Commentaar op commentaar
Ook als niet-Nederlander stoor ik me mateloos aan de bijzonder platte dictie van Ruben Van Gucht, het zeurderige stemmetje van Ine Beyen (die toch vooral om haar looks werd geselecteerd, me dunkt) en natuurlijk het pathetische gezwets van Vannieuwkerke. De wielerkundigheid van José kan ik wel smaken, maar dat weegt niet op tegen alle irritaties; gisteren dus maar weer snel mijn heil gezocht bij de RTBF (waar ook het chauvinisme iets minder hysterische vormen aanneemt, bij gebrek aan Waalse toprenners). Want ook voor mij is Eurosport echt de allerlaatste optie (waarbij ik - als het dan echt moet - bij voorkeur uitgesteld kijk om de reclameblokken te kunnen doorspoelen).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Van de regen in de drup, oftewel van het al te opgewonden chauvinistische Belgische commentaar in de finale toen Kopecky met Ludwig op stap ging en Vollering achterliet naar het commentatorduo kwaakdoos en nietsweter van de NOS, om zelfs in de nazit bij Dione niets te vernemen over de tweede plaats van Shirin van Anrooij met als winnaar Blanka Kata Vas.
Sowieso jammer dat deze jonge dames geen aparte wedstrijd tot hun beschikking kregen, maar als commentator die toch ook wat huiswerk mag doen, zou je moeten weten wat er speelt. Ook jammer is dat Van Anrooij moest knechten in dienst van Team NL Elite Vrouwen ... Wellicht had er dus meer in gezeten.
Nu ik toch bezig ben met wat kritische noten; Ludwig (Cecilie Uttrup) had nog een aardige vinger in de pap bij de overwinning (dik verdiend daar niet van) van Lopecky. Ludwig weigerde het gaatje naar Kopecky dicht te rijden, schudde meermaals met het hoofd, at zo het bordje van Vollering zo goed als leeg, om vervolgens op het moment van de aansluiting het hazenpad te kiezen. Kopecky zag er wel brood in en demarreerde opnieuw weg van Vollering, sloot aan bij Ludwig, die nu wel overpakte, uiteraard ook omdat er goud en zilver blonk in het vooruitzicht. Gelukkig was er daarachter enige samenwerking tussen ploeggenoten Reusser en Vollering en kon de laatste op de meet Ludwig van het zilver afhouden. Mooi !
Sowieso jammer dat deze jonge dames geen aparte wedstrijd tot hun beschikking kregen, maar als commentator die toch ook wat huiswerk mag doen, zou je moeten weten wat er speelt. Ook jammer is dat Van Anrooij moest knechten in dienst van Team NL Elite Vrouwen ... Wellicht had er dus meer in gezeten.
Nu ik toch bezig ben met wat kritische noten; Ludwig (Cecilie Uttrup) had nog een aardige vinger in de pap bij de overwinning (dik verdiend daar niet van) van Lopecky. Ludwig weigerde het gaatje naar Kopecky dicht te rijden, schudde meermaals met het hoofd, at zo het bordje van Vollering zo goed als leeg, om vervolgens op het moment van de aansluiting het hazenpad te kiezen. Kopecky zag er wel brood in en demarreerde opnieuw weg van Vollering, sloot aan bij Ludwig, die nu wel overpakte, uiteraard ook omdat er goud en zilver blonk in het vooruitzicht. Gelukkig was er daarachter enige samenwerking tussen ploeggenoten Reusser en Vollering en kon de laatste op de meet Ludwig van het zilver afhouden. Mooi !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat is hier mis mee? Je mag je eigen kansen toch maximaliseren? Ze zat met 3 SDW dames in de kop, dan deed ik ook geen trap teveel. Als de streep 5m eerder had gelegen had ze zilver gehad.Klein_Verzet schreef: ↑14 aug 2023 14:23 Nu ik toch bezig ben met wat kritische noten; Ludwig (Cecilie Uttrup) had nog een aardige vinger in de pap bij de overwinning (dik verdiend daar niet van) van Lopecky. Ludwig weigerde het gaatje naar Kopecky dicht te rijden, schudde meermaals met het hoofd, at zo het bordje van Vollering zo goed als leeg, om vervolgens op het moment van de aansluiting het hazenpad te kiezen. Kopecky zag er wel brood in en demarreerde opnieuw weg van Vollering, sloot aan bij Ludwig, die nu wel overpakte, uiteraard ook omdat er goud en zilver blonk in het vooruitzicht. Gelukkig was er daarachter enige samenwerking tussen ploeggenoten Reusser en Vollering en kon de laatste op de meet Ludwig van het zilver afhouden. Mooi !
