Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
ZIe je ze op een rustdag al alle voetballers die meededen op het WK controleren ?
MVG
Steve
Steve
-
- Forum-lid HC
Toch dit ook maar eens lezen http://www.ergogenics.org/dus-daarom-vi ... -meer.htmlJPAR schreef:Geen enkele wielrenner is tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van verboden middelen. Alle dopingtests die tijdens de Tour zijn afgenomen waren negatief, maakte de internationale wielerunie UCI dinsdag bekend.
What makes the boat go faster?
VerrassendLivio Livius schreef:Toch dit ook maar eens lezen http://www.ergogenics.org/dus-daarom-vi ... -meer.htmlJPAR schreef:Geen enkele wielrenner is tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van verboden middelen. Alle dopingtests die tijdens de Tour zijn afgenomen waren negatief, maakte de internationale wielerunie UCI dinsdag bekend.
Kon het me eigenlijk ook al niet voorstellen dat er toch niet ergens iets boven water zou komen. Wordt straks alles opnieuw getest, zien wat er dan uit komt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Tsja.. Je maakt mij niet wijs dat nu iedereen clean rijdt.
LOL. Dus straks wordt je dus verdacht of positief op EPO bevonden als men geen EPO in de urine vindt.
'Chemische duursporters maken massaal gebruik van een truc die voorkomt dat dopingjagers in hun urine het gebruik van EPO kunnen opsporen. De sporters gebruiken eiwitsplitstende enzymen die je ook vindt in wasmiddelen en in de urine alle EPO afbreken. Spaanse fysiologen lanceren een idee waardoor die truc straks misschien niet meer werkt.
Dus daarom vinden dopingjagers geen EPO meer
De Duitse media berichtten in 2006 over een rotes pulver dat chemische sporters tijdens dopingtests stiekem in hun urine gooiden. [Die Welt, 15. Februar 2006] [Offline] Het poeder maskeerde het gebruik van EPO. Proteases, dachten dopingjagers onmiddellijk: eiwitsplitsende enzymen die je overal kunt kopen, in allerlei varianten en mixen. Ze worden gebruikt in laboratoria, in wasmiddelen en in de industrie. Je vindt ze in anti-katabole supplementen en in sommige eiwitpreparaten. Een paar maanden na de berichten vertelden nieuwsbureaus dat Martial Saugy, een Zwitserse dopingjager, een test voor proteases ontwikkelde.
Dopingjagers betrappen bijna geen sporters meer op EPO. Wel krijgen dopingjagers steeds meer urinemonsters onder ogen waarin volgens tests geen EPO meer zit. Dat kan niet. Je vindt altijd EPO in urine - ook in de urine van iemand die geen synthetische EPO gebruikt.
Martial Saugy publiceerde in 2007 dat zijn lab tussen 2003 en 2006 3050 monsters had 'goedgekeurd' - en dat daarvan 17 procent geen EPO bevatte - geen natuurlijke en geen onnatuurlijke, helemaal niks. Dat wijst erop dat duursporters de proteasetruc op grote schaal gebruiken. De monsters die Saugy bestudeerde kwamen overwegend van hardlopers, wielrenners en skiërs. '
'Chemische duursporters maken massaal gebruik van een truc die voorkomt dat dopingjagers in hun urine het gebruik van EPO kunnen opsporen. De sporters gebruiken eiwitsplitstende enzymen die je ook vindt in wasmiddelen en in de urine alle EPO afbreken. Spaanse fysiologen lanceren een idee waardoor die truc straks misschien niet meer werkt.
Dus daarom vinden dopingjagers geen EPO meer
De Duitse media berichtten in 2006 over een rotes pulver dat chemische sporters tijdens dopingtests stiekem in hun urine gooiden. [Die Welt, 15. Februar 2006] [Offline] Het poeder maskeerde het gebruik van EPO. Proteases, dachten dopingjagers onmiddellijk: eiwitsplitsende enzymen die je overal kunt kopen, in allerlei varianten en mixen. Ze worden gebruikt in laboratoria, in wasmiddelen en in de industrie. Je vindt ze in anti-katabole supplementen en in sommige eiwitpreparaten. Een paar maanden na de berichten vertelden nieuwsbureaus dat Martial Saugy, een Zwitserse dopingjager, een test voor proteases ontwikkelde.
Dopingjagers betrappen bijna geen sporters meer op EPO. Wel krijgen dopingjagers steeds meer urinemonsters onder ogen waarin volgens tests geen EPO meer zit. Dat kan niet. Je vindt altijd EPO in urine - ook in de urine van iemand die geen synthetische EPO gebruikt.
