Oww, dan zal snelheid ook wel niet relevant voor je zijn. Op gevoel kan je ook wel ervaren of je snel gaat of niet. Gewoon Strava op de telefoon in het achterzakje dus.JohanSchipper schreef:Dingen zoals cadans- en hartslagmeter vind ik de grootste onzin die er zijn. Ik rij graag op gevoel, niet op basis van een paar gare getallen.
Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
-
- Forum-lid
Mijn reactie was natuurlijk veel te kort door de bocht. Natuurlijk kunnen dat soort dingen handig zijn, maar je kunt prima fietsen zonder dat soort apparatuur. Ik heb echter het idee dat men het beeld probeer te schetsen dat je helemaal niet zonder kunt.
Helemaal niet hoor, je kan idd zeker zonder, maar ik heb hier nu een edge200 in de kast liggen (ik houd hem als reserve) omdat je toch graag de cijfertjes achter je gevoel wilt (kunnen) weten, dus ik zou aanraden, koop meteen een 500 of hoger. Ik kijk veel meer naar mijn hartslag/cadans dan wat dan ook nu. Het heeft me ook verbaast hoe je gevoel soms helemaal niet overeenkomt met de cijfertjes. Ik heb heel erg de neiging veel te diep te gaan, daar helpen de cijfertjes prima tegen.
BBB app gebruiken (gratis)! Gewoon een volwaardige fietscomputer die oa de realtime snelheid via gps aangeeft (verder kun je van alles instellen). Houder op het stuur. (Kan ook van BBB) je kunt ook vanuit de BBB app rechtstreeks de rit uploaden naar Strava.
- vrderuiter
- Forum-lid
En als je die cijfertjes echt allemaal goed wilt interpreteren (omdat je denkt dat ze soms niet overeenkomen met je gevoel): koop een vermogensmeter!Sieper schreef:Helemaal niet hoor, je kan idd zeker zonder, maar ik heb hier nu een edge200 in de kast liggen (ik houd hem als reserve) omdat je toch graag de cijfertjes achter je gevoel wilt (kunnen) weten, dus ik zou aanraden, koop meteen een 500 of hoger. Ik kijk veel meer naar mijn hartslag/cadans dan wat dan ook nu. Het heeft me ook verbaast hoe je gevoel soms helemaal niet overeenkomt met de cijfertjes. Ik heb heel erg de neiging veel te diep te gaan, daar helpen de cijfertjes prima tegen.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie want bij mij werkt het niet, zie ook geen stipjes bij het selecteren van foto's in Instagram etc.. dus wie het weet mag het zeggen.BikerHaarlem schreef:Bedankt! Ik heb hem nu door, het werkt!detest schreef:Als je je foto selecteert in Instagram zie je (android) drie stipjes rechts onderaan, selecteer "URL voor delen kopieren". Het URL wordt op je prikbord gezet (niet nodig, je hoeft niets in Srava te plakken). Blijkbaar wordt op deze manier je foto openbaar en dus toegankelijk voor Strava. Als je vervolgens Strava laat zoeken naar foto's worden de gedeelde foto's aan je rit toegevoegd.Maar hoe doe jij dat dan vervolgens?
Tenminste, zo werkt het bij mij....
- Mijn account bij Instagram is openbaar (schuifje 'prive account' in app is niet geactiveerd);
- Strava is gekoppeld aan Instagram (op PC de mogelijkheid tot foto's synchroniseren);
- Mijn mobile gegevens worden alleen via WiFi bijgewerkt, dus . . . ;
- Tijdens rit via Instagram een foto gemaakt;
- Bij thuiskomst pausseer ik mijn rit via Strava;
- Daarna, als ik binnen ben, wordt de foto via Instagram geselecteerd (kan niets er mee doen behalve 'bewerken') . . . . .?;
- Daarna wordt de rit via Strava weggesaved;
- Daarna in Strava wordt de menu keuze foto's synchroniseren geactiveerd;
Resultaat géén foto's!!
Wat doe ik fout?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als ik het goed begrijp moet ik bij thuiskomst eerst mijn wifi koppelen (automatisch), dan worden mijn foto's, die ik gedurende de rit met instagram heb genomen, automatisch neem ik aan? naar 'instagram' gepost/geupload - neemt wel tijd inbeslag - en pas daarna mag ik strava pauzeren/stoppen en wegsaven?richard-w schreef:Wel opletten dat je eerst de fotos hebt geupload voordat je strava stopt/pauzeert. Als je eerst strava stopt en daarna de foto's op instagram post worden ze niet weergeven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tis is echt niet meer. Als fietsen. Foto maken. Foto uploaden naar insta. Fietsen. Bij thuis komst. Strava afronden en thats it. Of evt. Fietsen foto maken. Fietsen. Bij thuis komst uploaden naar insta. Daarna strava uitzetten en klaar
CUBE GTC SLT Force 22
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed
Sensa pista
Gazelle tour l singelspeed
Dat klopt. Pas als alle foto's zijn geüpload moet je strava stoppen. Als het goed is stopt strava als je stil staat (als dit aan hebt staan in de instelling en) dus je gemiddelde blijft het zelfde.Orlok schreef:Als ik het goed begrijp moet ik bij thuiskomst eerst mijn wifi koppelen (automatisch), dan worden mijn foto's, die ik gedurende de rit met instagram heb genomen, automatisch neem ik aan? naar 'instagram' gepost/geupload - neemt wel tijd inbeslag - en pas daarna mag ik strava pauzeren/stoppen en wegsaven?richard-w schreef:Wel opletten dat je eerst de fotos hebt geupload voordat je strava stopt/pauzeert. Als je eerst strava stopt en daarna de foto's op instagram post worden ze niet weergeven.