Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2017 19:25

raven14 schreef:Marketing: EM heeft ook nagelaten buiten Benelux markt te gaan zoeken.
Dat klopt niet.
Merckx fietsen kan je over de ganse wereld kopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3536
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 mar 2017 19:28

Tuurlijk kan je ze wereldwijd kopen, maar ze hebben nagelaten marketing te focussen op markten buiten Benelux. Je had bvb perfect iets kunnen doen in UK waar alles wat fietsen betreft, booming is. Nu doet Merckx op dit moment inspanningen in die richting, maar het is te weinig en te laat.

By the way, 5.7 mio verlies op een omzet van 9.5 mio... redelijk moeilijk verhaal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 456
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 18 mar 2017 20:31

veel draait ook rond de sponsoring van mogelijke pro tour ploegen.

merckx heeft 2 jaar quickstep kunnen sponsoren maar heeft hiermee geen grote boost gekend
(ik herinner mij ook een voorval van Boonen die zen frame brak d.m.v. een bidon die tussen frame en achterwiel terecht kwam)

goede publiciteit in worldtour wedstrijden zorgt onmiddellijk voor een aantrekkelijkere naam

verder weet ik enkel van sport vlaanderen-baloise dat ze rijden op merckx (continentaal)

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 19 mar 2017 08:22

En Lares-Waowdeals bij de vrouwen en Delta Cycling (Join-S/Derijcke ofzo van vroeger)

donarrie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 apr 2013 19:50

donarrie 19 mar 2017 09:30

Fiets.nl geeft ook wel een erg eenzijdig beeld van de financiële gezondheid van EMX..... dat is wel schadelijk voor het bedrijf

Het forse verlies is volgens het bedrijf te wijten aan afschrijvingen, meldt Het Laatste Nieuws. Die komen voort uit voorraden en uit de stopzetting van een sponsorcontract met de wielerploeg Quick-Step, waarop 2,5 miljoen euro wordt afgeschreven. Lichtpunt is dat de omzet licht toenam tot 9,4 miljoen euro, 'dankzij een betere prijzenmix'

BTW toevallig is het bericht ook niet meer te vinden bij fiets.nl.....

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 mar 2017 11:20

Jaap Telder schreef:Probleem is denk ik inderdaad de naam van de renner. Hij is ook de grote promotor geweest van het WK in een Arabisch sharia shitland. (smeergeld?)
En deze man zat indertijd ook vol met verboden middelen, daar wil je toch geen fiets van? 8-)
Een fiets met Lance Armstrong erop of Floyd Landis of Bernhard Kohl of een andere doper zal nooit goed verkopen.
Je wil notoire pakhazen als Lance Armstrong, Floyd Landis of Bernhard Kohl als renner toch niet met Eddy Merckx vergelijken hopelijk?
Wie Eddy ooit heeft zien rijden ziet het ridicule hiervan wel in.
Eddy's prestaties liggen in een te ver verleden om huidige generaties nog aan te spreken en verder probeerde hij natuurlijk ook wel eens wat om het allemaal draaglijk te maken en is hij geen groot zakenman gebleken.
Persoonlijk interesseert me het geen laars wat op een frame staat, ben niet bereid ook maar 1 stuiver te betalen voor een naam.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2017 11:44

Wel vreemd dat merken als Merckx en Jan Janssen als minderwaardig worden gezien terwijl tal van merken van mislukte (Italiaanse) renners wel voor vol worden aangezien. Blijkbaar mag je hooguit een middelmatig coureur zijn wil je verstand fietsen hebben. Dat verklaart misschien de hoeveelheid kennis die hier op het forum aanwezig is... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 19 mar 2017 13:40

Eddy Merckx is begonnen met zijn naam te grabbel te gooien door deze op minderwaardige warenhuisfietsen te laten plakken. Later heeft hij de rechten teruggekocht en maakte hij in eigen regie hoogwaardige stalen fietsen. De overgang van bouwen in eigen regie naar carbon uit het verre oosten is voor vele gevestigde namen niet eenvoudig. Hoe ga je je onderscheiden, zodat voor jouw premium modellen het dubbele betaald wordt, ten opzichte van no name frames uit China. ( en jouw super frames komen ook uit China).
Pinarello lukt dat nog, maar hoe lang, zeker nu een Pinarello bezitter zich moet verdedigen tegen het vermoeden dat hij een nepperd berijdt.
Ik heb altijd van de mystiek gehouden van de grote vakmannen/artiesten van de staalbouw ( Jean le Grand, Peter Serrier, Kessel, Gios, La Rosa, Colnago om maar een paar te noemen) . De vakmannen van het carbon tijdperk zijn onbekend. De emotie zit dus alleen in de naam op het frame en eventueel de teams die ze sponsoren. ( Hoewel de kombi Merckx en Quickstep niet echt gewerkt heeft)
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 mar 2017 13:42

Ik ben het ook wel eens met jouw verdeling. Ik hoor en lees alleen steeds meer dat Merckx in dezelfde categorie als Jan Janssen wordt geschaard. Mijn Gara was een goed aluminium frame met prachtige afwerking maar helaas te racy voor mij na een ongelukkige val. Nu dus een JJ :mrgreen: .

Volgens mij is het vooral misgegaan bij de introductie van carbon. De MX Leader en de scandium modellen als de AMX-5 behoorden echt bij de top van wat er destijds te krijgen was. Bij de Carbon modellen is het nooit beter dan middelmatig geworden. Vroeger waren de carbon fietsen te zwaar en te slap en moest Eddy dat allemaal recht lullen door te verkalren dat veel andere fietsen onveilig waren omdat de fiets onder de renner vandaan waait of dat de renner eraf stuitert. Tegenwoordig zit er niet veel verschil meer tussen de frames en is middelmatig eigenlijk goed genoeg maar willen mensen blijkbaar niet meer extra voor de naam Merckx betalen.
Campagnolo Ultra Dork

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 19 mar 2017 14:42

Ik heb een jaartje op deze AMX 105 gereden,was geen verkeerde fiets.
Betaalde ik toen in een tour de Frans aanbieding bij mijn FM 899 euro voor.

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mar 2017 15:35

Ernie C. schreef:.............. Dat verklaart misschien de hoeveelheid kennis die hier op het forum aanwezig is... :mrgreen:
Ik denk dat je eerder het gemis aan kennis zal bedoelen :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mar 2017 16:36

@VC: Pina lukt dat nog wel een tijdje, omdat de F8/10 overal geroemd worden om hun rijeigenschappen en door de succes van Sky. En al gaat Sky ooit ten onder aan de Marginal Gains, dan zal Pina de dans wel ontspringen. Trek bestaat ook nog steeds ondanks US Postal ;-)
Less is bore

Plaats reactie