JM_H schreef:Waarom überhaupt boven de 6 bar oppompen? Heb je sinds ok tubeless rij met mijn 70 kg nooit meer gedaan.
Ook met de Schwalbe One, achter al 2* ruim 5000 km met een band, zonder merkbare lek. Voorband heeft het 10.000 km uitgehouden.
Op zich is boven de 6 bar ook niet nodig... Zit ook rond de 70kg met 71-72kg. Pomp ze eigenlijk tegenwoordig ook maar tot 6 bar. Laatst kreeg ik wel commentaar bij het stoplicht dat ik mijn achterband moest oppompen, omdat ik anders onderuit zou gaan... Ik zei dat het wel meeviel en het prima reed, maar vertelde niet dat ik tubeless reed (dat zouden ze toch niet begrijpen had ik het idee...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
). Denk dat de band rond de 4 to 5 bar zat, maar eerlijk gezegd merkte ik niet dat mijn achterband een stuk zachter was geworden door een lek (wat zich toen weer had gedicht)... Want reed met rond de 35km/u, soms iets harder zelfs, langs de ringvaart was toen ook geen enkel probleem. Lichtjes wind mee dat wel...
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Maar totaal niet instabiel.
Ik pompte mijn banden altijd tot 6,5 bar, wat eigenlijk nooit echt nodig was geweest merk ik ook wel...
Vandaag gewoon met mijn ongerepareerde banden nog een klein rondje gedaan (en zelfs in snel bochtenwerk voelt de One met rond de 5 bar niet beroerd aan eigenlijk...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)