Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 jun 2016 21:45

Ernie C. schreef:Vee hoort evenmin op de openbare weg dus zolang je het niet in andermans weiland mikt moet dat het probleem niet zijn.
Gisteren even in een Brabantse polder aan het fietsen toen ik een boer tegenkwam die bermgras aan het opladen was. Achter hem een spoor van plastic en blik dat de hooiwagen niet oppikte. Tja, wat moet je met dat gras vol met rotzooi dat wel meegaat? Dat kun je niet aan dieren voeren lijkt mij.

Overigens snap ik dat hele afval weggooien niet. Iedereen die dat doet heeft niet eens door dat de boodschap aan zichzelf is "ik woon en leef in een vuilnisbak".

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 jun 2016 21:47

Vee hoort niet op de openbare weg. Toch lopen er op die openbare weg genoeg beesten rond voor wie dat niet verboden is. Schapen (door de overheid zelf uitgezet, katten, eenden, fazanten, duiven, ganzen etc etc)

En een bananenschil hoor je gewoon niet de natuur te mikken. Het duurt drie jaar voordat zo'n ding door moeder natuur verteert is. DRIE JAAR!!!!! Flikker zo'n schil maar eens in je eigen tuin en ga er een dik jaar tegen aan kijken. Dus ook de bananenschil hoort gewoon in de prullenbak
Live fast; die young. mijn blog

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 jun 2016 21:53

Bermhooi is per definitie grote rotzooi, die je niet aan je dieren hoort te voeren. Maar dat is nog geen vrijbrief om maar allemaal troep in de berm te gooien. Toch ben ik het wel met Ernie C eens, Een bananenschil in een natuurgebied is echt geen probleem. Daar liggen allerlei zaken te rotten, die er soms jaren blijven liggen voor ze verteerd zijn. Kijk eens hoe lang het duurt voor het blad verteerd is of wat dacht je van een omgevallen boom? Schimmels zijn daar ook gewoon een onderdeel van de biodiversiteit, die in de natuur thuis horen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 05 jun 2016 21:54

Karl66 schreef:Bermhooi is per definitie grote rotzooi, die je niet aan je dieren hoort te voeren. Maar dat is nog geen vrijbrief om maar allemaal troep in de berm te gooien. Toch ben ik het wel met Ernie C eens, Een bananenschil in een natuurgebied is echt geen probleem. Daar liggen allerlei zaken te rotten, die er soms jaren blijven liggen voor ze verteerd zijn. Kijk eens hoe lang het duurt voor het blad verteerd is of wat dacht je van een omgevallen boom? Schimmels zijn daar ook gewoon een onderdeel van de biodiversiteit, die in de natuur thuis horen.
zolang je het stickertje maar van de banaan haalt :geek:
is het fietsen aan het her-ontdekken

senior
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 05 jun 2016 22:15

Als het geen probleem is de banaan mee te nemen terwijl de schil er nog omheen zit moet het toch helemaal geen probleem zijn om die lege schil weer mee te nemen. Je dondert je afval toch ook niet in je eigen tuin, dus waarom dan wel in de natuur onderweg?

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 jun 2016 22:19

En dan gaat hij thuis in de GFT bak of op de composthoop :idea:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 jun 2016 22:26

Karl66 schreef:En dan gaat hij thuis in de GFT bak of op de composthoop :idea:
precies ik heb nog nooit een aap zijn bananenschil in een prullenbak zien deponeren.
regel bij mij is wel: altijd uit het zicht, en plastic etc gaat natuurlijk altijd mee naar huis

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 jun 2016 23:14

Er is bijna geen fruit waar meer chemicaliën oo zitten dan op banananen... Nou citroenen mss.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 jun 2016 23:17

depoldertoerist schreef:Er is bijna geen fruit waar meer chemicaliën oo zitten dan op banananen... Nou citroenen mss.
dat is wel weer interessante info (lees dit even: http://www.theoptimist.nl/kromme-wereld/)
maar heeft dat ook invloed op de wegkwijntermijn dan?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 jun 2016 23:48

monsieurpinot schreef:precies ik heb nog nooit een aap zijn bananenschil in een prullenbak zien deponeren.
Ik heb ook nog nooit een aap op de wc zien poepen....

En wanneer heb jij in de Nederlandse natuurgebieden een aap gezien? Of bananen zien groeien?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 jun 2016 23:54

afrit13 schreef:
monsieurpinot schreef:precies ik heb nog nooit een aap zijn bananenschil in een prullenbak zien deponeren.
Ik heb ook nog nooit een aap op de wc zien poepen....

En wanneer heb jij in de Nederlandse natuurgebieden een aap gezien? Of bananen zien groeien?
haha, al doet het er natuurlijk niet veel toe of een bananenschil nu in Nederland (uit het zicht) ligt weg te kwijnen of in een land waar bananen groeien.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 jun 2016 00:04

Afbeelding

Plaats reactie