Pagina 83 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 19 mei 2015 07:31
door Einstein
omer schreef:robertvklinken schreef:Dat kan zeker.
Wat is het nut dan van 25.
Er moeten toch nog andere factoren zijn
Zie uitleg van Robertvklinken
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mei 2015 20:48
door Flapskie
Mede door dit forum besloten om de gok te wagen, dus ook maar een plaatje van mijn kant.
38 inch clinchers van Helin Liu met nieuwe 25mm michelin 4 pro.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mei 2015 21:08
door JorgV
38 inch? Dat lijkt me wel wat veel van het goede
!
On: ziet er goed uit!
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mei 2015 21:52
door Flapskie
38mm uiteraard. Dank
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mei 2015 22:54
door omer
De schwalbe one gekocht, deze heb ik er wel opgekregen
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 08:29
door Soap
Flapskie schreef: 38mm uiteraard. Dank
Iets grotere foto's in inch of mm's mag wel natuurlijk
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 10:00
door Orlok
Flapskie schreef:Mede door dit forum besloten om de gok te wagen, dus ook maar een plaatje van mijn kant.
38 inch clinchers van Helin Liu met nieuwe 25mm michelin 4 pro.
Mooie 38mm U-shape velgen van Helin (Carbonspeed), waarschijnlijk 23mm breed? Daar ga je geen spijt van krijgen maar vlgns mij heb je de remblokken iets te hoog afgeregeld.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 10:25
door RuudRuud
@Omer: Een brede band op een smalle velg zorgt ervoor dat de band ronder (lees; spitser) wordt als je de dwarsdoorsnede bekijkt. Het gevolg hiervan is dat je onder een hellingshoek een kleiner contactoppervlak tussen rubber en wegdek hebt. Het indirecte gevolg is dat je minder grip hebt.
Let op; oppervlakte staat niet direct gelijk aan grip. Een bredere band/groter oppervlak betekent niet automatisch meer grip. Door het kleinere oppervlak warmt het rubber plaatselijk veel meer op en verliest daardoor grip op het wegdek. In de natuurkundige benadering van wrijving komt namelijk nergens het oppervlakte voor (Fw,max = μ*Fn). De wrijvingscoefficient (μ) verandert wanneer rubber te heet wordt.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 10:41
door Orlok
@Omer, @RuudRuud, op dit plaatje bouwt een band bij elke velg breedte verschillend op:
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 11:12
door RuudRuud
Orlok schreef:@Omer, @RuudRuud, op dit plaatje bouwt een band bij elke velg breedte verschillend op:
Daar is dat inderdaad goed op te zien. Let op; het gaat dus om het oppervlak onder een hellingshoek. Op een rechte weg vind ik het niet zo spannend
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 22 mei 2015 21:52
door LethalP
Aangezien hier zoveel 'ervaringsdeskundigen' rondhangen.
Mijn interesse is ook wel gewekt door 'hoge' carbon wielen uit China(+/- 50 mm)
Echter met mijn gewicht en lengte (72 kg, 1,96m) vraag ik me af of ik niet regelrecht het kanaal in waai bij een beetje wind.
Nu rij ik op een setje alu's van 1500 gram (22mm hoog), en rij hiermee ook in eiffel, zuid limburg, oostenrijk e.d.
Met remmen ook de vraag of een alu remrand wellicht een betere optie is?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 23 mei 2015 21:58
door Flapskie
Orlok schreef:Mooie 38mm U-shape velgen van Helin (Carbonspeed), waarschijnlijk 23mm breed? Daar ga je geen spijt van krijgen maar vlgns mij heb je de remblokken iets te hoog afgeregeld.
Ja dit is de 23mm versie. Ik heb ze bij de fietsenmaker laten monteren dus ga er van uit dat het wel goed zit. Nog wat grotere plaatjes dan..