Pagina 84 van 320

Geplaatst: 21 apr 2008 16:07
door amclassic-fan
Nee de balhoofdbuis en de bovenbuis moeten korter zijn, welke naam een fabrikant daarop plakt zegt lang niet altijd alles.

Geplaatst: 21 apr 2008 16:42
door trimike
Kijk daar heb ik iets aan.
Kan er dus vanuit gaan dat ie (veel) te groot is.
Jammer :-)

Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie.

Mike

Geplaatst: 21 apr 2008 21:28
door zeemeeuw
Amclassic-fan schreef:Nee de balhoofdbuis en de bovenbuis moeten korter zijn, welke naam een fabrikant daarop plakt zegt lang niet altijd alles.


dus het klopt niet dat je tijdritframe iets kleiner moet zijn ?

(bij mij is die halve cm kleiner)

grtz

Geplaatst: 21 apr 2008 21:32
door amclassic-fan
Jawel, maar je moet gewoon naar die 2 buizen kijken en niet naar de naam die een fabrikant op de maat van een frame past. Doe je dat laatste wel dan is het resultaat dat je als het tegen zit gewoon een slecht (of zelfs niet) passende fiets koopt.

Geplaatst: 21 apr 2008 23:22
door iron2man
Ik ben in het bezit van 2 fietsen een Look KG 386 en een Cervelo P 3 almunium frame
Hier lees ik dat de bovenbuis van een tijdritfiets korter moet zijn dan van een gewone fiets
Ik kan je zeggen dat beide fietsen een framemaat hebben van 55 cm maar dat de bovenbuis van de Cervelo 4 cm langer is dan van de Look KG 386 en ze zijn op dezelfde manier gemeten
Wat ook een verschil is tussen een echte tijdritfiets en een gewone fiets is dat de achterbrug
midden van het achterwiel naar het middenpunt van de crank is wel bij de Cervelo 4 cm korter dan bij de Look
Kort samengevat door een kortere achterbrug en een langere bovenbuis heb je een andere gewichtsverdeling op de fiets en dat is het verschil tussen een koersfiets en een pure tijdritfiets

Geplaatst: 22 apr 2008 01:06
door amclassic-fan
Waar het achterwiel zit boeit toch niet echt volgens mij als het aankomt op hoe je het meeste kracht kunt zetten. Het voordeel van het achterwiel verder naar voren geschoven is dat de gewichtsverdeling beter blijft.
De positie van het zadel ten opzichte van het bracket lijkt mij belangrijker, dat is dus de hoek van de zitbuis. Wielrenners hebben geen belang bij hele grote hoeken van de zadelbuis, want het zadel moet toch 5 cm achter het bracket blijven staan. Maar triathleten kunnen wel veel verder naar voren gaan zitten. De fiets gaat daar niet bepaald beter van sturen, maar als je meer vermogen kunt leveren of frisser aan het hardlopen kunt beginnen kan het de moeite waard zijn.

Geplaatst: 22 apr 2008 11:03
door newd
Even op internet zoeken en er is genoeg te vinden over tijdrit/ tri posities en geometrie verschillen tussen koers- en tijdritfietsen. slowtwitch.com bijvoorbeeld. Je moet het wel alleen even allemaal willen lezen ;)

Geplaatst: 22 apr 2008 14:04
door h3
Als je echt goed op de fiets wil zitten moet je jezelf laten opmeten. Dat kan volgens mij op verschillende plekken in NL. Mijn positie is bepaald door een bewegingsdeskundige van Foot Connection. Zij hebben ook de TVM schaatsploeg, Sione Jongstra (Ironman triatlete) en vele andere goed op de fiets gezet. Daarbij blijft goed een vrij grijs gebied. Het gaat ook om wat jezelf als fijn ervaart en in welke tak van sport je actief bent. Vorig seizoen reed ik niet langer dan 1 uur in aero positie, dit seizoen begon ik klachten te krijgen omdat ik langere ritjes ging maken in voorbereiding op het seizoen. Na het consul en wat aanpassingen op de fiets is dat nu weg en trap ik makkelijk 3 tot 4 uur in de aero houding.

Geplaatst: 22 apr 2008 14:51
door casran
Afbeelding

Mijn P3C in de opstelling zoals ik de Powerman Holland (EK Duatlon Long Distance) zondag afwerkte.

P3C maat 54cm
Easton EC90 TT voorvork
Easton Attack TT stuur
Easton EA70 pen
Sram SRM
Sram Red derailleurs, cassette, shifters en remhendeltjes
Zero Gravity '08 Ti's
Fi'zi:k Arione custom rood-wit
Zipp 900 disc
Zipp 404 front wheel
Zipp snelspanners
Dedatre tubes
Arundel aero bottlecage
Speedplay pedalen

apparatuur:
Garmin Edge 705
SRM Powercontrol

Geplaatst: 22 apr 2008 19:01
door raydox
@ pieter dat wiel is dat je eigen wiel of komt het nog van thib... had jij normaal geen sub 9 of moet die nog altijd binnen komen ?

ps prachtige fiets gans geil :p mss als ze dat zilver nu helemaal zwart of mss wel rood maakten kwam hij er nog beter uit. mss idee voor photoshop

Geplaatst: 22 apr 2008 21:36
door scighera
Zo; tijd voor de een uitgebreide serie foto's van mijn wedstrijdfiets in vol ornaat, hij is nu compleet af (athans, voor dit jaar dan):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik nog wel wil is een keer het frame opnieuw laten spuiten; heelmaal zwart met goudkleurige decals (en dan wielen ook opnieuw stickeren); Er zit behoorlijk wat lakschade op het frame (van vorige eigenaar) en geel blijft lastig om schoon te houden.

Maar goed, moet ik eerst even een goed adresje weten :)

Geplaatst: 22 apr 2008 21:44
door blaffy10
Mag ik vragen wat dat 'ding'is (aero drink) op je stuur wit met die gele draadjes? En hoe het werkt.
Wat voor een wedstrijden rij jij? Hele triathlons of iets anders?