Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 04 aug 2012 11:36

@Body, even je vragen genummerd...
1. De firmware en Apparaat Ap is gelukt. Ik weet alleen niet waar je de andere updates kan checken. Het gaat om Brython Bridge2 2236, App Launcher 3004 en de engine 1117.

Bij mij krijg ik twee lijstjes te zien, links de versies die op de server staan en rechts welke op mijn computer of apparaat staan. Als daar een versie verschil is kan je update drukken.

2. Als ik niet eerst de Brython bridge start in google Chrome dan slaat explore op hol. Met google Chrome worden de Windows verkenner mappen steeds geopend. Is dit ook "normaal"?

Over verkenner: ja dit is normaal, windows ziet hem als twee schijfen (het apparaat en de sd-kaart die erin zit). Als ik de Bryton aansluit gaat hij gelijk naar IE. Krijg ik ook niet zo snel verandert, heb maar geaccepteerd dat ik de Bryton bedien met IE

3. Uploaden van Planned Trips (routes) lukt bij mij ook niet. Is dit niet mogelijk via Verkenner en welke map gebruiken?

Weet je zeker dat het niet werkt? Er is een "bug" die zorgt dat je de naam van de route op het apparaat soms niet zien (bij mij routes van fietsersbond/routeplanner). Dan is de route wel aanwezig, maar dan zonder naam. Dit kan je zien door op het apparaat naar geplande routes te gaan en naar beneden te scrollen en op het blauwe stikje te drukken. De bovenste zou de nieuwste moeten zijn.

4. Verder heb ik alle Planned Trips in de Brython zelf verwijderd met als gevolg dat er nu 3 lege pagina's heb staan. Ik heb daar nu 2 routes staan maar wel met grote tussen ruimtes ivm de lege pagina's. Kan ik deze lozen pagina's verwijderen?

Geen idee hier, heb ze nog niet verwijderd, maar klinkt vreemd. Het kan niet zo zijn dat je heel veel routes hebt geupload en dat je die niet goed kan zien? (Zie punt 3).

Tot zo ver helpdesk Eltjo, hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 aug 2012 11:58

@Eltjo
Hartelijk dank voor je antwoorden. Bij de antwoorden nog een paar vragen cq tips.

1. De firmware en Apparaat Ap is gelukt. Ik weet alleen niet waar je de andere updates kan checken. Het gaat om Brython Bridge2 2236, App Launcher 3004 en de engine 1117.

Bij mij krijg ik twee lijstjes te zien, links de versies die op de server staan en rechts welke op mijn computer of apparaat staan. Als daar een versie verschil is kan je update drukken.

In de update software zie ik maar 1 lijstje staan.

2. Als ik niet eerst de Brython bridge start in google Chrome dan slaat explore op hol. Met google Chrome worden de Windows verkenner mappen steeds geopend. Is dit ook "normaal"?

Over verkenner: ja dit is normaal, windows ziet hem als twee schijfen (het apparaat en de sd-kaart die erin zit). Als ik de Bryton aansluit gaat hij gelijk naar IE. Krijg ik ook niet zo snel verandert, heb maar geaccepteerd dat ik de Bryton bedien met IE
Ik heb gemerkt als wanneer je via chrome klikt op apparaten verbinden en pas daarna het apparaat aansluit dat er dan geen popups komen van windows explorer.

3. Uploaden van Planned Trips (routes) lukt bij mij ook niet. Is dit niet mogelijk via Verkenner en welke map gebruiken?

Weet je zeker dat het niet werkt? Er is een "bug" die zorgt dat je de naam van de route op het apparaat soms niet zien (bij mij routes van fietsersbond/routeplanner). Dan is de route wel aanwezig, maar dan zonder naam. Dit kan je zien door op het apparaat naar geplande routes te gaan en naar beneden te scrollen en op het blauwe stikje te drukken. De bovenste zou de nieuwste moeten zijn.

