Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

simen
Forum-lid

simen 07 apr 2010 23:22

En heb je geen titanium stuurpen overwogen?.
Dat blijft voor mij toch nog steeds een gewenste comfort aanvulling gezien de positieve ervaring met de tita zadelpen.
Zij is ook tegen

rockhopper
Forum-lid

rockhopper 08 apr 2010 00:48

simen schreef:En heb je geen titanium stuurpen overwogen?.
Dat blijft voor mij toch nog steeds een gewenste comfort aanvulling gezien de positieve ervaring met de tita zadelpen.

Overwogen? Ja, maar je moet nog wat te wensen overhouden. Het is wel 161 euro! Mijn voorkeur ging nu uit naar de zadelpen en de klem. Dat geintje kostte ook al 174 euro. Het moet een keer ergens ophouden.
Idem dito voor een paar ander wielen.

Ik ga er van uit dat ik hier nog wel een paar jaartjes op fiets, dus ik heb de tijd nog wel. Hoeft niet allemaal in één keer. Straks de bandjes voor Limburg Mooiste nog vervangen door Conti GP4000S en dan moet het voor dit jaar genoeg zijn qua fietsuitgaven (vindt de vrouw des huizes trouwens ook).

Dat vindt ik trouwens ook het mooie van Titanium, het gaat 'je leven lang mee' , dus je kunt het in stappen doen.

Nee, ik ben er dik tevreden mee!!!

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 08 apr 2010 12:40

Simen, jij hebt toch ook een Gazelle V8? Wat voor titanium zadelpen heb je gekocht? Heb je voor de Gazelle een bepaalde diameter zadelpen nodig?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 09 apr 2010 11:44

Rockhopper schreef:

Overwogen? Ja, maar je moet nog wat te wensen overhouden. Het is wel 161 euro! Mijn voorkeur ging nu uit naar de zadelpen en de klem. Dat geintje kostte ook al 174 euro. Het moet een keer ergens ophouden.
Idem dito voor een paar ander wielen.

Ik ga er van uit dat ik hier nog wel een paar jaartjes op fiets, dus ik heb de tijd nog wel. Hoeft niet allemaal in één keer. Straks de bandjes voor Limburg Mooiste nog vervangen door Conti GP4000S en dan moet het voor dit jaar genoeg zijn qua fietsuitgaven (vindt de vrouw des huizes trouwens ook).

Dat vindt ik trouwens ook het mooie van Titanium, het gaat 'je leven lang mee' , dus je kunt het in stappen doen.

Nee, ik ben er dik tevreden mee!!!

Tsja, het is inderdaad duur spul. Overigens zijn de tita onderdelen van VN via wat zoekwerk nog wel eens goedkoper te krijgen in de UK. Hier een linkje naar een review van de stuurpen:

http://road.cc/content/review/4708-van-nicholas-ti-stem

Misschien doe ik zelf ook nog wel een keer gek en koop ik er 1. Dat zal dan vooral voor de mooi zijn, want er zijn veel goedkopere en kwalitatief goede alu stuurpennen zoals de Ritchey WCS die nu op mijn fiets zit. Ik heb wel wat titanium spacers van VN in bestelling (dat is een wat kleinere uitgave ;)). Ben benieuwd hoe dat gaat staan.

Fraaie fiets trouwens Rockhopper! Veel plezier ermee. Ik heb zelf ook een VN. Heb alle framestickers verwijderd, in eerste instantie met het plan om daarna een kleinere VN naamsticker op de onderbuis te plakken. Ik vind het frame zonder stickers echter zo mooi, dat ik het zo laat. Ik heb dezelfde Easton vork als jij. Zou ook hier de stickers van af willen halen, maar dat gaat volgens mij niet lukken zonder schuren/lakken. Dat durf ik nog niet goed aan. Wie weet heeft iemand tips?
... más allá ...

rockhopper
Forum-lid

rockhopper 09 apr 2010 12:06

JPP schreef:
Tsja, het is inderdaad duur spul. Overigens zijn de tita onderdelen van VN via wat zoekwerk nog wel eens goedkoper te krijgen in de UK. Hier een linkje naar een review van de stuurpen:

Misschien doe ik zelf ook nog wel een keer gek en koop ik er 1. Dat zal dan vooral voor de mooi zijn, want er zijn veel goedkopere en kwalitatief goede alu stuurpennen zoals de Ritchey WCS die nu op mijn fiets zit. Ik heb wel wat titanium spacers van VN in bestelling (dat is een wat kleinere uitgave ;)). Ben benieuwd hoe dat gaat staan.

Fraaie fiets trouwens Rockhopper! Veel plezier ermee. Ik heb zelf ook een VN. Heb alle framestickers verwijderd, in eerste instantie met het plan om daarna een kleinere VN naamsticker op de onderbuis te plakken. Ik vind het frame zonder stickers echter zo mooi, dat ik het zo laat. Ik heb dezelfde Easton vork als jij. Zou ook hier de stickers van af willen halen, maar dat gaat volgens mij niet lukken zonder schuren/lakken. Dat durf ik nog niet goed aan. Wie weet heeft iemand tips?

Dank je, ik heb zelf in eerste instantie de stickers op de achterbrug verwijderd, framebescherming voor de ketting en de 2 stickers op de poten bij de achterremmen. Voor alsnog laat ik het zo. Denk dat op termijn de Euros sticker op de bovenbuis nog een keer er af gaat.
Stickers verwijderen met de fohn ging niet zo best, ondanks dat het veelal het advies is. Het zijn hele dunne stickers die goed vast zitten. Ik heb het met stickerwijderaar gedaan, dan vliegt de kleur er zo af. Daarna goed door blijven poetsen want waar de sticker gezeten had was nog goed te zien.

