Zie uitleg van Robertvklinkenomer schreef:Wat is het nut dan van 25.robertvklinken schreef:Dat kan zeker.
Er moeten toch nog andere factoren zijn
Carbon clinchers uit China vragen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
De schwalbe one gekocht, deze heb ik er wel opgekregen
Mooie 38mm U-shape velgen van Helin (Carbonspeed), waarschijnlijk 23mm breed? Daar ga je geen spijt van krijgen maar vlgns mij heb je de remblokken iets te hoog afgeregeld.Flapskie schreef:Mede door dit forum besloten om de gok te wagen, dus ook maar een plaatje van mijn kant.
38 inch clinchers van Helin Liu met nieuwe 25mm michelin 4 pro.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@Omer: Een brede band op een smalle velg zorgt ervoor dat de band ronder (lees; spitser) wordt als je de dwarsdoorsnede bekijkt. Het gevolg hiervan is dat je onder een hellingshoek een kleiner contactoppervlak tussen rubber en wegdek hebt. Het indirecte gevolg is dat je minder grip hebt.
Let op; oppervlakte staat niet direct gelijk aan grip. Een bredere band/groter oppervlak betekent niet automatisch meer grip. Door het kleinere oppervlak warmt het rubber plaatselijk veel meer op en verliest daardoor grip op het wegdek. In de natuurkundige benadering van wrijving komt namelijk nergens het oppervlakte voor (Fw,max = μ*Fn). De wrijvingscoefficient (μ) verandert wanneer rubber te heet wordt.
Let op; oppervlakte staat niet direct gelijk aan grip. Een bredere band/groter oppervlak betekent niet automatisch meer grip. Door het kleinere oppervlak warmt het rubber plaatselijk veel meer op en verliest daardoor grip op het wegdek. In de natuurkundige benadering van wrijving komt namelijk nergens het oppervlakte voor (Fw,max = μ*Fn). De wrijvingscoefficient (μ) verandert wanneer rubber te heet wordt.
Daar is dat inderdaad goed op te zien. Let op; het gaat dus om het oppervlak onder een hellingshoek. Op een rechte weg vind ik het niet zo spannendOrlok schreef:@Omer, @RuudRuud, op dit plaatje bouwt een band bij elke velg breedte verschillend op:
Aangezien hier zoveel 'ervaringsdeskundigen' rondhangen.
Mijn interesse is ook wel gewekt door 'hoge' carbon wielen uit China(+/- 50 mm)
Echter met mijn gewicht en lengte (72 kg, 1,96m) vraag ik me af of ik niet regelrecht het kanaal in waai bij een beetje wind.
Nu rij ik op een setje alu's van 1500 gram (22mm hoog), en rij hiermee ook in eiffel, zuid limburg, oostenrijk e.d.
Met remmen ook de vraag of een alu remrand wellicht een betere optie is?
Mijn interesse is ook wel gewekt door 'hoge' carbon wielen uit China(+/- 50 mm)
Echter met mijn gewicht en lengte (72 kg, 1,96m) vraag ik me af of ik niet regelrecht het kanaal in waai bij een beetje wind.
Nu rij ik op een setje alu's van 1500 gram (22mm hoog), en rij hiermee ook in eiffel, zuid limburg, oostenrijk e.d.
Met remmen ook de vraag of een alu remrand wellicht een betere optie is?
Ja dit is de 23mm versie. Ik heb ze bij de fietsenmaker laten monteren dus ga er van uit dat het wel goed zit. Nog wat grotere plaatjes dan..Orlok schreef:Mooie 38mm U-shape velgen van Helin (Carbonspeed), waarschijnlijk 23mm breed? Daar ga je geen spijt van krijgen maar vlgns mij heb je de remblokken iets te hoog afgeregeld.