Je hebt gelijk, ze staan er maar zonder naam. Enig idee om dit te verhelpen?

4. Verder heb ik alle Planned Trips in de Brython zelf verwijderd met als gevolg dat er nu 3 lege pagina's heb staan. Ik heb daar nu 2 routes staan maar wel met grote tussen ruimtes ivm de lege pagina's. Kan ik deze lozen pagina's verwijderen?

Geen idee hier, heb ze nog niet verwijderd, maar klinkt vreemd. Het kan niet zo zijn dat je heel veel routes hebt geupload en dat je die niet goed kan zien? (Zie punt 3).

Die lege velden in de pagina zijn idd de routes die niet worden weergegeven.

5. Wanneer de HD kaart is geïnstalleerd en geactiveerd is er dan nog een update te verkrijgen?

Hartelijk bedankt!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 04 aug 2012 13:55

1. Je hebt gelijk het is 1 lijst. Er staat Server met een nummer er achter en daaronder "Device" met een nummer. Als deze niet gelijk zijn kan je op update drukken (Staat rechts van de getallen)
3. en 4. Zie bericht van mclos: (pagina 65)
Ik weet dat dit omslachtig is, maar het is een work around die voor mij werkt en zo veel tijd gaat er nou ook weer niet mee verloren...
Tot nu toe heeft het bij mij voor zeker 12 routes gewerkt. Ik zeg niet dat het DE manier is, maar bij mij werkt het tot op heden prima!

1. Open enkel een GPX-file, met bijv Wordpad of een andere teksteditor. Maakt niet uit hoe het bestand heet, dat staat er helemaal log van 123.gpx of abc.gpx heeft géén invloed op de naam van de route in de Bryton.
2. zoek naar <name>
3. Kijk of dit veld gevuld is
4. hier een voorbeeldje hoe het er uit zou kunnen zien als het veld leeg is

<metadata>
<name>
<time/>
<bounds minlat="52.281732" minlon="6.923898" maxlat="52.411086" maxlon="6.923898"/>

5. hier ook een voorbeeldje hoe het er uit zou kunnen zien als het veld gevuld is met een naam

<metadata>
<name>hier staat de routenaam</name>
<time/>
<bounds minlat="52.281732" minlon="6.923898" maxlat="52.411086" maxlon="6.923898"/>

6. pas het veld <name> aan en sluit af met </name>
7. importeer het via de Bryton website - My planned trip
8. daar zal de route verschijnen met de zojuist gewijzigde naam
9. Download vervolgens de route via mijn downloadlijst-planned trip naar de Bryton
10. in de Bryton zal deze verschijnen met de naam die je in het GPX-bestand hebt aangepast.

Het werkt bij mij bij GPX-bestande die van een Garmin komen, die van internet komen (waarvan ik de nav-apparaat niet ken) en het werkt voor een gpx bestand van een Bryton.

Maar hoe dan ook ... dit moet opgelost worden door Bryton, aangezien het voorheen ook gewoon goed werkte. Voorheen kon je een trip uploaden, de naam via de Bryton site aanpassen, downloaden naar je Bryton apparaat een de naam verscheen gewoon.............

Een reactie (op z'n minst) van RivoSports zou ook fijn zijn

5. Geen idee, die van mij was up to date. Maar staat volgens mij stap voor stap aangegeven op de website, dat je kan zien wat voor versie je hebt als kaart.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 aug 2012 22:28

@justeltjo

Bedankt voor de tip.

Eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.
Het zou inderdaad prettig zijn als we iets te horen krijgen van Rivosports.
Albert Einstein

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 05 aug 2012 23:05

Ik heb nog een vraag over mijn nieuwe Bryton.

Ik heb Benelux als kaart en nu heb ik de nieuwe update geïnstalleerd en geactiveerd.
Alleen staat er onder “geactiveerd” : This map is not found in inserted DVD and will be deleted once you add new maps. Please back up the maps first

Moet ik nog iets doen of mag ik aannemen dat de nieuwe update geïnstalleerd is?