Hoe heb jij de stickers verwijderd?

Op MP staat trouwens ook nog ziverkleurige Headset van Chris King, zal ook mooi lijken! Nog wensen genoeg!

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 09 apr 2010 12:24

Rockhopper schreef:
JPP schreef:

Dank je, ik heb zelf in eerste instantie de stickers op de achterbrug verwijderd, framebescherming voor de ketting en de 2 stickers op de poten bij de achterremmen. Voor alsnog laat ik het zo. Denk dat op termijn de Euros sticker op de bovenbuis nog een keer er af gaat.
Stickers verwijderen met de fohn ging niet zo best, ondanks dat het veelal het advies is. Het zijn hele dunne stickers die goed vast zitten. Ik heb het met stickerwijderaar gedaan, dan vliegt de kleur er zo af. Daarna goed door blijven poetsen want waar de sticker gezeten had was nog goed te zien.

Hoe heb jij de stickers verwijderd?

Op MP staat trouwens ook nog ziverkleurige Headset van Chris King, zal ook mooi lijken! Nog wensen genoeg!

Ik heb de stickers verwijderd met aceton. Tissues doordrenken met het spul, over de stickers aanbrengen, even laten inwerken, en dan maar peuteren. Monnikkenwerk, maar het werkt wel.
... más allá ...

kevin1978
Forum-lid

kevin1978 09 apr 2010 20:01

Mn nieuwe titanium racer wordt een Litespeed Siena model 1998 denk ik, met:
- campa record 10 sp
- cosmic premium sl wielen
- 3T funda pro voorvork
- 3T ergonova team stuur
- 3T arcx team stuurpen
- 3T dorico team zadelpen

zwart stuurlint, zwarte headset en zadelpenlug.

Ik hoop dat dit een mooie combinatie wordt :-)
Foto's volgen als alles geleverd/in elkaar gezet is...

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 apr 2010 20:27

kevin1978 schreef:Mn nieuwe titanium racer wordt een Litespeed Siena model 1998 denk ik, met:
- campa record 10 sp
- cosmic premium sl wielen
- 3T funda pro voorvork
- 3T ergonova team stuur
- 3T arcx team stuurpen
- 3T dorico team zadelpen

zwart stuurlint, zwarte headset en zadelpenlug.

Ik hoop dat dit een mooie combinatie wordt :-)
Foto's volgen als alles geleverd/in elkaar gezet is...

Volgende week (hoop ik) Siena 2009 met 11 speed en 3T + Campa Neutron wielen. Nog even wachten op Speric.
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid

simen 09 apr 2010 23:12

magoo schreef:

Simen, jij hebt toch ook een Gazelle V8? Wat voor titanium zadelpen heb je gekocht? Heb je voor de Gazelle een bepaalde diameter zadelpen nodig?

Ik heb de Vannicholas pen gekocht,bij mijn weten heeft die maar 1 soort diameter.
Deze pen paste en is ook nooit meer gezakt waar de originele pen wel last van had.
Een klacht van de eerste V8 frames.
Dat komt ook doordat ik de klem van titaan steviger durf aan te draaien dan een alu klem.

Wat me nog doet wijfelen bij de VN tita stuurpen is het feit dat er weleens voor gewaarschuwd werd om een stuurpen met opengewerkte klem op een carbon vorkbuis te klemmen.
Dat zou tot breuken in het carbon kunnen leiden.
Of dat zo is ?
Het wordt wel gedaan.

Afbeelding
Zij is ook tegen

rien
Forum-lid

rien 09 apr 2010 23:18

Volgende week ga ik waarschijnlijk een Astraeus bestellen. De chinook vind ik te klassiek.

Titanium zadelpen + klem. VNT voorvork. FSA headset. Ultegra afgemonteerd. En met in eerste instantie vista sl wielen omdat de prijs anders wel erg hoog wordt.
Wellicht dat ik later een setje shimano WH7850-c24-cl of Mavic ksurium SL wielen aanschaf.

rockhopper
Forum-lid

rockhopper 09 apr 2010 23:32

simen schreef:
Ik heb de Vannicholas pen gekocht,bij mijn weten heeft die maar 1 soort diameter.

Toch niet, van de VN-site:

Van Nicholas introduces its NEW Titanium seat post. Titanium is one of the best materials for seat posts because of its ability to deflect shock, and increase riding comfort. The seat post is manufactured from aerospace grade 3AL /2.5V Titanium. Seat post zero setback. Available in 300 and 400mm length and 27.2 or 31.6mm diameter (225g/264g).

simen
Forum-lid

simen 10 apr 2010 13:15

Rockhopper schreef:
simen schreef:

Toch niet, van de VN-site:

Van Nicholas introduces its NEW Titanium seat post. Titanium is one of the best materials for seat posts because of its ability to deflect shock, and increase riding comfort. The seat post is manufactured from aerospace grade 3AL /2.5V Titanium. Seat post zero setback. Available in 300 and 400mm length and 27.2 or 31.6mm diameter (225g/264g).

Je hebt gelijk er zijn meer diameters te krijgen bij VN
De Gazelle V8 heeft de 27.2mm nodig.
De klem moet je dan behoorlijk vastzetten omdat deze zadelpen er (te)makkelijk inpast.
Dat wordt veroorzaakt door de te ruime zitbuis van dit frame.
Door deze manier van vasttrekken van de zadelpenklem lijkt me een titaan pen in het V8 frame ook veiliger dan een hoogwaardige carbon of alu pen.
Immers, er onstaat zo een erg ongelijke drukverdeling op de zadelpenbuis ter plaatse van de klem.
Dat werkt breuk in de hand.
Zij is ook tegen

Plaats reactie