Vandaag gefietst in 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gister 115 km zeeland gedaan. Bruinisse, Oude Tonge, Oltgensplaat, Gat aan t Haringvliet, Ouddorp, Scharendijke, Brouwershaven, Dreischor, thuis.
Mooie lus weer, maar wat een wind. Onder HF150 met 47km/u over de dam..... Beetje teveel wind voor het mooie, maar verder lekker gereden onder een strak blauwe lucht. 'S Avonds pizzeria i Zierikzee (toppertje!).
Mooie lus weer, maar wat een wind. Onder HF150 met 47km/u over de dam..... Beetje teveel wind voor het mooie, maar verder lekker gereden onder een strak blauwe lucht. 'S Avonds pizzeria i Zierikzee (toppertje!).
Less is bore
Gisteren een rondje Biesbosch gedaan, vertrokken rond 8:45:
Klundert - Moerdijk - Moerdijkbrug - Kop van 't Land - met veerpontje over. Toen richting Biesboschmuseum, maar het fietspad wat ik vanaf daar wou nemen bleek afgesloten te zijn ivm de ontpoldering. Dus terug naar de veerpont, want daar stond een kaart van het fietsknooppuntennetwerk. Besloten om maar de Bandijk te volgen tot Werkendam en daar rechtsaf te slaan richting het voetveer bij Steur. Laatste stukje weg daar bleek al opgebroken te zijn, dus een stuk moeten lopen. Vanaf het veer weer door kunnen rijden, door de polder naar Hank, brug over, via Geertruidenberg, Wagenberg en Zevenbergen (opvallend veel "bergen" trouwens, voor zo'n vlak landschap) terug naar huis. Toch nog aardig wat wind en vooral in het begin zat de snelheid er niet in, dus 85 km met een gemiddelde van 25,5 gereden. Dat is wat minder dan wat ik de laatste tijd gemiddeld rij. De avond ervoor enthousiast staan badmintonnen in een hele warme sporthal, misschien heeft dat er ook iets mee te maken...
Biesbosch ride by hans905, on Flickr
Mooie rit, voor het eerst dat ik door de Biesbosch ben gereden. Veel werkzaamheden, dat wel. Ben benieuwd hoe het er na de ontpoldering uit ziet.
Klundert - Moerdijk - Moerdijkbrug - Kop van 't Land - met veerpontje over. Toen richting Biesboschmuseum, maar het fietspad wat ik vanaf daar wou nemen bleek afgesloten te zijn ivm de ontpoldering. Dus terug naar de veerpont, want daar stond een kaart van het fietsknooppuntennetwerk. Besloten om maar de Bandijk te volgen tot Werkendam en daar rechtsaf te slaan richting het voetveer bij Steur. Laatste stukje weg daar bleek al opgebroken te zijn, dus een stuk moeten lopen. Vanaf het veer weer door kunnen rijden, door de polder naar Hank, brug over, via Geertruidenberg, Wagenberg en Zevenbergen (opvallend veel "bergen" trouwens, voor zo'n vlak landschap) terug naar huis. Toch nog aardig wat wind en vooral in het begin zat de snelheid er niet in, dus 85 km met een gemiddelde van 25,5 gereden. Dat is wat minder dan wat ik de laatste tijd gemiddeld rij. De avond ervoor enthousiast staan badmintonnen in een hele warme sporthal, misschien heeft dat er ook iets mee te maken...
Biesbosch ride by hans905, on Flickr
Mooie rit, voor het eerst dat ik door de Biesbosch ben gereden. Veel werkzaamheden, dat wel. Ben benieuwd hoe het er na de ontpoldering uit ziet.
Altijd mooi dat Zeeland - en er was best wat wind ja, niet zo veel maar dat vergeet je snel als je niet meer in Zeeland woont ... tochdaniel1975 schreef:Gister 115 km zeeland gedaan. Bruinisse, Oude Tonge, Oltgensplaat, Gat aan t Haringvliet, Ouddorp, Scharendijke, Brouwershaven, Dreischor, thuis.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Jac Bulls schreef:+1buzz schreef:@Walterg: Ziet er uit als een fraaie, afwisselende route. Mooi in beeld gebracht ook!
Dank jullie wel!TumTumTum schreef:Mooie foto's walterg, en erg herkenbaar, daar wonen mijn ouders in de buurt (Vriescheloo).