Less is bore
Ik word altijd wel blij van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon bij Eurosport/GCN maar ook Jeroen samen met Jip van de Bos gaat dat goed en is prima om naar te luisteren. Vooral de interactie tussen Jeroen en kartsten is leuk en vermakelijk.
Iris is echt ver_schrik_ke_lijk dat is wat mij betreft echt niet te doen.
De Tour op de NOS met Michel Boogert of Stef Clement was prima maar die flauwe woordspelingsmachine Joris van den berg is tenenkrommend.
Ik kijk bijna alle wielerwedstrijden nu al een jaar op GCN+ voor die paar euro's is dat de beste investering geweest sinds tijden
Iris is echt ver_schrik_ke_lijk dat is wat mij betreft echt niet te doen.
De Tour op de NOS met Michel Boogert of Stef Clement was prima maar die flauwe woordspelingsmachine Joris van den berg is tenenkrommend.
Ik kijk bijna alle wielerwedstrijden nu al een jaar op GCN+ voor die paar euro's is dat de beste investering geweest sinds tijden
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
José Been geeft nog wel eens commentaar in het Engels. Ik vermoed dat zij het was. In het Engels beter aan te horen dan in het verleden in het Nederlands.JPAR schreef: ↑14 aug 2023 11:35Bedoel je Tim de Vries? Die zat er gisteren ook weer. Daar zapp ik bij weg. En gisteren met Iris was geen fijne combi. Ik dacht dat ik haar wel prettig vond omdat ik laatst Engelstalig commentaar had op Eurosport en ik dacht dat zij dat was, maar zal iemand anders geweest zijn.daniel1975 schreef: ↑14 aug 2023 07:42 En omdat er bij de mtb wedstrijden weinig keuze was, veroordeeld tot de stagair.
Ah. Dan is zij dat geweest. Ik dacht dat zij helemaal weg was als commentator.EmPeHa schreef: ↑14 aug 2023 15:46José Been geeft nog wel eens commentaar in het Engels. Ik vermoed dat zij het was. In het Engels beter aan te horen dan in het verleden in het Nederlands.JPAR schreef: ↑14 aug 2023 11:35Bedoel je Tim de Vries? Die zat er gisteren ook weer. Daar zapp ik bij weg. En gisteren met Iris was geen fijne combi. Ik dacht dat ik haar wel prettig vond omdat ik laatst Engelstalig commentaar had op Eurosport en ik dacht dat zij dat was, maar zal iemand anders geweest zijn.daniel1975 schreef: ↑14 aug 2023 07:42 En omdat er bij de mtb wedstrijden weinig keuze was, veroordeeld tot de stagair.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Op haar was in het begin ook veel commentaar. Terwijl ik haar best goed vind.
Voor MTB is Bart Brentjes wel aardig met die andere gast, maar die is wel wat "neflix" schrewerig.
De andere kant is net als met F1, is zie toch zelf ook wel wat er gebeurt...... De vraag is of je van commentaar wel kan verwachten dat het voor ons is als luisteraars met meer kennis dan gemiddeld.
Wat ik wel leuk vind als ze tussendoor wat nieuws bespreken en verhalen van vroeger etc.
Voor MTB is Bart Brentjes wel aardig met die andere gast, maar die is wel wat "neflix" schrewerig.
De andere kant is net als met F1, is zie toch zelf ook wel wat er gebeurt...... De vraag is of je van commentaar wel kan verwachten dat het voor ons is als luisteraars met meer kennis dan gemiddeld.
Wat ik wel leuk vind als ze tussendoor wat nieuws bespreken en verhalen van vroeger etc.
Ik vond haar voorheen ook prettig. Maar in het Engels ook nog goed qua uitspraak, woordkeuze en -kennis. Niet een standaard Europeaan die Engels spreekt.wasbeer2006 schreef: ↑15 aug 2023 10:14 Op haar was in het begin ook veel commentaar. Terwijl ik haar best goed vind.
Wat ik ook leuk vind aan verhalen van vroeger, dat ze met de nodige zelfspot en -kennis verteld worden.
-
- Forum-lid HC
Jose Been spreekt volgens mij ook vloeiend Spaans en Frans.
Iig vertaalde ze een paar keer een spaans interview en dat deed ze zo snel.
Knap. Overigens vraag ik me weleens af of de interviews die tussendoor komen op eurosport altijd al vertaald zijn of dat dat te plekke gebeurt door de presentator. Jeroen Vanbellegem vertaalt het ook altijd vrij vlot.wasbeer2006 schreef: ↑15 aug 2023 12:27 Jose Been spreekt volgens mij ook vloeiend Spaans en Frans.