Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 02 jun 2016 14:14

Ben op dat stukje wel eens gesneden door iemand met een grote Volvo V70. Word ik kort daarna ingehaald door iemand op een brommertje met de vraag/opmerking deed hij dat bij jouw ook al! Helaas geen kenteken anders had hij zeker op een artikel 5 aangifte van mij kunnen rekenen. Mensen die zo gefrustreerd zijn en hun emoties niet onder controle hebben horen niet achter het stuur van een motervoertuig!
No pain no gain, no guts no glory!

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 02 jun 2016 14:35

Ik als hobby wielrenner en veehouder irriteer me kapot aan het achterlaten van rommel, van plastic tot blikjes en "groen afval". De gevolgen voor mijn grazende dieren kunnen enorm zijn, tot dode dieren aan toe! Zelf een bananenschilletje kan mijn dieren ziek maken door schimmel! AUB opruimen graag. Tevens vind ik dat wij als wielrenners zich gewoon aan de verkeersregels moeten houden. Wat maakt het uit als we even remmen moeten? Mini vorm van interne interval training of temp wisseling training.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 jun 2016 15:19

Kijk, dan komen waslijnen vast van pas. :D

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 02 jun 2016 16:13

@ Eddy. Ben het volkomen met je eens dat het weggooien van afval not done is! Vindt dit uitermate aso en wat is er nu zo moeilijk aan om die lege verpakking weer in je koerstruitje te doen en deze bij gelegenheid in de vuilnisbak te deponeren. Ook moeten wij ons natuurlijk aan de verkeersregels houden maar bovenstaande posts hebben betrekking op het rijden op de weg waar het is toegestaan. Sterker nog ter plaatse is het rijden op een fietspaadje van nog geen meter breed met tegenverkeer, lopers, paardenen en wat al niet meer niet meer bepaald geen goed idee met een racefiets!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jun 2016 17:25

RVV schreef:Ja eenmaal op de fiets ben ik volgens velen (in de auto) ineens tuig van de richel :-( de haat jegens mij als fietser vind ik heel erg.
Ik vind het doodeng. Een bijkomend voordeel van door dat soort gasten als vrouw niet voor vol aangezien worden (gaat vreemd genoeg vaak samen) is dat je als sporter ook niet gezien wordt. Ik heb zelf dat soort agressie niet meegemaakt, niet tegen mij gericht. Wel toen ik een paar jaar geleden met een vriend samen fietste, die werd zowat op iedere straathoek van zijn fiets gereden, kennelijk ziet hij er extreem aanstootgevend uit voor wielrennerhaters. :shock:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 04 jun 2016 17:57

Vandaag in de media, iemand op een racefiets heeft hier in de omgeving een kat dood gereden
Uiteraard per ongeluk, maar wat een reacties zeg man wat kansloos. :(

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 05 jun 2016 10:55

katten zijn levensgevaarlijk voor fietsers, de wereld op zijn kop natuurlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 05 jun 2016 13:21

blijft een oneindige discussie in dit kleine landje. Vanmorgen dacht ik echter wel dat wij zelf toch echt het goede voorbeeld moeten geven. Je kan 100 wielertoeristen hebben die zich keurig gedragen, maar 1 onbeschofte lompe hork die weer eens door rood knalt maakt dat beeld meteen weer negatief. Maar ja, ook dat heb je in iedere groep en iedere populatie, uitzonderingen die het verkloten voor de rest. Oh ja, even frustratie eraf schrijven. vanmorgen rondje ringvaart, stonden met een paar te wachten voor het stoplicht bij Lisserbroek, auto's erachter, voetganger met 2 honden wilde net oversteken, komt er een malloot op volle snelheid langs fietsen door rood, rakelings langs de honden en zonder op of omkijken ervandoor. Jammer dat ik geen puf meer had om hem bij te halen, prutser eerste klas. Als ik daar als automobilist sta te wachten dan is het beeld over wielertoeristen snel gevormd, en terecht....

bever
Forum-lid
Berichten: 2231
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 jun 2016 20:53

Eddy Verdam schreef:Ik als hobby wielrenner en veehouder irriteer me kapot aan het achterlaten van rommel, van plastic tot blikjes en "groen afval". De gevolgen voor mijn grazende dieren kunnen enorm zijn, tot dode dieren aan toe! Zelf een bananenschilletje kan mijn dieren ziek maken door schimmel! AUB opruimen graag. Tevens vind ik dat wij als wielrenners zich gewoon aan de verkeersregels moeten houden. Wat maakt het uit als we even remmen moeten? Mini vorm van interne interval training of temp wisseling training.
interessante opmerking. Vandaag had ik een discussie met een mede-renner over het weggooien van bananenschillen, mijns inzien compost, dus niet schadelijk. Het is ook de vraag hoe lang het duurt voor een bananenschil is afgebroken, schattingen lopen tussen de 1 en 10 jaar. Ook mijn medefietser vertelde dat dieren de schillen kunnen opeten, maar we kwamen er beiden niet uit welk dier er nou een bananenschil eet. Welke dieren hoed jij ?

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 05 jun 2016 20:58


Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jun 2016 21:01

Vee hoort evenmin op de openbare weg dus zolang je het niet in andermans weiland mikt moet dat het probleem niet zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 05 jun 2016 21:39

Ernie C. schreef:Vee hoort evenmin op de openbare weg dus zolang je het niet in andermans weiland mikt moet dat het probleem niet zijn.
Hmmm, sta je hier echt achter of is het snel geschreven?

Plaats reactie