Gisteren een verjaardagsfeestje in Markelo, dus heb ik me 's ochtends in de wielerbroek gehesen voor een enkele rit Mijdrecht-Markelo. Via de N201 door Hilversum en Baarn, daarna via Bunschotenen Nijkerk naar Apeldoorn, toen Teuge-Twello-Deventer en een stuk vechtend met de wind naar Holten en daarna uitrollen voor de laatste 10km naar Markelo. Prachtige tocht met veel wisselende landschappen, alleen de wind had van mij minder gemogen, want continue van voren... . Al met al 135km in 5u20min, gemiddelde van 25,5km/h.
Dennis
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
Wilier 101 SR 2020 Dura Ace
Wilier GTR 2014 Athena 11
Ik heb vandaag een mooi ritje (90 km) met vrienden gefietst door het groene hart, ik was te daas om echt op te letten waar we nou reden maar we hebben plaatsen als Hekendorp, Zwammerdam, Bodegraven en Wilnis aangedaan. Het waaide ook weer veel te hard.
Het ging als een dooie kanarie want ik heb me gisteren helemaal kapot gefietst. Wat dan wel weer leuk is dat bleek dat ik er gisteren met dat tijdritje op de Posbank nog een paar kerels af gefietst heb met dat polderverzetje van me, maar dat moest ik dus vandaag betalen.
Ik weet nu dus ook wat de uitdrukking "pap in de benen" betekend. Weer wat geleerd.
Het ging als een dooie kanarie want ik heb me gisteren helemaal kapot gefietst. Wat dan wel weer leuk is dat bleek dat ik er gisteren met dat tijdritje op de Posbank nog een paar kerels af gefietst heb met dat polderverzetje van me, maar dat moest ik dus vandaag betalen.
Ik weet nu dus ook wat de uitdrukking "pap in de benen" betekend. Weer wat geleerd.
Veni. Vidi. Fietsie.
Vandaag een retour den haag - zandvoort gedaan (solo). Eigenlijk fiets ik liever een rondje maar de duinen blijven toch met afstand het fijnste fietsen met de mooiste uitzichten. Het asfalt is ook lekker snel op de meeste stukken. Eigenlijk zou er nog een fietspad aangelegd moeten worden die parallel loopt, hoewel dit natuurlijk niet bevorderlijk is voor het ''wild'' en de vogels De heenweg zoals ik inmiddels gewend ben dit jaar een behoorlijke wind tegen. Terug was dan wel weer heel lekker hoewel de zon nog niet helemaal door kwam. Zonder heel diep te gaan een gem. van 35,2.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@tumtum; tis wel een jaar vol nieuwigheden en openbaringen voor je zo
Net nog ff 31km losgefietst na gister. Maar wat ee wind weer, pffffft. Zou die nooit een 'op' zijn?
Net nog ff 31km losgefietst na gister. Maar wat ee wind weer, pffffft. Zou die nooit een 'op' zijn?
Less is bore
-
- Forum-lid
plantagenet schreef:Gisteren mijn eerste 100+ km rondje van dit jaar gereden
Vanuit Purmerend helemaal noordwaarts de kop van Noordholland in tot aan Wieringen (Westerland) gereden en daarna weer terug. In Middenmeer bij de bakker een lekkere bruine bol gezond gegeten (wat krijg je een trek tijdens zo'n rit). Na 4:32 uur weer thuis met 132 km op de teller.
Jammer dat ik moest werken. Volgende keer heb je een knecht!
Rondje Zeeland gedaan. Zo'n beetje dezelfde ervaring als daniel; veel wind. Heul veel wind.
Wel lekker uitgewaaid in de pollenvrije zeelucht. Eindelijk weer eens vrij ademhalen.
Uiteindelijk 120km en de beentjes waren verrassend goed vandaag. Weekendtotaal: 190km.
Wel lekker uitgewaaid in de pollenvrije zeelucht. Eindelijk weer eens vrij ademhalen.
Uiteindelijk 120km en de beentjes waren verrassend goed vandaag. Weekendtotaal: 190km.
Ik kan het even niet opbrengen om op de fiets te stappen in mijn vrije tijd.
De hele week zijn er berichten over een topweekend, de dagen ervoor waren prachtig maar als het zover is blijkt het hier in de kop van Noord Holland gewoon zwaar bewolkt.
En met die wind er bij zakt de 'mood' mij in de schoenen.
Morgen maar weer gewoon woon/werk fietsen.
De hele week zijn er berichten over een topweekend, de dagen ervoor waren prachtig maar als het zover is blijkt het hier in de kop van Noord Holland gewoon zwaar bewolkt.
En met die wind er bij zakt de 'mood' mij in de schoenen.
Morgen maar weer gewoon woon/werk fietsen.