Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
gisteren vrij snel na de start van een rit foutieve hartslagwaarden. gebruikte band: garmin ant+.
de waarden liepen flink op, ruim boven de 200. na even stilstaan kreeg ik weer gewone waarden, zodra ik weer fietste ging het even goed, maar daarna toch weer van slag.
ik lees meer over hartslag-problemen, ligt dit aan de de bryton, of is er iets loos met m'n (enkele maanden oude) hsm-band?
tot nu toe (al maanden) geen problemen ondervonden.
de waarden liepen flink op, ruim boven de 200. na even stilstaan kreeg ik weer gewone waarden, zodra ik weer fietste ging het even goed, maar daarna toch weer van slag.
ik lees meer over hartslag-problemen, ligt dit aan de de bryton, of is er iets loos met m'n (enkele maanden oude) hsm-band?
tot nu toe (al maanden) geen problemen ondervonden.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
Inmiddels ben ik er achter dat de kwaliteit van de batterij van de ant+ band ontzettend bepalend is. Met een duracell batterijtje cr2032 is er geen enkel probleem, met goedkopere versies van bv het kruidvat heb je vaak al problemen met een nieuwe batterij of raakt de batterij snel leeg waardoor deze problemen ontstaan.
hmmm, band is zo goed als nieuw (vervangen onder garantie) dus ga er van uit dat de batterij nog goed is.
zal 'm van de week nog eens omdoen, en ook zien of hij op m'n garmin forerrunner 305 ook sputtert...
edit: net een rondje hardgelopen, geen rare waarden gezien. op de mtb nog maar eens testen.
zal 'm van de week nog eens omdoen, en ook zien of hij op m'n garmin forerrunner 305 ook sputtert...
edit: net een rondje hardgelopen, geen rare waarden gezien. op de mtb nog maar eens testen.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
Ik heb de laatste tijd tijdens het rijden dat hij telkens het kompas wilt kalibreren, dan zie je niets meer op het display alleen het grote icoon dat je je bryton in een acht moet draaien. Heel vervelend als je op stukken rijdt die je niet kent.
Heb ik als fietser het kompas eigenlijk wel nodig? Kan ik hem niet gewoon uitzetten, GPS zou toch voldoende moeten zijn of zie ik iets over het hoofd?
Heb ik als fietser het kompas eigenlijk wel nodig? Kan ik hem niet gewoon uitzetten, GPS zou toch voldoende moeten zijn of zie ik iets over het hoofd?
Had ik ook last van. Na de laatste software-update van Bryton is het niet meer voorgekomen.justeltjo schreef:Ik heb de laatste tijd tijdens het rijden dat hij telkens het kompas wilt kalibreren, dan zie je niets meer op het display alleen het grote icoon dat je je bryton in een acht moet draaien. Heel vervelend als je op stukken rijdt die je niet kent.
Zie ook het antwoord van Rivosports eerder in dit forum:
"Het terugkerende kompas is het gevolg van een "foutje" in de laatste software update van de Rider 50.
De update om o.a. dit weer te herstellen, wordt zeer binnenkort verwacht (is inmiddels online dus!)
In de tussentijd raden we je aan het kompas tijdelijk uit te schakelen via menu/instellingen/sensoren/kompas.
Excuses voor de overlast."
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
Ok bedankt, Gaat zeker niet direct naar Strava maar eerst ergens opslaan?justeltjo schreef:@Body, ja als je je gereden rit bekijkt zie je rechtsboven een export knop. Je moet hier wel .tcx kiezen, dan neemt hij alle data mee. Vervolgens kan je die bij Strava uploaden.
Heb nu alle pagina's van de Edge en Bryton gelezen... maar ik ga toch voor de Bryton ivm het gebruikersgemak en zeker de verbetering van het kaartmateriaal.
Het wordt dan een Bryton met een hartslag meter van Garmin en dat moet volgens mij voldoende zijn want cadans hoeft voor mij niet. Volgens mij een borstband A+ voldoen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb de Bryton binnen en heb een vraag mbt updates
Als ik kijk onder "mijn apparaten" in Brytonsport dan zie ik onder Software updater o.a. firmware staan. Wanneer ik deze installeer en het apparaat weer aansluit dan dan staat de zelfde firmware nog steeds onder Software updater.?
Is deze nu wel of niet geïnstalleerd, dit is ook met de andere programma's zoals brygton engine.
Graag advies
Bedankt
Als ik kijk onder "mijn apparaten" in Brytonsport dan zie ik onder Software updater o.a. firmware staan. Wanneer ik deze installeer en het apparaat weer aansluit dan dan staat de zelfde firmware nog steeds onder Software updater.?
Is deze nu wel of niet geïnstalleerd, dit is ook met de andere programma's zoals brygton engine.
Graag advies
Bedankt
Albert Einstein
Albert Einstein
@Body, ja is slecht aangegeven, maar je dient zelf te kijken of je over de nieuwste versie beschikt. Er staat bij elk onderdeel welke versie beschikbaar is en welke versie op je apparaat staat. Mocht dit dus afwijken van elkaar, dan moet je updaten.
Bedankt voor je reactie.justeltjo schreef:@Body, ja is slecht a[url][url]angegeven, maar je dient zelf te kijken of je over de nieuwste versie beschikt. Er staat bij elk onderdeel welke versie beschikbaar is en welke versie op je apparaat staat. Mocht dit dus afwijken van elkaar, dan moet je updaten.
De firmware en Apparaat Ap is gelukt. Ik weet alleen niet waar je de andere updates kan checken. Het gaat om Brython Bridge2 2236, App Launcher 3004 en de engine 1117.
Als ik niet eerst de Brython bridge start in google Chrome dan slaat explore op hol. Met google Chrome worden de Windows verkenner mappen steeds geopend. Is dit ook "normaal"?
Uploaden van Planned Trips (routes) lukt bij mij ook niet. Is dit niet mogelijk via Verkenner en welke map gebruiken?
Verder heb ik alle Planned Trips in de Brython zelf verwijderd met als gevolg dat er nu 3 lege pagina's heb staan. Ik heb daar nu 2 routes staan maar wel met grote tussen ruimtes ivm de lege pagina's. Kan ik deze lozen pagina's verwijderen?
Albert Einstein
Albert Einstein