Tubes for Dummies
@ René ; Beter geen tape om een gelijmde velg want:
* Met een beetje goede lijmlaag kan je gerust nog een andere tube plakken, als je thuis bent gekomen na het rijden op de thuiskomer.
* Je thuiskomer kan je weer terug oprollen en gebruiken voor een volgende keer.
P.S. ik zelf heb een Veloflex extreme als reserve tube mee - wel een gebruikte - maar die is redelijk klein op te rollen, is comfortabel en niet te zwaar.
Maar: wanneer rij je nu lek als je het afvraagt ?? Ik rij sinds dit jaar enkel nog met tubes, ook voor woon/werk en heb dit jaar nog geen lek gereden. Mijn laatste lek dateert van vorig jaar juni, geseald met Tufo extreme ( en René de tube doet het nog steeds ).
* Met een beetje goede lijmlaag kan je gerust nog een andere tube plakken, als je thuis bent gekomen na het rijden op de thuiskomer.
* Je thuiskomer kan je weer terug oprollen en gebruiken voor een volgende keer.
P.S. ik zelf heb een Veloflex extreme als reserve tube mee - wel een gebruikte - maar die is redelijk klein op te rollen, is comfortabel en niet te zwaar.
Maar: wanneer rij je nu lek als je het afvraagt ?? Ik rij sinds dit jaar enkel nog met tubes, ook voor woon/werk en heb dit jaar nog geen lek gereden. Mijn laatste lek dateert van vorig jaar juni, geseald met Tufo extreme ( en René de tube doet het nog steeds ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Gewoon pech of wat ?? Vorig jaar ca 5000km op tubes van mijn jaartotaal, en dit jaar tot nu toe 4830km op tubes...nijkie schreef:Het aantal lekke tubes bij mij is nu 7 stuks René.
A dugast. 3x
Vredentein 2x
Vitorria SC ventiel aansluiting.
Victoria SC 1x
De vittoria cx 2en 3 tot nu toe niet.
Op de DA7900 / Ambrosio : Vittoria Pave 27mm
Op de C24 : Vittoria EVO 3 25mm
Op de C35 : Vittoria EVO CX achter en Vredestein Fortezza voor 25mm
Op de C50 : Vittoria EVO CX achter en Veloflex extreme voor 22 en 23mm
Ik moet zeggen dat de slijtage op de C24 en C50 achter toch wel dusdanig wordt dat ik denk dat er wel eens een lek aan zit te komen. Ook wat sneetjes in de banden, maar nog steeds geen lek en geen preventief Tufo er in.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Geen idee René,was 1x voor rest achter lek.
Tufo exstreme even deze week in Italie bestellen ben er toch.
Ik heb joe no flat er in gehad en dat vrat de binnenband op.
Ik ga nu achter een Vredenstein fortezza senso t all weather leggen.
Heb nu goede ervaring met de clincher versie hiervan,al zeg dat natuurlijk niet zo veel.
Favoriet tot nu toe Vittoria cx 3. Veloflex nog geen ervaring mee.
Tufo exstreme even deze week in Italie bestellen ben er toch.
Ik heb joe no flat er in gehad en dat vrat de binnenband op.
Ik ga nu achter een Vredenstein fortezza senso t all weather leggen.
Heb nu goede ervaring met de clincher versie hiervan,al zeg dat natuurlijk niet zo veel.
Favoriet tot nu toe Vittoria cx 3. Veloflex nog geen ervaring mee.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Heb ter leering ende vermaeck een setje china carbon tubulars tweedehands op de kop getikt. Een zeer goedkope optie om mezelf kennis te laten maken met tubulars. Nu ben ik Pacenti SL23 gewend met Vittoria Open Corsa 25mm en zitten hierom een paar 22mm tubes. Dat viel me nog niet mee het eerste ritje, zowel qua bochtengedrag als comfort. De velg is 20.5mm breed, tot welke breedte tubes kun je hier op monteren?
Ik wil er een paar criteriums mee rijden. Dus lekker klinkeren en hard door bochten. Dit doe ik tegenwoordig nog maar met max 6 bar. Geeft fijn grip in de bochten en comfort op de klinkers. Wat raden jullie aan op een velg als deze?
Ik wil er een paar criteriums mee rijden. Dus lekker klinkeren en hard door bochten. Dit doe ik tegenwoordig nog maar met max 6 bar. Geeft fijn grip in de bochten en comfort op de klinkers. Wat raden jullie aan op een velg als deze?
-
- Forum-lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54
Kan gewoon 25mm op.
Ik heb nieuwe tubes laten leggen door de fietsenmaker maar ik vind dat deze zeer snel druk verliezen. Gisteren opgepompt tot 8 bar (klein ritje gedaan) en deze middag stond hij alweer op 4,5 bar. Is dit normaal of lost deze band nu zeer snel?