Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 05 feb 2014 10:00

Zekers mooi! Ben benieuwd naar de opbouw.
ooit allemaal op een Scalpel

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 05 feb 2014 10:03

Erg mooi!

Gebruikersavatar
jupiler11
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:55

Gebruikersavatar jupiler11 05 feb 2014 11:19

Geweldig! Wat een prachtige kleur is het ook!! Welk RAL nummer is dat?
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 05 feb 2014 12:16

Eventjes uit interesse: Wat kost een nieuw Prodigiosa frame zo ongeveer?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 feb 2014 12:27

jupiler11 schreef:Geweldig! Wat een prachtige kleur is het ook!! Welk RAL nummer is dat?
Er is geen echt RAL nummer. Is een eigen mengsel van Gios.
Nighty schreef:Eventjes uit interesse: Wat kost een nieuw Prodigiosa frame zo ongeveer?
Ik heb in 2013 daar 1500 Euro voor betaald.

Gebruikersavatar
jupiler11
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jul 2013 21:55

Gebruikersavatar jupiler11 05 feb 2014 12:30

Gastheerg schreef:
jupiler11 schreef:Geweldig! Wat een prachtige kleur is het ook!! Welk RAL nummer is dat?
Er is geen echt RAL nummer. Is een eigen mengsel van Gios.
Ok, bedankt.Veel plezier met het afbouwen en fietsen natuurlijk.
Fiets eens een olifant, gewoon omdat het kan, check mijn route @Strava: http://tinyurl.com/prwxvbs

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 feb 2014 20:08

Dit weekend de 1980 Gios maar eens serieus afbouwen maar kon het niet laten er alvast wat onderdelen aan te hangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 feb 2014 20:46

Wordt al wat. Heb vorig jaar een volledige campa record groep met alle mogelijk Gios Logo's terug naar Italie verkocht. Vond het persoonlijk teveel van het goede maar ieder het zijne.
Er is geen echt RAL nummer. Is een eigen mengsel van Gios.


Dat kun je wel zeggen, heb talloze gloednieuwe frames van dit type opgebouwd en ben minimaal 5 verschillende kleuren Gios blauw (van heel licht tot extreem donker) tegengekomen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 feb 2014 06:38

Mooi Gerard, de enige echte Gios in mijn optiek... :D

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 feb 2014 08:05

sharkman113 schreef:Heb vorig jaar een volledige campa record groep met alle mogelijk Gios Logo's terug naar Italie verkocht. Vond het persoonlijk teveel van het goede maar ieder het zijne.
Ik heb juist altijd gevonden dat Gios hier genuanceerd mee omging. Gt in zadelpen en op het buitenblad en een signatuur in de stuurnok. Meer niet. Vind ik zelf nog wel subtiel. Merken als Colnago sloegen in die jaren helemaal door: commandeurs, remgrepen. Masi kon er ook wat van freesde zelfs de naven.

Overigens van Gios gaan er heel wat gegraveerde onderdelen rond die nooit door Gios zijn gemaakt. Voorbeeld zijn de commandeurs die voor een vermogen op Ebay staan.
sharkman113 schreef:
Er is geen echt RAL nummer. Is een eigen mengsel van Gios.
Dat kun je wel zeggen, heb talloze gloednieuwe frames van dit type opgebouwd en ben minimaal 5 verschillende kleuren Gios blauw (van heel licht tot extreem donker) tegengekomen.
Er zijn natuurlijk ook een hoop repaints in omloop. Neemt niet weg dat net als bij Bianchi er niet 1 celeste is is er ook niet 1 Gios blauw.
Wat wel overeind blijft is de zeer diepe, warme volle kleur en ze doen er nog steeds een beetje geheimzinnig over. :?:
scottpch schreef:Mooi Gerard, de enige echte Gios in mijn optiek... :D
Voor mij ook, maar dat heeft natuurlijk alles te maken dat het m'n eerste fiets was zoals ik die echt wilde hebben. Toen ik begon met koersen (1970) kreeg ik een afdankertje en de fietsen daarop waren toch meer door beperkte budgetten ingegeven dan waar m'n hart sneller van ging kloppen. In 1980 flink wat geld verdient en dit type Gios gekocht met een super record groep van Campa. Dat was voor toen een vermogen!
Daarna zo'n zelfde model gekocht. 1 voor voor slecht weer en 1 voor te showen :mrgreen:

Zijn eigenlijk de enige fietsen waar ik spijt van heb dat ik ze heb weggedaan. Met dit project ga ik dat een beetje rechtzetten 8-)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 feb 2014 08:45

Geldt ook wel voor mij al begon ik op een overjarige teamfiets van Thijs Vermeer (van van Houwelingen) en stapte toen over op een Gios SR (met semi super record en en donkerblauwe SSC velgen)

Wat ik bedoelde was dat de nieuwe Blauwe frames nieuw uit de piepschuim omdozen kwamen en af fabriek als van verschillende kleurtinten blauw (en wat vliegroest :mrgreen: ) waren voorzien (het eigen lakproces van kennelijk ook niet volledig onder controle wat wel weer bij het "made in Italy" denkpatroon paste)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 feb 2014 09:20

Idd Vermeer Thijs.

Ik heb wel van Aldo Gios begrepen dat in die jaren het succes ze nogal eens in de weg zat. Door het succes van de Brooklynploeg (oa de Vlaemicnk) gevolgd door IJsboerke (Thurau) en Vermeer Thijs (Fons de Wolf) konden ze de frames niet aanslepen.
Ploegen kregen vaak frames waar nauwelijks grondverf was gebruikt. Dat zorgde weer voor een mooi verhaal dat het voor het gewicht was gedaan maar na een paar goeie kasseistroken lag de verf naast je fiets.

Ik spreek die mannen regelmatig en grappig is dat ze nu hun processen perfect op orde hebben, maar door de enorme hoeveelheid merken niet meer aan het succes van toen kunnen komen. Toen kwamen ze met slechte lak er gewoon mee weg. Sterker het heeft het succes in die jaren nauwelijks in de weg gestaan.

Overigens wel spijt dat ik die piepschuim dozen ook heb weggedaan. Zo'n deksel met dat logo is gewoon leuk op de hobbykamer :mrgreen:

Ik heb nog wel alle folders uit die jaren. Altijd lastig wat je wel en niet bewaard. Als je jong bent vind je iets al snel ouwe meuk en gaan de jaren tellen zijn die dingen ineens sentiment. Vemeer Thijs shirt gewoon weggegooid en nu zou ik er graag een hebben om met deze fiets een retro rit te rijden :roll:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 07 feb 2014 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie