Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 sep 2007 16:26

"Passionele component" - toe maar, ook niet overdrijven hé ;)
Is nog niet zo lang (sinds 2005) dat dat RC-logo'tje over de B resp. I gedrukt staat; zelf vind ik het Bianchi-opschrift ook wel mooier zonder, maar ondertussen heb ik er mee leren leven... Maar blijkbaar is die RC toch niet bij alle reeksen tegelijk ingevoerd: op die van Gijs Lokker staat het bv. nog niet, merk ik nu pas.
En waarom, tja: de wegen van marketingjongens (en -meisjes) zijn soms ondoorgrondelijk hé...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 sep 2007 17:32

Serieus? Tiens, interessant - ben ook nog maar Bianchista (en fietser tout court) sedert eind vorige eeuw, en toendertijd stond het in elk geval op geen enkele Bianchi - tot 2005 dus... Wist niet dat ze dat eerder (jaren 80 dus?) ooit nog al eens gehad hadden - ook op oudere Bianchi's had ik het nog nooit gezien: een mens leert altijd bij! (en alles komt terug, blijkbaar)
(wel benieuwd naar foto van dat exclusieve kader trouwens!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 sep 2007 19:33

@Dario: op mijn MTB uit eind jaren '90/begin 2000 staat ook 'Reparto Corse'. Er stond mij iets bij dat ze dat alleen op de meer wedstrijdgerichte fietsen zetten. (Voor de kenners, het is een Bianchi Tycoon)

@GastheerG: heb je meer foto's van je oude Bianchi? Ik vind de wat oudere Bianchi's om de een of andere reden een heel stuk mooier dan de nieuwe exemplaren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

blom0344
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2006 20:08

blom0344 20 sep 2007 23:50

Even technisch Bianchi vraagje. Een 1885, heeft die een BB met engelse of met italiaanse draad? Ik wil een ander crankstel monteren, maar wil wel de goede kant op draaien...

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 sep 2007 00:01

blom0344 schreef:Even technisch Bianchi vraagje. Een 1885, heeft die een BB met engelse of met italiaanse draad? Ik wil een ander crankstel monteren, maar wil wel de goede kant op draaien...


1885 heeft BSA of Engelse draad.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 sep 2007 11:58

Dat de oudere Bianchi's meer retro-gevoel geven, ja dat lijkt me nogal logisch! ;-)

Heb mezelf ook een tijdlang verzet tegen die dikke buizen en de sloping-geometrie, en nu ik daaraan gewend geraakt ben komen ze met gebogen buizen af: ze maken het ons niet gemakkelijk! (hopelijk komen ze ooit nog wel eens tot het inzicht dat er heel wat traditionalisten onder hun adepten zijn - want gekker dan die 928 C2C moet het toch echt niet worden)

P.S. voor alle duidelijkheid, ik doelde niet op de - vrij inhoudsloze (zeker nu het ook op stadsfietsen staat) - term Reparto Corse op zich, waarvan ik ook wel weet dat die al veel langer gehanteerd wordt, maar wel op het RC-logo'tje dat het Bianchi-opschrift deels overlapt. Maar soit, 't blijft tenslotte maar een detail hé.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 21 sep 2007 12:18

Volgens mij praten GastheerG en Dario langs elkaar heen. Reparto Corse staat inderdaad al decennia lang op de frames maar naar mijn weten niet als afkorting in de de "B" (andere zijde "I") van Bianchi maar gewoon voluit "Reparto Corse" als decal op de achtervork.

En heel leuk als ze retro gaan maar haal dan ook de mooie heldere celeste kleur terug en niet dat donkere dat ze nu hebben (om nog te zwijgen over Bianchi's in andere kleuren dan celeste).

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 21 sep 2007 12:41

Voilà Timo, dat bedoelde ik inderdaad.
Maar die huidige kleur is toch niet specifiek donkerder dan vroeger, of wel? (een paar jaar geleden hadden ze wel dat rare kleurverloop naar die donkerdere, groenere variant die helemaal niets meer met Bianchi-celeste te zien had, maar da's gelukkig achter de rug!) Maar troost je: bij dat andere nostalgische merk Wilier is de traditionele huiskleur, het zeer mooie 'rosso ramato', ondertussen zowat helemaal uit het gamma verdwenen...

Vind ook wel dat ze - net als bv De Rosa & Colnago dat hebben - ook wat klassiekere modelletjes in hun gamma zouden mogen opnemen, want alleen refereren naar het geboortejaar van de firma is natuurlijk wat magertjes, qua retro-element... (Campionissimo zou inderdaad een voor de hand liggende naam zijn!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie