Pagina 83 van 1091

Geplaatst: 12 jul 2007 00:12
door speric
Sharkman schreef:niets mis met het frame maar die "test" is nog erger dan een verkoopfolder (hebben ze de fiets überhaupt wel gereden of meteen het advertentiegeld opgestreken?)


Ik hoef er geen test op na te slaan hoor. Heb er zelf op gezeten en het is echt verbazend. Het enige wat ik minder vind voor de zwaardere /krachtigere renner is de voorvork.
Als je echt een volle sprint aan gaat of met hoge snelheden 70 +, dan merk je
dat de vork je met een echt lichte vork te maken hebt. dat ding weegt uit de doos dan ook 320gr. Er is overigens geen gewichtslimiet aan verbonden.

Al met al kan je stellen dat hij identiek is aan de SLC, maar dan lichter...en niet rood

Geplaatst: 12 jul 2007 09:40
door adroit
Van wat ik er van begrepen heb gaan ze Concorde compleet restylen en helemaal nieuw in de markt zetten.
Ze willen van het (met alle respect) van het "stoffige " imago van Concorde af.
Ik hoop dat het ze lukt, ik ben wel blij met een Nederlandse importeur die zoveel moois in het programma heeft

Geplaatst: 12 jul 2007 10:11
door sharkman
320 gram is relatief gezien niet echt licht (een EC 90 sl zit inmiddels ook op dat gewicht en de lichte vorken komen (op lengte gezaagd inmiddels gemakkelijk op 260 gram). Feit is dat de meeste produktievorken gewoon slap zijn en dat geldt ook voor de Alpha Q vorken (er zijn ook vorken met 400 gram en meer die ronduit slap zijn....)

Geplaatst: 12 jul 2007 10:53
door speric
Sharkman schreef:320 gram is relatief gezien niet echt licht (een EC 90 sl zit inmiddels ook op dat gewicht en de lichte vorken komen (op lengte gezaagd inmiddels gemakkelijk op 260 gram). Feit is dat de meeste produktievorken gewoon slap zijn en dat geldt ook voor de Alpha Q vorken (er zijn ook vorken met 400 gram en meer die ronduit slap zijn....)


Ik heb begrepen dat die alpha ( waar de wolff ook gemaakt wordt) beduidend stijver zouden moeten zijn.
Volgende week krijg ik een GS-10 binnen, dan kan ik meer laten weten.
die vork zou 340 gr. uit de doos zijn.
Met die CS-10 rijdt CSC ook z'n wedstrijden.
mensen die meer info willen :
http://www.alphaqbike.com/performance_t ... tition.asp

Overigens is de standaard full carbon vork volgens metingen van fiets een hele stijve. Kijk maar eens in de koop gids van 2007. De vork zat toen nog in de SLC en de R3. Achterin staat het meen ik..

Geplaatst: 12 jul 2007 11:07
door paulusr3
Ik kan niet echt concluderen dat de wolf sl vork "slap" is. Ik ben 77 kg bij 1.90m en heb nog geen spannende momenten meegemaakt tijdens het rijden. Ook niet bij hogere snelheden of in afdalingen.

Waar ik wel van baal is de mindere kwaliteit van afwerking van de vork. Zo is de lak bij de uitvalpatjes al zo goed als verdwenen(afbladeren) en moet ik echt met beleid een wiel wisselen wil het niet nog erger worden.
Mijn vriendin rijdt op een soloist team waar de wolf cl in zit. Deze vertoont hetzelfde afbladereffect!

Ik denk dat ik volgend seizoen mijn vork vervang door een andere. Weet alleen nog niet welke. Suggesties??

Geplaatst: 12 jul 2007 11:19
door speric
Dat op die uitvalpatten heb ik ook. Maar op zich vind ik dat niet zo erg. Hoewel ze het beter niet hadden kunnen mee lakken op deze manier. Zolang het niet verder gaat vind ik het niet erg.

Als je even wacht, kan ik vertellen of de alpha vork een optie is. Easton is ook niet slecht.

Geplaatst: 12 jul 2007 11:40
door sharkman
Die Alpha Q is een stuk beter dan de Wolf (probleem bij de laatste is de zijdelingse stijfheid, iets waar vooral profs niet van houden omdat het een slecht gevoel geeft bij het hard aanremmen van een bocht, en dan specifiek bij afdalen)

Meelakken is gewoon goedkoper dan afplakken maar om daat je vork voor te vervangen? licht schuren en zwart aflakken is niet echt heel veel werk.
Het beste is overigens een Alpha Q te nemen (met 44 graden) omdat je anders het risico loopt dat je je stuurgedrag gaat veranderen.

Geplaatst: 12 jul 2007 11:49
door speric
Die heb ik ook besteld er is maar 1 vork die afwijkt van 44 graden.
Ben benieuwd. Ik vind alleen de wolff wel beter passen qua uiterlijk ...
Met een zwarte stift kan je al zo het e.a. camoufleren als je weinig moeite wilt doen ..

Geplaatst: 12 jul 2007 12:08
door paulusr3
Ik een aantal maanden terug in Tour(was dat nummer met die grote frame-test special) veel goeds gelezen over de vorken van THM Carbones. Deze zijn echter wel erg duur in vergelijking met de eerder genoemde vorken, maar qua zijdelingse stijfheid onovertroffen. Ook storck laat zijn stiletto vorken bij THM maken.
Heeft er iemand ervaringen met deze vorken en waar zijn ze te krijgen??

Geplaatst: 12 jul 2007 14:57
door sharkman
De Thm is een niet geintegreerde vork die nog maar op heel weinig frames past. Bovendien is hij ontworpen met de tour testcriteria in het achterhoofd d.w.z. heel stijf maar oh wee als je meer dan 1 spacer toepast (de vorkschacht is ronduit slap en voelt niet heel prettig aan)

Geplaatst: 12 jul 2007 16:49
door xlr8r
De Wolf Wolf CL, Wolf TT en de Wolf SL worden allen bij True Temper gemaakt. De wolf SL is gewoon te koop als GS-20.

Qua stijfheid zullen de vorken elkaar echt niet veel ontlopen.. Ik moet zeggen dat ik de alpha q wel veel mooier vind (met name de CS-10 die is namelijk mat zwart zonder carbon motief.

De wolf Sl is lichter omdat de wand van de vorkbuis dunner is. Daarom moet je ook de alu insert inlijmen. Dit geld dus ook voor de AlphaQ GS10!. (20 en 30)

De Wolf (met rode logo) heeft een dikkere vorkbuis en kan met enkel een expander gemonteerd worden.

De Wolf CL en TT kan gewoon met een starnut gebruikt worden.

Wie behoefte heeft aan meer stijfheid en stevigheid dan de Wolf SL kan best niet naar de Alpha Q GS serie kijken maar zoals gezegd de CS serie.

Geplaatst: 12 jul 2007 17:02
door speric
Wolf CL is met alu buis. Die alu buis is zo dun dat alleen de bij geleverde ster erin past.
Door die truc met de SL vork, scheelt het alweer 20 gram tov een gewone expander ...






Een mooi stukje tekst :

http://www.bicycling.com/article/1,6610 ... -1,00.html

test-samenvatting van de soloist team..