze zegen dat dit normaal is ( dat vind ik uiteraard niet). Weet iemand wat voor stappen we nog kunnen ondernemen?

Geen nieuws ;) ?

bel1982
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2015 16:23

bel1982 12 jun 2015 14:47

Hoi, al een aantal mooie foto's in dit topic voorbij zien komen, sta op het punt een sensa giulia te kopen als vervanging van mijn huidige fiets, vraag ook in het nieuwe fietsen topic gesteld maar hier nog een keert specifiek aan de sensa rijders: wat kunnen jullie zeggen over de supra wielen, stevig en allround of liever vervangen voor ander setje? Wat zij jullie ervaringen tot nu toe? Ben zelf overigens rond 82 kilo, 187 cm...

nononsens
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2014 19:40

nononsens 12 jun 2015 18:26

bel1982 schreef:Hoi, al een aantal mooie foto's in dit topic voorbij zien komen, sta op het punt een sensa giulia te kopen als vervanging van mijn huidige fiets, vraag ook in het nieuwe fietsen topic gesteld maar hier nog een keert specifiek aan de sensa rijders: wat kunnen jullie zeggen over de supra wielen, stevig en allround of liever vervangen voor ander setje? Wat zij jullie ervaringen tot nu toe? Ben zelf overigens rond 82 kilo, 187 cm...
Inmiddels rijd ik nu zo'n 8 maanden op een Sensa Trentino, deze is standaard voorzien van Supra RA Pro wielen. In combinatie met de gemonteerde Vredestein Flammante banden ben ik tot nu toe tevreden. Het geheel geeft mij een vertrouwd gevoel en stuurt prima. Nog geen speling of andere mankementen gehad, maar zoals gezegd ik rijdt er nog maar ca. 8 maanden mee. Overigens mijn gewicht is 78kg
Volgens mij zijn de SUPRA onderdelen wel OK, mijn vrouw rijd een Sirocco Cyclocrossfiets die is afgemonteerd met SUPRA onderdelen en voorzien van SUPRA RA Comp wielen, ook hier na 2 jaar nog geen centje pijn. Hierbij moet ik wel aantekenen dat de meeste kilometers op de weg zijn gemaakt.

bel1982
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2015 16:23

bel1982 13 jun 2015 11:57

Okay, geen problemen dus met de wielen van Sensa, goed om te horen! Lijkt erop dat ik voor de Sensa Calabria ga, met de RCA55 natuurlijk, of zijn de remcapaciteiten van de carbon versies inmiddels beter dan enkele jaren geleden met carbon wielen het geval was?

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 13 jun 2015 13:53

bel1982 schreef:Okay, geen problemen dus met de wielen van Sensa, goed om te horen! Lijkt erop dat ik voor de Sensa Calabria ga, met de RCA55 natuurlijk, of zijn de remcapaciteiten van de carbon versies inmiddels beter dan enkele jaren geleden met carbon wielen het geval was?
Hoe dat zit met de RCA55 wielen durf ik niet te zeggen. Ik heb die eilte pro sl wielen en daar is de flens aan de kant van de naaf spontaan gescheurd/afgebroken en ik weet zeker van iemand met nieuwe Supra wielen die hetzelfde heeft gehad. Die had echter ook geen RCA55 wielen. Mijn wiel is nu ingestuurd voor reparatie en als het goed is wordt er een versterkte flens ingezet.

Anselmo Fuerte
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 dec 2011 06:03

Anselmo Fuerte 13 jun 2015 13:55

bel1982 schreef:Okay, geen problemen dus met de wielen van Sensa, goed om te horen! Lijkt erop dat ik voor de Sensa Calabria ga, met de RCA55 natuurlijk, of zijn de remcapaciteiten van de carbon versies inmiddels beter dan enkele jaren geleden met carbon wielen het geval was?
Hoe dat zit met de RCA55 wielen durf ik niet te zeggen. Ik heb die eilte pro sl wielen en daar is de flens aan de kant van de naaf spontaan gescheurd/afgebroken en ik weet zeker van iemand met nieuwe Supra wielen die hetzelfde heeft gehad. Die had echter ook geen RCA55 wielen. Mijn wiel is nu ingestuurd voor reparatie en als het goed is wordt er een versterkte flens ingezet. Op zich vind ik het trouwens heerlijke wielen.

Plaats reactie