Vanmiddag rondje Maassluis-Delft-Maassluis gedaan. Kon m'n handschoenen niet vinden en daarom zonder op pad gegaan. De eerste 20 minuten was afzien maar daarna ging het prima. Totdat ik een potentiele klant zag en ik besloot rechtsomkeer te maken, om een blik naar binnen te kunnen werken. (Tja, ik heb wel vakantie maar kan het toch niet laten)
Toen ik voor het raam wilde stoppen, kreeg ik @#$%^! m'n schoen niet uit m'n pedaal en viel ik om. Gloeiende!! Waarom niet na de vakantie ff langs gereden met de auto!
Gevolg was een licht beschadigde carbon rem/schakelhendel (hoe noem je zo'n ding ook alweer?!), een beschadige quickrelease, een zeer dijbeen/kont en 2 lachende Turken die toevallig ook daar stonden.
Maar nadat ik van de schrik bekomen was, m'n stuur recht gezet had en m'n kleding weer netjes had gemaakt (ik blijf een heer op de fiets), heb ik m'n rondje toch naar tevredenheid kunnen voltooien en was net voor het donker thuis.
Gelukkig is de Ergopower (zo heet dat ding!) niet erg beschadigd, het was weg te polijsten, en een Motip lakstifje doet wonderen op quickreleases.
Volgende afspraak: a.s. zondag!
Vandaag gefietst in 2007?
En weer wilde deze enthousiaste winterfietser zijn toertje maken in de waterige winterzon.
Maar deze keer was hem niet veel meer dan een twaalftal kilometers gegund, want toen stond er tussen hem en een onbezorgde peddeltocht een lullig stompje van een paaltje dat hem onverbiddelijk en hard op zijn plaat liet gaan.
Stuur dubbelgevouwen, ergopower aan de haper en ik weet gelijk weer waar een schaambeen voor dient....vol op de stuurpen zat ik.
En voor dit soort dagen met bemodderde wegen had ik eigenlijk die schitterende, alleskunnende MTB aangeschaft. Om over alle zichtbare en onzichtbare hindernissen heen te walsen.
Van de jury ook nog puntenaftrek gekregen vanwege een beperkt ten toon gespreid zweefvermogen. Ik beperk mij de komende dagen tot (fiets)herstel :d.
Maar deze keer was hem niet veel meer dan een twaalftal kilometers gegund, want toen stond er tussen hem en een onbezorgde peddeltocht een lullig stompje van een paaltje dat hem onverbiddelijk en hard op zijn plaat liet gaan.
Stuur dubbelgevouwen, ergopower aan de haper en ik weet gelijk weer waar een schaambeen voor dient....vol op de stuurpen zat ik.
En voor dit soort dagen met bemodderde wegen had ik eigenlijk die schitterende, alleskunnende MTB aangeschaft. Om over alle zichtbare en onzichtbare hindernissen heen te walsen.
Van de jury ook nog puntenaftrek gekregen vanwege een beperkt ten toon gespreid zweefvermogen. Ik beperk mij de komende dagen tot (fiets)herstel :d.
Ik reed op zo'n smal fietspad door het bos. Het paaltje was door bladeren helemaal verstopt.
Met mijn wielen is niks aan de hand, waarschijnlijk doordat ik over de kop vloog. Het stuur is denk ik dubbelgeslagen door mijn gewicht (2 kerstdagen later) op de stuurpen.
Ben gelijk naar de vliegbasis Gilze-Rijen getogen voor bijscholing, maar teruggestuurd vanwege "hopeloos geval".
Maar bedankt voor je medeleven, dat was ook wel een beetje de bedoeling vna mijn bericht .
Met mijn wielen is niks aan de hand, waarschijnlijk doordat ik over de kop vloog. Het stuur is denk ik dubbelgeslagen door mijn gewicht (2 kerstdagen later) op de stuurpen.
Ben gelijk naar de vliegbasis Gilze-Rijen getogen voor bijscholing, maar teruggestuurd vanwege "hopeloos geval".
Maar bedankt voor je medeleven, dat was ook wel een beetje de bedoeling vna mijn bericht .
-
- Forum-lid
Ik heb er vandaag ook weer 4 D1 uurtjes op zitten. Was wel een apart ritje. Door de flinke wind heb ik met een hartslag van 130 zowel 41 als 23km/u gereden. En dat in een geheel vlakke omgeving.
Op de provinciale weg had ik nog last van een loslopende hond die uit het gras kwam springen. Hij liep even mee maar hield er uiteindelijk maar weer mee op. Het baasje heeft het waarschijnlijk nu nog niet in de gaten want die liep zeker 150 meter verder. Lekker verantwoordelijk om gaan met je hond zullen we maar zeggen.
Nu de fiets maar even schoonnmaken want die ziet er niet uit.....
Op de provinciale weg had ik nog last van een loslopende hond die uit het gras kwam springen. Hij liep even mee maar hield er uiteindelijk maar weer mee op. Het baasje heeft het waarschijnlijk nu nog niet in de gaten want die liep zeker 150 meter verder. Lekker verantwoordelijk om gaan met je hond zullen we maar zeggen.
Nu de fiets maar even schoonnmaken want die ziet er niet uit.....
Vandaag drie uurtjes over lekdijk en heuvelrug.
Opmerkelijk: tussen Austerlitz en Zeist tegemoet gereden door promo-auto van RedBull. Verder geen acht op geslagen, maar na enige tijd terug ingehaald door 't zelfde wagentje. Op kruising stopte die, waarna trainingsmaatje en ik voorzien werden van blikjes RedBull (naar keuze met of zonder suiker...) en een vrolijke lach van 't promo-team...
Opmerkelijk: tussen Austerlitz en Zeist tegemoet gereden door promo-auto van RedBull. Verder geen acht op geslagen, maar na enige tijd terug ingehaald door 't zelfde wagentje. Op kruising stopte die, waarna trainingsmaatje en ik voorzien werden van blikjes RedBull (naar keuze met of zonder suiker...) en een vrolijke lach van 't promo-team...