Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Frankievenge
- Forum-lid
Frankievenge
06 mei 2016 21:35
boswielrenner schreef:Ik houd me 100% aan het hersteladvies van Garmin.
als je met de dogma op pad bent geweest zou ik het advies qua rusten X2 doen.....dat ding rijdt natuurlijk voor geen meter en bevordert je herstel ook niet dusdanig.....
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
07 mei 2016 08:09
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
faxe
- Forum-lid
faxe
08 mei 2016 21:02
Heb nu een klein weekje een Edge 1000 als opvolger van de Edge 800. De 800 past wel op de stuurpen van mijn Specialized MTB. De 1000 niet. Die is net iets langer en past daardoor niet tussen de spacer van de voorvork en de voorkant van de stuurpen. Makkelijkste oplossing Is de Front Egde Mount van Garmin (of een ander Merk). Is deze stevig genoeg om te gebruiken op een MTB?
Afgaande op de verhalen hier was ik bang voor de beperkt accuduur van de 1000. In de praktijk valt dit mee bij mij. Met de schermverlichting uit en verder alle toeters en bellen maar wel met hartslagregistratie via ANT moet ik de 15 uur wel kunnen halen. Heb wel het idee dat de batterijduur behoorlijk beter is als je het apparaat voor gebruik loskoppelt van de lader.
-
brekson
- Forum-lid
brekson
09 mei 2016 00:15
Heb dit ook. Heb bij mij een front mount omgekeerd gemonteerd zodat de GPS nog steeds boven de stuurpen "ligt"
Als je dan een buiteling maakt, breekt er niks af
Sworks Venge
-
guiry
- Forum-lid
guiry
09 mei 2016 11:35
Ik heb sinds enkele weken ook een Garmin 1000 maar vind de accuduur heel slecht. vaak na een ritje (4-5 uur) nog maar 40% over. heb alles uitstaan (wifi, bluetooth, Glonass en geen zaken gekoppeld. wat kan ik hier nog aan doen voordat ik deze retourneer?
ook heb ik sinds de laatste software update (8.1) dat sommige van mijn gpx bestanden niets meer tonen bij route. op mijn pc tonen ze goed en kan ze laden in de edge maar hierna kan ik allen maar naar het begin punt navigeren waarna er niets meer getoond wordt.
Wat kan dit zijn? heb het met gpx en tcx bestanden geprobeerd. Sommige tonen wel andere niet.
-
roger68
- Forum-lid
roger68
09 mei 2016 12:58
faxe schreef:Heb nu een klein weekje een Edge 1000 als opvolger van de Edge 800. De 800 past wel op de stuurpen van mijn Specialized MTB. De 1000 niet. Die is net iets langer en past daardoor niet tussen de spacer van de voorvork en de voorkant van de stuurpen. Makkelijkste oplossing Is de Front Egde Mount van Garmin (of een ander Merk). Is deze stevig genoeg om te gebruiken op een MTB?
Past het echt niet of net niet?
Heb vorig jaar zelfde overstap gemaakt en liep tegen hetzelfde aan; de onderkant van de Edge kwam tegen de verbinding stuurpen/stuur aan. Omdat dit krassen in de Edge zou gaan opleveren (en wellicht gerammel) heb ik onder de houder van de Egde een dun rubbertje gelegd waarmee geheel fractie van een mm hoger (en dus vrij) kwam te liggen. Werkt prima voor mij (ben namelijk geen fan van de aparte houders, o.a. vanwege vaak asymmetrie).
-
i-mac
i-mac
09 mei 2016 13:02
guiry schreef:Ik heb sinds enkele weken ook een Garmin 1000 maar vind de accuduur heel slecht. vaak na een ritje (4-5 uur) nog maar 40% over. heb alles uitstaan (wifi, bluetooth, Glonass en geen zaken gekoppeld. wat kan ik hier nog aan doen voordat ik deze retourneer?
ook heb ik sinds de laatste software update (8.1) dat sommige van mijn gpx bestanden niets meer tonen bij route. op mijn pc tonen ze goed en kan ze laden in de edge maar hierna kan ik allen maar naar het begin punt navigeren waarna er niets meer getoond wordt.
Wat kan dit zijn? heb het met gpx en tcx bestanden geprobeerd. Sommige tonen wel andere niet.
Ik denk dat je schermverlichting hier voor veel tussenzit. Bij mooi weer best zo minimaal zetten.
Waar plaats je je ritten? Bij NewFiles plaatsen en dan zal je normaal gezien geen probleem mogen hebben.
-
roger68
- Forum-lid
roger68
09 mei 2016 13:19
guiry schreef:Ik heb sinds enkele weken ook een Garmin 1000 maar vind de accuduur heel slecht. vaak na een ritje (4-5 uur) nog maar 40% over. heb alles uitstaan (wifi, bluetooth, Glonass en geen zaken gekoppeld. wat kan ik hier nog aan doen voordat ik deze retourneer?
Met:
- GPS/Glonass beide aan;
- BT uit
- Schermverlichting volledig uit (is buiten prima te doen imho)
zit ik qua gebruik op circa 8% per uur. Wifi kun je gewoon aan laten (wordt tijdens het rijden toch automatisch uitgeschakeld). Zet ik BT aan kom ik op circa 10% uit. Bij lagere temperaturen, gaat gebruik natuurlijk omhoog.
Wil je ruilen tegen een nieuwe Edge 1000 (omdat je aan een defect denkt tav gebruik) of tegen een ander apparaat (omdat je batterij-levensduur gewoon te kort vindt)?
-
Frankievenge
- Forum-lid
Frankievenge
09 mei 2016 16:33
Heb zaterdag tijdens een pauze mijn Garmin even in de achterzak van shirt gehad.... Enkele functies onbedoeld veranderd... Nu meet hij geen stijgingspercentage meer... Wie kan me helpen? ( en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?)
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
09 mei 2016 18:41
Helderheid van het scherm volledig op 0 zetten, BT uit, WiFi uit en glonass uit kom ik op een verbruik van 7% uit.
Afgelopen zaterdag, 9:12 uur onderweg geweest en had nog 28% over.
YFood !!!
-
i-mac
i-mac
09 mei 2016 19:02
Frankievenge schreef:Heb zaterdag tijdens een pauze mijn Garmin even in de achterzak van shirt gehad.... Enkele functies onbedoeld veranderd... Nu meet hij geen stijgingspercentage meer... Wie kan me helpen? ( en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?)
Ik ga een gok wagen: Op de achterkant van je 1000 zit onderaan rechts een kleine opening. Zou die verstopt kunnen zitten door iets?
Of bedoel je dat er een instelling is gewijzigd? Veel kan je in ieder geval niet veranderen. Het is ofwel Metrisch, ofwel Statuut. Ik gebruik Metrisch.
-
Frankievenge
- Forum-lid
Frankievenge
09 mei 2016 20:08
Bij het scherm wat je naar onderen kunt "swipen", zie je de temperatuur, sensoren, WiFi BT en ook de gps staan.
Volgens mij is daar iets veranderd... Waar staat de instelling standaard op? Nederland grid?