Martial Saugy publiceerde in 2007 dat zijn lab tussen 2003 en 2006 3050 monsters had 'goedgekeurd' - en dat daarvan 17 procent geen EPO bevatte - geen natuurlijke en geen onnatuurlijke, helemaal niks. Dat wijst erop dat duursporters de proteasetruc op grote schaal gebruiken. De monsters die Saugy bestudeerde kwamen overwegend van hardlopers, wielrenners en skiërs. '
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Zo gaat het altijd toch, in het wielrennen? Schuldig, totdat het tegendeel is bewezen. En blijkbaar is het tegendeel niet te bewijzen, dus per definitie schuldig(?) Natuurlijk zullen er altijd sporters zijn die de regels overtreden, maar ik geloof wel dat je inmiddels mag stellen dat een groot deel van de wielerwereld (bonden, ploegen, organisatoren, individuele renners) er zo veel mogelijk aan doet om dit te voorkomen.
Het verhaal van de aangehaalde site had een stuk sterker geweest als er een onderzoek was geciteerd waar de genoemde katheter truc ook daadwerkelijk was uitgevoerd (sporters plassen altijd 2 potjes vol, dus met een klein beetje poeder ben je er niet). Wel ook even 6 uur fietsen na toedienen van het spul, na de finish wordt een renner die naar controle moet namelijk niet meer uit het oog verloren...
De website bevat nu vooral speculatie. (Waarmee ik niet zeg dat dergelijke methodes niet kunnen, ik ben alleen sceptisch...)
Het verhaal van de aangehaalde site had een stuk sterker geweest als er een onderzoek was geciteerd waar de genoemde katheter truc ook daadwerkelijk was uitgevoerd (sporters plassen altijd 2 potjes vol, dus met een klein beetje poeder ben je er niet). Wel ook even 6 uur fietsen na toedienen van het spul, na de finish wordt een renner die naar controle moet namelijk niet meer uit het oog verloren...
De website bevat nu vooral speculatie. (Waarmee ik niet zeg dat dergelijke methodes niet kunnen, ik ben alleen sceptisch...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Rotes pulver dat stiekum in de urine worden gedaan?
Ik begrijp die hype rondom dat rode bietensap nu ineens veels beter. Ja dokter, mijn urine kleurt een beetje rood maar ik drink ook veel bietensap.
Ik begrijp die hype rondom dat rode bietensap nu ineens veels beter. Ja dokter, mijn urine kleurt een beetje rood maar ik drink ook veel bietensap.
Live fast; die young. mijn blog
Waar baseren we dit op? Ik zie totaal geen beweging bij de bonden. Ploegen doen wel het een en ander vanwege imagoschade, maar dat is iets heel anders dan er zo veel mogelijk aan doen. Er zijn goede inititieven vanuit de ploegen en de Spaanse en Italiaanse bonden doen hun best, maar de rest van de wielerbonden doet heel erg zijn best het probleem te negeren, met als fraai voorbeeld de KNWU.53x11 schreef:Natuurlijk zullen er altijd sporters zijn die de regels overtreden, maar ik geloof wel dat je inmiddels mag stellen dat een groot deel van de wielerwereld (bonden, ploegen, organisatoren, individuele renners) er zo veel mogelijk aan doet om dit te voorkomen.
We kunnen dus zeer zeker niet stellen dat "inmiddels een groot deel van de wereld er zoveel mogelijk aan doet".
De hamvraag is: willen we er zoveel mogelijk aan doen? Is dat uberhaupt wenselijk?
Hartstikke leuk dat je de EPO niet meer in de urine ziet, maar daarmee krijg je nog steeds geen geloofwaardig bloedpaspoort. En alle verhalen van voor het bloedpaspoort hebben laten zien dat je ook zonder proteases de EPO controles gemakkelijk kon omzeilen. Ik geloof echt niet dat alle doping uit de sport verdwenen is, maar dat maakt dit nog geen geloofwaardig verhaal.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik herinner mij een interview met een voormalige atletiek coach uit Oost-Duitsland. Tema was doping.
Deze coach vertelde dat Ben Johnson (de Canadese sprinter) simpelweg de punt van zn nagel in wasmiddel had moeten dippen en over zijn nagel moet urineren, dan zou er niets aan de hand zijn. Zijn theorie was dat Johnson simpelweg vergeten was om wasmiddel mee te nemen aangzien dat standaard was bij de atleten toendertijd.
Deze coach vertelde dat Ben Johnson (de Canadese sprinter) simpelweg de punt van zn nagel in wasmiddel had moeten dippen en over zijn nagel moet urineren, dan zou er niets aan de hand zijn. Zijn theorie was dat Johnson simpelweg vergeten was om wasmiddel mee te nemen aangzien dat standaard was bij de atleten toendertijd.
Zag op FB beelden voorbij komen van de val van Hesjedal, waarbij zijn achterwiel op de grond nog doorspint na een val... gesuggereerd wordt dat er mechanische doping in het spel is. Moet zeggen, ik zag de beelden eerder al en het kwam al wat raar over maar had zelf de link niet gelegd. Van de andere kant, wie gaat er nou een elektromotor aanzetten in een afdaling?
https://www.youtube.com/watch?v=L0uGFYHzHJM
Wat denken jullie?
https://www.youtube.com/watch?v=L0uGFYHzHJM
Wat denken jullie?