Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 21 nov 2007 00:53

Weinig op zo'n perfecte combi aan te merken lijkt me! :)

Succes met je fiets ook al komt ie pas in februari!

oh ik zie een dingetje om effe te mierenneuken. Ik zie liever elite patao carbon ipv die rode replica's! :p

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2007 00:58

Ik zou die rode bidonhouders niet doen, de fiets dreigt dan een beetje naar een kerstboom te gaan vrees ik. Voor de rest kan het niet anders dan een mooie fiets worden volgens mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 21 nov 2007 01:10

Heb zelf wel vertrouwen in de rode houders (met witte De Rosa bidons). Zal als ik in februari fiets ga halen samen met FM kijken hoe ze in praktijk 'passen'.
Heb op m'n huidige fiets heb ik carbon Moro d'Elite (De Rosa uitvoering) bidonhouders. Echter:
- Binnenkant na paar weken al beschadigd (nu, na half jaar, bijna volledig wit uitgeslagen);
- Bidon zit niet echt lekker vast;
- Belachelijk duur.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 21 nov 2007 01:31

Superfietsje, alleen voor de bidonhouders zou ik kiezen voor campagnolo. Ik heb zelf de centaur versie, geen spijt van gehad, al waren ze erg duur.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 24 nov 2007 21:16

Beste forumleden, Hierbij voor de liefhebbers een link naar een vertaalde sita van Cycling News. Hier zie je en lees je hoe de De Rosa King en Tango worden gemaakt! Waarschijnlijk zullen de technische onder ons dit wel weten maar ik vond het erg boeiend!

http://translate.google.com/translate?h ... nl%26lr%3D
Gerardo

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 11 dec 2007 23:37

GastheerG schreef:
Amclassic-fan schreef:Ik zou die rode bidonhouders niet doen, de fiets dreigt dan een beetje naar een kerstboom te gaan vrees ik.


Denk het ook. Ik vind de Patao´s toch niet geweldig om te zien. Heb ze zelf ook maar gaan in het voorjaar toch wat anders op.

Verder kan rood en wit een prachtige combi zijn. We willen wel foto´s zien natuurlijk!


Kon het niet nalaten de eerste foto's van EEN onderdeel van mijn nieuwe fiets te plaatsen: CS400 computer (bij bestellen van mijn nieuwe fiets bij FM heb ik deze direct meegenomen om me al goed in mogelijkheden 'in te werken')

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 01 jan 2008 22:30

Iemand een idee waar ik LPR of Acqua e Sapone 2008 team kleding (al) kan kopen?

buckrogers
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007 16:59

buckrogers 23 jan 2008 15:15

Beste Forumleden,

Mijn nieuwe derosa avant silverline wordt als het goed is bijna afgeleverd. Deze wordt afgemonteerd met Record en Easton EA90 SL wielen. Ik twijfel alleen nog over het stuur en zadelpen.

Graag advies over een mooi (carbon) stuur voor dit karretje. Budget max 400 eur.

Met sportieve fietsgroet,
Fedor

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 23 jan 2008 16:39

Wordt de avant dan niet met een DeRosa (Selcof of Campy Record) zadelpen afgelevered?
FSA heeft een mooi geintegreerd carbon stuur. De mooiste (en Italiaans) zijn echter Deda en Cinelli. Die zouden zeker niet misstaan.

Ander onderwerp. Heeft iemand al enige ervaring met de nieuwe King 3?
Ik denk erover om na dit zomerseizoen een te bestellen, maar ben niet zeker of het wel de moeite loont t.o.v. mijn huidige King X Light.
Kan je trouwens rechtreeks bij DeRosa bestellen of moet je altijd via een dealer werken. (voor de King X Light was dit trouwens geen probleem- besteld en gekocht bij comobike en afgelevered na 40 dagen).

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 23 jan 2008 22:58

JanJr schreef:Wordt de avant dan niet met een DeRosa (Selcof of Campy Record) zadelpen afgelevered?
FSA heeft een mooi geintegreerd carbon stuur. De mooiste (en Italiaans) zijn echter Deda en Cinelli. Die zouden zeker niet misstaan.

Ander onderwerp. Heeft iemand al enige ervaring met de nieuwe King 3?
Ik denk erover om na dit zomerseizoen een te bestellen, maar ben niet zeker of het wel de moeite loont t.o.v. mijn huidige King X Light.
Kan je trouwens rechtreeks bij DeRosa bestellen of moet je altijd via een dealer werken. (voor de King X Light was dit trouwens geen probleem- besteld en gekocht bij comobike en afgelevered na 40 dagen).


DE King 3 is zeker de moeite waard. Fantastisch frame. Volgens mij ligt het er aan, waar je dit frame voor gaat gebruiken en wat je maat is? Door de doorlopende zitbuis heb je maar een beperkt aantal cm speling in hoogte/laagte! Zelf heb ik deze winter een King X Light gekocht (scherpe aanbieding). Ik gebruik deze om te trainen. Met mijn King 2005 rijd ik koersen!

Ik heb op beide frames een ITM Sword stuur! Wel wat duurder dan € 400,00 maar super om mee te koersen!
Gerardo

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 23 jan 2008 23:50

buckrogers schreef:Beste Forumleden,

Mijn nieuwe derosa avant silverline wordt als het goed is bijna afgeleverd. Deze wordt afgemonteerd met Record en Easton EA90 SL wielen. Ik twijfel alleen nog over het stuur en zadelpen.

Graag advies over een mooi (carbon) stuur voor dit karretje. Budget max 400 eur.

Met sportieve fietsgroet,
Fedor


Op mijn nieuwe Avant (verwacht 'm over circa 3 weken) komt een Deda Zero100 Servizio Corsa (zwart) voorbouw en Deda Electa stuur. Pagina terug kun je een foto-compilatie zien. Zadelpen neem ik inderdaad de standaard De Rosa Avant.

Plaats reactie