Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 dec 2015 18:50

Livio Livius schreef:
Sweety2008 schreef:Maandag of dinsdag ligt eraan hoeveel tijd ik heb wil ik het tot 15 km uitbouwen en daarna tot 20 km.
Op 24 dec. heb ik meer dan 11 km gelopen zonder pauze an een stuk.

Sinds dat ik de trainingsschema's weg heb gegooid gaat het super. Ik loop ook niet met een hartslagmeter omdat ik zelfs wel aanvoel als ik te hoog zit.
Wel heb ik altijd muziek op dit vind ik heel erg fijn.
Van 11 naar 15 en dan 20km ....
Jazeker ik wil steeds langere afstanden lopen. Maar dit zal zeker nog een paar weken duren voordat ik 15 km of 20 aan een stuk zonder pauze kan lopen.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 dec 2015 18:54

@TumTumTum waar worden de minithriatlons gegeven?
Zwemmen zal moeilijk worden kan alleen dan ergens in Duitsland bij de Hariksee of als het nog mag in de Wittsee. Binnenbad gaat niet omdat ik niet tegen chloorlucht kan ik krijg dan direkt een astma aanval. Dus ik moet zien dat ik ergens buiten kan zwemmen.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 dec 2015 20:10

Sweety2008 schreef:@TumTumTum waar worden de minithriatlons gegeven?
Zwemmen zal moeilijk worden kan alleen dan ergens in Duitsland bij de Hariksee of als het nog mag in de Wittsee. Binnenbad gaat niet omdat ik niet tegen chloorlucht kan ik krijg dan direkt een astma aanval. Dus ik moet zien dat ik ergens buiten kan zwemmen.
Ik denk niet dat minitriathlons gegeven worden, maar gehouden.
Hoe lang is het al geleden dat je in een overdekt bad geweest bent?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 27 dec 2015 20:42

Hoe lang ik denk het was de laatste keer in 2010 in Baarlo. Samen met een vriendin en ik was er welgeteld 10 minuten en dan moest ik aan de frisse lucht. Mens wat had ik het benauwd.

Dit bad is nu trouwens alleen nog maar voor campinggasten van de Ostappen campings.

In maart gaat de Venloop weer van start misschien doe ik mee. Eens kijken hoeveel ik nog moet trainen.
Zal nog effe duren omdat ik toch nog te langzaam ben.
Ghost Nivolet 6LC

11AFotografie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar 11AFotografie 28 dec 2015 08:00

Misschien eens zoeken of er in de buurt een zwembad met zout-water is? Mijn broertje heeft hetzelfde probleem, maar hier in de buurt (Den Bosch) is een zwembad met zoutwater en dus geen chloorlucht waardoor het veel makkelijker uit te houden is.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 dec 2015 09:55

Sweety2008 schreef:@TumTumTum waar worden de minithriatlons gegeven?
http://www.vrouwentriathlon.nl/nieuws/

Het is in buitenwater.

Ik vind het chloorgehalte in zwembaden tegenwoordig meevallen in vergelijking met vroeger. Met een zwembrilletje is het heel goed te doen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 28 dec 2015 16:49

Ik heb ook geen last van mijn ogen maar mijn luchtwegen vinden dit niet prettig. Heb dan het gevoel dat ik stik.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 28 dec 2015 16:54

Heb net op de website gekeken is toch allemaal te ver uit de buurt van mij.

In September is in Blerick weer een duathlon gepland dit is voor mij dichter bij huis.
Ghost Nivolet 6LC

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 28 dec 2015 18:57

Vandaag weer meer dan 10 km gelopen wilde eigenlijk langer lopen maar vanwege tijdgebrek moest ik eerder stoppen.
Afbeelding

Mijn vriend was er ook weer. Het zijn zo knuffelige besten en ik mag hem ook altijd even aaien.
Ghost Nivolet 6LC

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 31 dec 2015 19:05

De afgelopen vier dagen hebben Louise en ik meegedaan aan de landelijke zwemvierdaagse in een zwembad in Rotterdam west. Er waren niet erg veel deelnemers wat heerlijk rustig was. Naderhand krijg je een drankje, dat was in ons geval 4 keer een warme chocomelk en nog even nakletsen in de bar die steeds leger werd. Aan het begin van de week was er nog vrij uitbundige kerstversiering, gisteren stond er alleen nog een armetierig boompje en vandaag hadden ze zelfs alle stoelen en krukken al weggezet.
We kregen nog wel een drankje, we waren de allerlaatsten die het pand verlieten voordat het een paar dagen dicht gaat en moesten dan ook via de nooduitgang.
Erg leuk evenement. De bedoeling is dat je vier keer minimaal 25 baantjes zwemt. Nou ja, dat heb je natuurlijk zo gedaan. De grootste uitdaging voor mij was er iedere keer heen gaan, Louise woont dichtbij maar ik moest een paar keer na mijn werk vanuit Barendrecht door de drukte van de stad, vandaag strijkerbommen ontwijkend. Voor mij werd het dus ook nog een fiets vierdaagse.
Maar aan het eind kregen we een heuse medaille en daar doe je het natuurlijk voor. Niet gedacht ooit nog eens zwemmedaille te krijgen.:)

Afbeelding
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 31 dec 2015 21:31

Super zeg.

Ik heb vandaag mijn laatste rondje in 2015 gelopen. Bijna 10 km. Het weer was super de zon scheen uitbundig.
Ghost Nivolet 6LC

louise
Forum-lid
Contact

louise 01 jan 2016 13:51

Hahaha, mooie nathaarfoto, Tumtumtum!

Het was weer erg leuk, voor mij was het de 2e Zwemvierdaagse als volwassene, en het is een super-evenement: voor € 3,50 kun je 4 dagen lang 's middags baantjes zwemmen en dan krijg je nog drinken, een oliebol en een medaille ook. Terwijl sommige andere zwembaden zelfs helemaal gesloten zijn tussen kerst en oud&nieuw. Ik hoop dat ze het zelf niet té rustig vonden en er dus wel mee doorgaan! En gezellig om het dit jaar samen te doen.

De medaille roept een acute jeugdherinnering bij me op, die is echt in 40 jaar niet veranderd:

Afbeelding

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie