Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 jun 2015 22:38

en ja hoor, morgen weer 3-5 Bft, zal hier in het westen dus wel weer 5 zijn.
MAAR zolang het niet regent mogen we sowieso eigenlijk niet zeiken :lol:

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 10 jun 2015 08:13

monsieurpinot schreef:en ja hoor, morgen weer 3-5 Bft, zal hier in het westen dus wel weer 5 zijn.
MAAR zolang het niet regent mogen we sowieso eigenlijk niet zeiken :lol:
En zoals een fietsende collega van mij altijd zegt: met wind mee fietsen kan iedereen :lol:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2015 09:46

Gister (de 9de dus) terug naar huis kort/kort en als je een beetje doortrapte ging dat prima :D

Heb het niet snel koud en tegen de wind is toch eigenlijk altijd wel een feestje. Bergop wordt ik de laatste jaren (leeftijd en gewicht zijn twee parameters die wat in de weg gaan zitten) aan alle kanten voorbij gereden, maar tegen de wind in valt dat wel mee. Zeker als ik even m'n best doe :mrgreen:

Laat maar lekker waaien!

Blijft toch gek: we geven een vermogen uit om naar de bergen te reizen en daar te verblijven. Een vermogen geven we uit aan lichte fietsjes, voeding om die bergen te bedwingen..
Krijg je van de natuur gratis wat weerstand om de fietsuitdaging wat groter te maken is het weer niet goed (dat het weer niet goed is gaat dit topic ook over ;) )

:mrgreen:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2015 09:50

Vanavond maar het kopje van Bloemendaal (een aantal keer) op, dan heb je tennminste minimaal last van de wind. Gister op de terugweg van werk was ik er wel een beetje klaar mee. Komend weekend weer regen(!) volgens weeronline. Stom!
(Heeeeerlijk, zo'n klaagtopic)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 jun 2015 10:09

Gastheerg schreef: Laat maar lekker waaien!

Blijft toch gek: we geven een vermogen uit om naar de bergen te reizen en daar te verblijven. Een vermogen geven we uit aan lichte fietsjes, voeding om die bergen te bedwingen..
Krijg je van de natuur gratis wat weerstand om de fietsuitdaging wat groter te maken is het weer niet goed (dat het weer niet goed is gaat dit topic ook over ;) )

:mrgreen:
We? Wie is we?

Wrijf het er maar weer in. Ik heb helemaal geen geld voor al die dure verre reizen die "we" (?) allemaal maken dus ik ben 24/7 overgeleverd aan die kutwind. En ik ben hem na 3 jaar wel een beetje beu. Ik ben in de zomer van 2012 voor het eerst een rondje gaan fietsen op een racefiets (of wat daar voor door moest gaan). In september van dat zelfde jaar is het hard gaan waaien...en dat is niet meer gestopt.

Niet dat ik er door stop met fietsen ofzo...maar zat ben ik het wel...voor kleine vrouwtjes met niet zo krankzinnig veel watt in de poten is het lang zo leuk niet hoor.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 10 jun 2015 11:04

Ik moet altijd zo (sarcastisch inmiddels) lachen om die windvoorspellingen.

"3 tot 5 bft". duh, dan weet je dus zeker dat het 5 wordt op de terugweg :roll:

Oh ja, vrijdag wordt het weer zomer. Voor de inmiddels Hollandse duur van welgeteld één dag 8-).
older Budweiser

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 jun 2015 18:58

@TumTumTum ben het volledig met je eens ik ben ook een klein vrouwtje van 1,63m en heb ook niet zo veel kracht in mijn poten met net 50kg. Ook heb ik nu door de wind heel veel last van pollen en daardoor hooikoorts en allergisch astma.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8829
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 jun 2015 20:26

Als je tegenwind hebt, heb je ook wind mee. En ik weet dat zijwind ook lastig kan zijn, maar zolang ik niet het gevoel heb dat ik van de weg geblazen wordt, vind ik het allemaal niet zo erg. Al wil ik ook na een tijdje ook wel weer eens windstil weer. En een poosje langer hogere temperature zal voor Nederland ook wel eens fijn zijn.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 10 jun 2015 20:44

Wind vind ik geen probleem. In het begin tegenwind maakt dat ik goed dood kan gaan heen en toch wel terug word geblazen. Eerst wind mee voert me een mooi eindje weg waarna ik wel terug moet beuken. Zo zijn de trainingen altijd zwaar genoeg.

Een irritatie die wel steeds meer opkomt is nat wegdek onder de bomen. Zeker in het voor en najaar droogt de weg wel (snel) op op de open delen, maar in de schaduw is het vaak uren later nog een natte bende. Dat opspattende water zorgt of voor smerige beenstukken of voor koude schenen.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 jun 2015 21:55

moet je alleen niet in de heuvels wonen en daar geen zin in hebben
Want als je het vlakke op gaat met wind in de rug en je moet dan terug krijg je die automatisch tegen aangezien Limburg nogal smal is
Dus terug met wind van de zijkant gaat niet lukken
En heuvels heb ik ook niet altijd zin in of de benen voor

achjah morgen en overmorgen goed weer
En laat ik nu toevallig zo gaar als een pak koffie zijn :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Aureas
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2014 20:31

Aureas 10 jun 2015 22:01

Jans schreef:Als je tegenwind hebt, heb je ook wind mee.
Woon-werk gaat dit helaas niet altijd op... 'sochtends om 6:00 waait het amper, dan tegen 5bft terugbeuken voelt soms oneerlijk :P

Maar ach, meer training voor je kilometers!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 10 jun 2015 22:05

Oftewel, het moet zomer worden en je wilt een paar dagen vrij...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 10 jun 2015 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie