Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 feb 2014 10:17

Idd, ik was toen 16 en een schoolmaatje die bij de junioren koerste had zo'n Gios (hij was enigst kind). Zijn vader en mijn vader hadden in de 50 er jaren samen gekoerst en zodoende was ik ook een beetje geinfecteerd met wielrennen en had zelf een Benotto.
Ik ging ook altijd met hem mee naar de wedstrijden, na het voetbalseizoen.
Die Gios is me altijd bijgebleven (blauw was/is m'n favoriete kleur)..... ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2014 14:35

Een champagne kleurige Benotto met Campa SR is als retro fiets ook niet verkeerd ;)

Met dit $@@#*%&#@ (censuur redactie) maar een uurtje knutselen. Grappig dat fietsen uit die jaren je in een vloek en een zucht in elkaar zet. Vooral de bekabeling is zo, zo, zo sneller werken :shock:

Klaar dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar maanden terug heb ik een witte professional voor Ingmar gerestaureerd en een leuke maiden trip gedaan met best aardige foto's.
Gaan we met deze fiets natuurlijk ook doen. Maar als ik zo naar buiten kijk: NIET VANDAAG!

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 08 feb 2014 16:13

Wauw.... Wat een plaatje is dat zeg..
Afbeelding

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 08 feb 2014 16:14

Heel mooi!! Nog mooier met zilveren buitenkabels en periode correcte black-gold plated ketting.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2014 16:36

velolove schreef:Heel mooi!! Nog mooier met zilveren buitenkabels en periode correcte black-gold plated ketting.
Tsja. Setje grijze kabels waar ik dan ook over strade bianche mee durf af te dalen kost NOS gewoon 50 Euro. Ketting moet ook NOS zijn en heb je het zomaar over 80 Euro
Dan ook de pion maar en nog een keer 80.

Das samen 200 Euro. Dit project heeft INCLUSIEF repaint GEEN 1100 Euro gekost! Ik ben geen purist met dat soort dingen en de fiets roept meer dan genoeg sentiment op en daar was het om te doen :mrgreen:

Strikt hoort het kleine buitenkabletje naar de achterderailleur zo'n open buitenkabel te zijn. Vragen ze ook 25 Euro voor. En zadel een Cinelli. Rolls heb ik gedaan omdat ik die ook op m'n andere Giossen heb zitten en ik de fiets serieus ga gebruiken.

Gebruikersavatar
fietsnewbie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45

Gebruikersavatar fietsnewbie 08 feb 2014 17:55

Ik ben zelf niet zo van het retro, maar ik moet zeggen dat deze er wel heel gelikt uit ziet en dat het hier duidelijk om veel liefde gaat. Mooi om te zien.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 feb 2014 18:36

Gastheerg schreef:Klaar dus:...
't Is weer een 'plaatje', zoals we altijd van jou gewend zijn (geldt trouwens ook voor de kwaliteit van je foto's!).
Gastheerg schreef:...Strikt hoort het kleine buitenkabeltje naar de achterderailleur zo'n open buitenkabel te zijn. Vragen ze ook 25 Euro voor...
Bedoel je daarmee zo'n soort 'spiraalveer' ( ;) ) mee? Heb ik nog wel liggen, 22 cm. Weet niet of het een 'merk'/wat voor een merk 't is. Kost bij mij beslist geen € 25,00.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 08 feb 2014 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2014 18:56

legrimpeur schreef:Bedoel je daarmee zo'n soort 'spiraalveer' ( ;) ) mee? Heb ik nog wel liggen, 22 cm. Weet niet of het een 'merk'/wat voor een merk is. Kost bij mij beslist geen € 25,00.
Ja. Het venijn zit vooral in de nippels. Die aan het frame heeft een klein pikkie en die in de derailleur moet is iets dunner dan de remnippels. Het zit nu en het werkt :shock:

Volgende Gios die ik ga bouwen is een "moderne" :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 feb 2014 13:07

De "gewone" Gios was deze week wel heel vies geworden:

Afbeelding

Ik vond het GEEN weer om in de tuin een fiets af te spuiten :shock:

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 09 feb 2014 15:12

Haha goed bezig Gerard. De kat vind het ook allemaal wel interessant.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 11 feb 2014 07:54

Afbeelding

Doet het prima in combinatie met Tacx

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 feb 2014 17:23

Niet alleen op de Tacx denk ik ;)

Wat klopt hier strik genomen niet 8-) Alleen voor de echte kenners :ugeek:
Afbeelding

Kan je mooie trofeeën mee winnen :!:
Afbeelding

Ik had een deze dagen een maid trip willen maken maar als ik nu naar buiten kijk :?

Dus ik hou de fiets nog even schoon
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie