Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
17 jan 2021 12:59
MarkVeenstra schreef: ↑17 jan 2021 10:12
Vier coronagevallen ontdekt op vluchten naar Australian Open -
https://nos.nl/l/2364737#UPDATE-container-50384637
Overal waar we iets willen, varen we blind op het hebben va de negatieve tests.
Net zo goed als dat iemand een positieve test kan afleveren op basis van een oude besmetting en restanten. Kan je dus ook prima negatief testen en toch corona bij je hebben.
De andere optie is dat deze 4 allemaal een vals positieve test hebben bij aankomst. Dus linksom of rechtsom.. Zo'n test voor het reizen zal vast een aardig vangnet zijn, maar zeker niet zaligmakend.
En daar zou men, in mijn ogen, wel rekening mee moeten houden als ze gaan denken over het toepassen ervan uit dat bij dagelijkse bezigheden, zoals uit eten gaan, evenement bezoek, toegang tot ov, school, werk? Geen idee wat ze nog gaan verzinnen.
Verhaal van een collega van mevrouw C:
Vader ziek, positief getest. Moeder een paar dagen later ook ziek inclusief verlies van reuk en smaak, negatief getest. Een paar dagen later weer getest, weer negatief, daarna nog een keer en pas daarna een positieve test.
Campagnolo Ultra Dork
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
17 jan 2021 13:05
RVV schreef: ↑17 jan 2021 11:20
Joseba word naar eigen zeggen met zijn perfecte DINK leventje niet geraakt.. dat is het enige wat telt... al het ander moet maar als “ongemak” worden beschouwd. Hij vind het zelfs de normaalste zaak om het “ongemak” van een ander tot in den treure te weerleggen..
Man wanneer ga jij nou eens snappen dat jij NIET de norm bent. En dat zoveel mensen WEL elke dag proberen de ballen hoog te houden.
Je doet mij voorkomen dat je nog nooit enige serieuze tegenslag in je leven hebt meegemaakt.
Zal hier maar niet teveel op ingaan gezien het bijzonder grote aantal aannames (perfect, dink, helemaal niet geraakt door maatregelen, nooit tegenslag) dat je maakt. Maar twee werkende ouders met één dochter van vier lijkt me nou ook weer niet zo uitzonderlijk dat het rechtvaardigt voortdurend leeg te lopen over hoe zwaar je het wel niet hebt, toch?
Misschien dat enige serieuze tegenslag juist maakt dat je iets ontspannener met bepaalde situaties om kan gaan en voor relativeringsvermogen zorgt... is dat ook mogelijk tussen alle blinde aannames die je doet?
P.S. ik ben niet doof en schreeuwen maakt niet dat mensen beter naar je luisteren.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
17 jan 2021 16:11
Ondertussen worden al een beetje voor gemasseerd;
Quote;
Het is nog te vroeg voor een vrijgeleide voor tegen het coronavirus ingeënte reizigers binnen de Europese Unie, vindt de voorzitter van de Europese regeringsleiders. Voor zo'n 'coronavaccinatiepaspoort' zou kunnen worden ingevoerd, moeten eerst meer mensen een prik hebben gekregen.
Voor het eerst heeft een Duitse minister zich uitgesproken over extra rechten die mensen moeten krijgen die zijn gevaccineerd.
Lekker is dat, dat je als gezonde persoon je verplicht moet laten inenten...
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
17 jan 2021 16:14
mao schreef: ↑17 jan 2021 16:11
Lees nergens dat het verplicht is.
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
17 jan 2021 16:21
Trollollol
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
17 jan 2021 16:29
Tsja, als we hier bij elk proefballonnetje al in een kramp schieten.... Aan een verplichte vaccinatie lijken me redelijk wat juridische haken en ogen te zitten. Dus ik verwacht niet dat men dat via een vaccinatiepaspoort gaat afdwingen.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
17 jan 2021 16:51
Joseba schreef: ↑17 jan 2021 16:14
mao schreef: ↑17 jan 2021 16:11
Lees nergens dat het verplicht is.
Als je thuis blijft zitten niet,... eens kijken van de zomer als je naar Frankrijk op vakantie wilt.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
17 jan 2021 17:19
mao schreef: ↑17 jan 2021 16:51
Als je thuis blijft zitten niet,... eens kijken van de zomer als je naar Frankrijk op vakantie wilt.
Ach, eerst maar eens zien wat ik doe met Tenerife en Calpe in maart en april. De zomer is nog zover weg. Volgens mij wil men kijken of een dergelijk paspoort meer ruimte kan geven aan mensen die gevaccineerd zijn. Zodat we beetje bij beetje terug kunnen naar "normaal". Eerst maar eens vaststellen of die mensen a) ook niet meer ziek worden en b) het virus ook niet meer kunnen overdragen. En dan zal er nog wel een discussie volgen op een aantal fronten (ethisch, juridisch, etc).
-
RVV
- Forum-lid
RVV
17 jan 2021 18:05
Iedereen verlangt naar
een leven zonder coronaregels.
Vaccineren is hierin de belangrijkste stap. Als we ons laten vaccineren, kan corona
Het is goed om te weten dat elk vaccin dat straks is goedgekeurd op tienduizenden mensen is getest. Zo weten we dat het veilig is en ons
goed beschermt tegen het virus. Een inenting beschermt niet alleen jezelf, maar ook je familie,
niet meer zomaar om zich heen grijpen vrienden en de kwetsbare mensen om je heen. en krijgen we
stapje voor stapje meer
vrijheid terug.
(Overheidscampagne)
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
17 jan 2021 18:08
De hele wereld wordt platgelegd om kwetsbare oudjes te redden, en vervolgens worden diezelfde oudjes doodgeprikt. Cynischer kan niet denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
rene
- Forum-lid HC
rene
17 jan 2021 18:20
Het zou zo maar kunnen dat deze mensen, - zoals veel in Scandinavië voorkomt - een allergie hebben. En als gevolg van de inenting een anafylactische shock hebben gekregen.
Let wel : ik zeg niet dat het zo is !! Maar het zou kunnen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)