Het dopingtopic 2.0
In Nederland is geen grootschalig onderzoek gedaan naar vliegende schotels dus daarmee is hun bestaan aangetoond.
Droevig als iemand het verschil niet begrijpt tussen feiten en fixie en vervolgens op basis van zelfgeconcipeerde aannames in zijn eigen cirkelredenatie verstrikt raakt.
Droevig als iemand het verschil niet begrijpt tussen feiten en fixie en vervolgens op basis van zelfgeconcipeerde aannames in zijn eigen cirkelredenatie verstrikt raakt.
Sorry Nicosh, wat een onzinnige reactie.
Nederland is zo antidoping, dat de heren Boogerd en Breukink gewoon weer een ploeg mag starten. Daar waar Bruyneel voor het leven verbannen wordt en men tot het bot gaat om Saiz te pakken te nemen.
Vliegende schotels....
Nederland is zo antidoping, dat de heren Boogerd en Breukink gewoon weer een ploeg mag starten. Daar waar Bruyneel voor het leven verbannen wordt en men tot het bot gaat om Saiz te pakken te nemen.
Vliegende schotels....
Ik heb niks met Kemkers, Kraaijenhof of Kuipers, dus waarom zal ik die verdedigen?
Alle surfers hebben dezelfde omstandigheden en wedstrijden. Dat doping een verschil uit kan maken, ontken ik niet. Dat betekent echter niet automatisch dat de winnaar heeft gebruikt. Uiteindelijk moet er toch iemand als eerste over de streep. Anders zou je pas vanaf nummer vier of zo moeten gaan tellen. Als de winnaar uit bijvoorbeeld Australië zou komen, was dat dan ook verdacht?
Verder kon van Rijsselberghe op de OS zelfs een paar wedstrijden laten lopen omdat hij al genoeg punten had om door te zijn. Daar pakte hij natuurlijk wel winst op het gebied van rust en herstel.
Alle surfers hebben dezelfde omstandigheden en wedstrijden. Dat doping een verschil uit kan maken, ontken ik niet. Dat betekent echter niet automatisch dat de winnaar heeft gebruikt. Uiteindelijk moet er toch iemand als eerste over de streep. Anders zou je pas vanaf nummer vier of zo moeten gaan tellen. Als de winnaar uit bijvoorbeeld Australië zou komen, was dat dan ook verdacht?
Verder kon van Rijsselberghe op de OS zelfs een paar wedstrijden laten lopen omdat hij al genoeg punten had om door te zijn. Daar pakte hij natuurlijk wel winst op het gebied van rust en herstel.
-
- Forum-lid
Even hier op terugkomend, is die uitslag toch andershendrikjan schreef:QFTJPAR schreef:Ok, zo was mijn reactie van sorry ook niet bedoeld. Doelde erop dat ik iets aannam wat klaarblijkelijk niet zo is. Ik ben zeker niet bang om op iemand zijn tenen te trappen
Ik weet niet wie er allemaal rijden, maar zal ongeveer zoiets zijn:
1. Nibali
2. Weening of Westra
3. Iemand waarvan ik niet weet wie er rijdt
We zullen zien.
http://www.wielrennensurhuisterveen.nl/ ... aan-nibali
Professionals: 1. Lieuwe Westra, Monaco; 2. Bauke Mollema, Leeuwarden; 3. Vincenzo Nibali, Italie; 4. Karsten Kroon, Vroenhoven; 5. Tom Leezer, Smeermaas; 6. Tom-Jelte Slagter, Nij Beets; 7. Danny van Poppel, Moergestel; 8. Bram Tankink, Rekem (B); 9. Albert Timmer , Hardenberg; 10. Sebastian Langeveld, Lisse.
Klopt. Ik was erbij. Had ik van tevoren niet verwacht, tijdens het criterium wel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
Als je naar deze site kijkt ( http://www.cyclingranking.com/Rankings/ ... ?year=2002 ) en dan de afgelopen 30 jaar naar de "country ranking" kijkt dan valt het me eigenlijk op (de chauvinist die ik ben) dat in de notoire EPO jaren Nederland structureel lager in de ranking staat en gedurende lange tijd daarvoor en pas na de Rabobank bekentenissen weer hoger.
In het artikel stellen ze aan het eind de vraag wie er sportman/vrouw van het jaar moet worden.
Simpel toch? Degene die nog niet betrapt zijn!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nou....poeh.....wat een successen. 1 dame die dan de twee sprintnummers wint, 1 dame die als vluchtelinge NL is geworden en dan? Kuiken die er al jaren tegenaan zit, meerkamp is al paar jaar in opmars. Je kunt alles ook te positief (enorm succes!!) of te negatief (dope!) bekijken. Ik zie het meer als een samenloop van omstandigheden, minder excessen qua doping (let op: ik zegt niet 'geen doping') en een nieuwe generatie die nu op hun piek komt.
Of gaan we nu de complottheorie erop loslaten dat er een geheim dopingsyndicaat is wat boven alle sporten, nl-sporters in buitenland en ploegen in NL zweeft die iedereen voorziet van iets nieuws? Van Terpstra tot Schippers en allemaal vanuit 1 organisatie.... Spannend!
Of gaan we nu de complottheorie erop loslaten dat er een geheim dopingsyndicaat is wat boven alle sporten, nl-sporters in buitenland en ploegen in NL zweeft die iedereen voorziet van iets nieuws? Van Terpstra tot Schippers en allemaal vanuit 1 organisatie.... Spannend!
Less is bore
Nee, dat lijkt me werkelijk flauwekul.daniel1975 schreef:Of gaan we nu de complottheorie erop loslaten dat er een geheim dopingsyndicaat is wat boven alle sporten, nl-sporters in buitenland en ploegen in NL zweeft die iedereen voorziet van iets nieuws?
Maar wat geen flauwekul is, is dat we een anti-dopingbeleid hebben wat er heel, heel erg op lijkt te zijn gericht op het verdoezelen van issues en het rond laten lopen van erkend foute figuren. En dat verdoezelen is helaasch een bekende eigenschap van sport mirakels. Je schept een milieu waarbij je, indien je het pienter aanpakt er mee weg kan komen. De kennis wordt in ieder geval niet uit de sport gebannen.
Heel relevant; laten we nu niet met zijn allen heel hard roepen dat mensen als de heer Henk Kraaijenhof geen enkele invloed meer hebben in onze mooie atletiek wereld. Want daar waar de schaatscoaches succescoaches worden genoemd, niemand heeft het hier nog aangedurft de heer Kraaijenhof te verdedigen.
En voor de buhne; ik ben echt niet zo'n azijnpisser, maar ik ben heel erg verbaasd waarom we vinden dat Bruyneel de sport uit moet, maar ondertussen de oude Rabo managers toch niet gestraft moeten worden omdat iedereen dope gebruikte. Of dat Vino wordt weggezet als gemene koper van koersen en we Breukink toch vooral zijn gang moeten laten gaan. En ja, dat laatste is wat mij betreft vele malen erger dan handgeld om de vlucht te laten slagen.
Ik vind het typisch Nederlands gedrag, het vingertje.
Meestal wordt je pas later betrapt, niet op de piek van het succesGastheerg schreef:In het artikel stellen ze aan het eind de vraag wie er sportman/vrouw van het jaar moet worden.
Alle gekheid op een stokje, ik verwacht geen groot dopingschandaal. Zelfs ons wielrennen heeft nog nooit een schandaal gehad wat belangrijke consequenties had.