Verder nog een vraag over geschiedenis.

Ik heb geschiedenis geupload naar de Bryton bridge maat deze staat niet meer in het apparaat. Terug zetten lukt me ook niet. Is dit normaal want zo kan ik nooit lezen in mijn Bryton hoeveel kilometers ik heb gemaakt.

Jammer dat Bryton geen off line programma kan verzorgen zoals Garmin. Zou een stuk beter werken.
Albert Einstein

Lookkg461
Forum-lid

Lookkg461 06 aug 2012 13:40

Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een Bryton. Ik heb alleen 1 vraagje. Beetje dom misschien, maar ik moet het weten. Ik fiets met name in de winter 2 a 3 x per week op `n tacx. Meet de bryton dan wel de snelheid en afstand?

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 06 aug 2012 14:10

Lookkg461 schreef:Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een Bryton. Ik heb alleen 1 vraagje. Beetje dom misschien, maar ik moet het weten. Ik fiets met name in de winter 2 a 3 x per week op `n tacx. Meet de bryton dan wel de snelheid en afstand?
Wanneer je een sensor gebruikt wel, via GPS uiteraard niet. (bv de GSC10 van Garmin)

rschouten
Forum-lid

Gebruikersavatar rschouten 06 aug 2012 14:14

Is het mogelijk om het schermpje tijdens fiets uit te zetten (bv in een afdaling of bij het nuttigen van een bak koffie) terwijl het apparaat wel gewoon blijft registreren (om de batterij te sparen)

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 06 aug 2012 17:32

Bij het maken van een route, gaan op een gegegven moment sommige rode lijnen van de route af ..... :-( Terwijl ik de button: stick on the road heb aangevinkt..... :roll: :roll:

Heel vervelend want het wordt ook overgenomen op de bryton al sik de route geupload heb. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe ??? :evil: :evil:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 07 aug 2012 07:20

@Beezer, misschien lees ik er over heen, maar ik zie nergens welke site/programma je gebruikt voor het maken van je routes?

@rschouten, functie heb ik nog niet kunnen vinden. Ik fiets altijd zonder achtergrond verlichting, langste rit die ik gereden heb is 4 uur en er was nog geen balkje van de batterij af. En tegenwoordig is er toch (bijna) overal wel een stopcontact/laptop om hem weer op te laden 's avonds?

@body, geen idee met de kaarten, ik ga er maar vanuit dat ik de laatste heb. Routes maak ik via internet en dan is het voor mij eigenlijk gewoon het lijntje volgen. Mocht er een weg niet opstaan en mijn lijntje geeft aan dat daar wel een weg hoort te zijn geloof ik het lijntje (er vanuit gaande dat internet meer up to date is dan het apparaat). En natuurlijk gezond verstand! :)
Bij geschiedenis uploaden vraagt hij toch netjes of hij ze van het apparaat moet verwijderen?

Ik ben van het weekend van account gewisseld (lang irrelevant verhaal) en wilde ook mijn geschiedenis terugzetten, maar viel me op dat ik niet meer dan 10 (!!) geschiedenis ritten in het apparaat kan hebben?

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 07 aug 2012 08:44

@justeljo de site van bryton zelf ......

Ondertussen heb ik zelf ook al antwoord van ze ontvangen. Ze dachten dat deze bug opgelost was .... Ik ga m nog een keer reproduceren zodat ze kunnen kijken wat er gebeurd.

Bij het maken van routes met andere sites heb ik ondertussen ook het probleem dat 'ie wel op de rider 50 terecht komt maar zonder naam -:(.

Al geprobeerd om de naam in het document zelf te veranderen. Op de rider zelf de naam aan te passen. En op de site van bryton. Alle zonder resultaat .......
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 07 aug 2012 09:38

Heb hem niet bij, maar kan me niet voorstellen dat je de naam niet kan wijzigen op het apparaat zelf?

Plaats reactie