Pagina 83 van 340

Geplaatst: 14 mei 2008 21:22
door timper
Kader en groep is geen probleem, die wielen zijn echt niet speciaal. Ik steek ze nog in garantie maar er moeten andere in. In zo'n fiets en in die prijsklasse verwacht je goede wielen.
Aan de andere kant heb ik in mijn hybride trek handgespaakte wielen laten maken en daar heb ik evenveel problemen mee. Gewoon pech zeker.
Met mijn scirocco wielen nooit last gehad op 22000km.

Pilot 2.1

Geplaatst: 19 mei 2008 14:51
door crasher
Geen High End en geen carbon, de Trek Pilot 2.1. Ik heb hem wel opgepimpt met Dura Ace, mooie wielen, etc.

[img=http://i224.photobucket.com/albums/dd16 ... ilot21.jpg]

Ik wilde een degelijke fiets en geen carbon. Dat laaste omdat hij regelmatig op het autodak mee moet en zo'n carbon frame op je fietsdrager klemmen schijnt ook geen succes te zijn.

Geplaatst: 23 mei 2008 02:05
door camille
Gefeliciteerd met je fiets. Geen verwijt maar wel nieuwsgierig; waarom DA op deze fiets. Lijkt me een beetje "overdreven" op dit model.

Geplaatst: 24 mei 2008 11:51
door filip
[img=http://users.telenet.be/ventiens2/Filip/Madone2008.jpg]

Pech, Pech, Pech met mijn nieuwe Madone na ongeveer 1500km mijn eerste frame spontaan aan het barsten op twee plaatsen. Onderaan de zit mast (op de kruising zitbuis en bovenbuis) en enkele cm boven het braket. Heb er geen foto kunnen van nemen. Had wel geluk want mijn FM had hetzelfde frame op stock, 24 uur later was alles al opnieuw gemonteerd.
Heb nu 1500km met het nieuwe frame en heb de indruk dat er terug barstjes in de lak komen onderaan de zitmast.
Het is een maat 60. Ben 1m92 en weeg 83 a 85kg.
(voor alle duidelijkheid op de foto zie je de fiets toen hij nog nieuw was dus zonder barsten)
Mijn FM heeft naast mij nog een dergelijk geval gehad.

Wat de Bontrager wielen betreft: op mijn vorige Madone 5.2 aero (2006) zaten ook bontrager wielen, spaken kwamen continu los, heb de wielen dan ook vlug vervangen. Als ik nu een trek koop vraag ik steeds om de wielen in te ruilen.

Geplaatst: 24 mei 2008 16:20
door litespeed
Wat een pech Filip! Ik ben benieuwd waar die eerste scheur zat die je noemde. Als ik het goed begrijp onderaan het eerste deel van de zitbuis? Eerder schreef ik al dat toen ik dit frame voor het eerst zag, mij de excentrische plaatsing van het eerste deel van de zitbuis op het tweede deel opviel. Totaal niet logisch qua krachtenspel. Anderzijds is het een behoorlijk grof (groot) knooppunt van buizen, zodat 1 en ander goed zou kunnen gaan, mits de wanden voldoende dik zijn.

Hopelijk blijf je nu gevrijwaard van ellende. Veel plezier iig!

Geplaatst: 24 mei 2008 17:41
door filip
Aan de linkerkant ligt de achterremkabel tegen de zitmast, de barst zit net achter het kabeltje.

Geplaatst: 12 jun 2008 22:36
door andromeda
Ik wilde jullie onderstaande Madone niet onthouden, eigen ontwerp van de eigenaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 12 jun 2008 22:41
door timper
Die bontrager wielen zijn inderdaad brol, ik heb die van mij kunnen vervangen in garantie maar deze winter komen er andere in. De spaken komen los en breken, slag in wiel en naaf heeft direct speling.

Verder heb ik nog geen (ik heb hout vast) barstjes na ongeveer 4500 km op die fiets.

Geplaatst: 13 jun 2008 00:13
door anaszi2.0
Hier nog een fototje van mijn rode monster:

Afbeelding

Binnenkort waarschijnlijk wat spannende upgrades, stay tuned!

Geplaatst: 13 jun 2008 00:24
door gesinkfan
Mooie fiets zeg!:D
Weetje wat het gewicht van dit monster is ?:)

Geplaatst: 13 jun 2008 00:25
door anaszi2.0
Op deze foto zo'n 7100gr.

Geplaatst: 13 jun 2008 01:30
door rezne
Een wielset verandert echt de hele look van een fiets. Super! Ik vind ze eigenlijk een maatje te hoog, maar 't is wel blits :D