Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 24 jun 2015 21:32

Vind die geometrie niet zo positief in die xl maat is de wielbasis weer langer geworden waardoor de fiets toch wat minder vinniger wordt en de L is te klein voor mij

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 24 jun 2015 21:45

Soap schreef:Kon met zoek functie niet een heel eenduidig antwoord vinden, maar het matte zwart van de Canyon frames, waarmee is dat nu het beste te poetsen? Zonder dat het glimmend wordt of al te veel vlekken maakt? Had wat stickers verwijderd en dat geeft nog wat vlekjes.

Zie bij Canyon zelf een goedje, maar dat heet "Glossy" en dat is het natuurlijk niet.....

Zeker een erg mooi frame geworden de nieuwe SLX, zullen die ook naar beneden doorgevoerd gaan worden? De SL en AL.
ik gebruik van morgan blue de bikewash. bevat ook waxcomponenten. reinigt prima en mat blijft ook mooi mat. gevoelige lak is het wel. klein beetje morsen uit je bidon met sportdrank en je ziet direct.....
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 24 jun 2015 22:34

Ik hoop toch dat de nieuwe Ultimate SLX ook te krijgen zal zijn met een gewoon stuur.
Ik vind die H11 Aerocockpit maar niks op een Ultimate :-(

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 jun 2015 07:38

De goedkopere uitvoeringen krijgen een normale cockpit. Net zoals bij de aeroad.

En anders bestel je een andere stuurpen en ander stuur erbij

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 jun 2015 10:57

Net in de mail...

Beste klant

Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.

We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.

Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.

We beseffen ons terdege dat we met deze vertraging de reputatie die Canyon op sommige fora soms heeft bevestigen en we zouden niets liever dan deze reputatie positief bijstellen. We rekenen er echter op dat de andere reputatie die Canyon heeft - namelijk het ontwikkelen en produceren van geweldige fietsen - de zure bijsmaak van het wachten tot nu toe zal wegnemen.

Mocht je reeds bericht hebben gehad dat je fiets klaar staat voor verzenden, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Hartelijke groet,

Het Canyon Bicycles Team

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 25 jun 2015 11:02

Ik kreeg net een mailtje dat mijn frame klaar wordt gemaakt voor verzending:
"De laatste etappe is onderweg. Momenteel maken we je order klaar voor verzending. Deze
zal binnen 48 uur aan onze transporteur overhandigd worden."

Netjes in de geplande week. (En hopelijk krijg ik niet nog een mail als RuudRuud...)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 jun 2015 11:05

meuk schreef:Ik kreeg net een mailtje dat mijn frame klaar wordt gemaakt voor verzending:
"De laatste etappe is onderweg. Momenteel maken we je order klaar voor verzending. Deze
zal binnen 48 uur aan onze transporteur overhandigd worden."

Netjes in de geplande week. (En hopelijk krijg ik niet nog een mail als RuudRuud...)
Mocht je reeds bericht hebben gehad dat je fiets klaar staat voor verzenden, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Aanname na bovenstaande is dat het met jouw frame wel goed komt ;)

S247
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2015 09:51

S247 25 jun 2015 11:54

@Meuk,
Komt inderdaad wel goed met je bestelling. Ik kreeg het mailtje vrijdag en 4 dagen later stond de fiets bij mij in huis :) Voor de liefhebbers zal ik zo nog even wat foto's plaatsen.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 25 jun 2015 12:03

Bij mij gaat hij naar Canyon Utrecht en bouwen ze hem (gratis) op. Hopelijk medio volgende week weer op de fiets!!!

S247
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2015 09:51

S247 25 jun 2015 14:11

Na 5 weken wachten is afgelopen dinsdag mijn Aeroad CF SLX binnen gekomen. Ik heb er nog maar een keer kort op kunnen fietsen, maar voor iedereen die nog wacht, het is het wachten meer dan waard!! Wat een super fiets. De frame maat is XL, ik ben zelf 193cm lang (voordat iemand de vraag stelt).

Hierbij twee foto's, ik heb nog niet veel tijd gehad dus het zijn niet de best gelukte foto's.


Afbeelding

Afbeelding

Na alle berichten op het forum over te late leveringen enz. had ik niet al te hoge verwachtingen, maar in mijn geval heeft Canyon zich precies aan de levertijd gehouden.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 jun 2015 14:43

Lengte heb je keurig vermeld... Wat is de zadelhoogte? ;) Of je BBL?

Mooie fiets, veel plezierige km's gewenst!

S247
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2015 09:51

S247 25 jun 2015 14:51

Bedankt, die plezierige km's gaan zeker lukken!
BBL is 93cm.

Plaats reactie