Tubeless
-
- Forum-lid HC
Het is me wel gelukt, maar ik durf er niet mee te rijden.
op de MTB doe ik het wel met de veel lagere druk. maar ik durf geen gewone racebanden tubeless te rijden. Ik ben het tekeningetje kwijt, maar er komt ook een andere druk op te staan.
op de MTB doe ik het wel met de veel lagere druk. maar ik durf geen gewone racebanden tubeless te rijden. Ik ben het tekeningetje kwijt, maar er komt ook een andere druk op te staan.
Hoho, OrlokOrlok schreef:Meerdere forumleden hebben het geprobeerd om gewone banden tubeless te rijden maar krijgen het niet voor elkaar om de gewone band tubeless te monteren en op te pompen.! Dus, . . . . is het alleen te doen met tubelessbanden.!abel schreef:Ik rij al tijden met Easton EC90 SL icm Conti GP4000 25 of 28 mm....met binnenband. Velg is in ieder geval geschikt voor tubeless. Vraag is of ik met de Conti's op deze velgen tubeless kan en zo ja, of er nog aandachtspunten zijn. Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb inmiddels een 'normale' Schwalbe Kojak tubeless geconverteerd (luchtdicht en opgepompt tot 6,5 bar wat de max is volgens fabrikant). Ik ga hem echter inzetten als snelle off road en strand band en uiteindelijk zal ik hem op max 3.5 tot 4 bar rijden.
@ Abel, Schwalbe kent een aantal mogelijkheden: Pro One's komen in 28mm, One Tubeless naar ik meen ook. Verder hebben ze met de S en G One bredere tubeless banden voor het ruigere werk. Zelf zet ik de Hutchinson Sector 28mm in bij het zwaardere en nattere werk.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik heb idd jouw bericht een paar dagen geleden gezien dat je deze hebt gemonteerd op de brede 23mm Pacenti's maar me niet gerealiseerd dat die Kojak band een normale band is. Trouwens het is een 35mm draadband en geen vouwband geloof ik? Ik meen dat ik daar in het verleden al iets over heb geroepen dat ik een draadband wel eens wil proberen omdat die gewoon wat steviger is.JoostG schreef:Hoho, OrlokOrlok schreef:Meerdere forumleden hebben het geprobeerd om gewone banden tubeless te rijden maar krijgen het niet voor elkaar om de gewone band tubeless te monteren en op te pompen.! Dus, . . . . is het alleen te doen met tubelessbanden.!abel schreef:Ik rij al tijden met Easton EC90 SL icm Conti GP4000 25 of 28 mm....met binnenband. Velg is in ieder geval geschikt voor tubeless. Vraag is of ik met de Conti's op deze velgen tubeless kan en zo ja, of er nog aandachtspunten zijn. Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb inmiddels een 'normale' Schwalbe Kojak tubeless geconverteerd (luchtdicht en opgepompt tot 6,5 bar wat de max is volgens fabrikant). Ik ga hem echter inzetten als snelle off road en strand band en uiteindelijk zal ik hem op max 3.5 tot 4 bar rijden.
@ Abel, Schwalbe kent een aantal mogelijkheden: Pro One's komen in 28mm, One Tubeless naar ik meen ook. Verder hebben ze met de S en G One bredere tubeless banden voor het ruigere werk. Zelf zet ik de Hutchinson Sector 28mm in bij het zwaardere en nattere werk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het is zelfs een vouwband. Ik heb wel een extra, 3e, laag yellowtape aangebracht om de marge te verkleinen. Overigens zal het een kwestie van tijd zijn tot Schwalbe een tubeless easy variant op de markt brengt. Bij veel banden, onder andere de marathon supreme, doen ze dat al. Binnenkort ook tubeless op de stadsfiets.
insta #gravelgremmen
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vorige week een nieuwe One Tubeless gemonteerd, de zoveelste deze maand nadat in eerdere banden kleine gaatjes veranderden in scheuren.
Met de nieuwe band 135 km gereden, en vanavond met een gangetje van 33km/uur op weg naar Vreeland en toen een enorme knal en met de taxi naar huis.
Schwalbe klapband
[EDIT] Op de foto zie je +/- 4 cm van de band dat naar buiten geslagen is.
Deze gaat dus samen met een First Ride band ook retour Schwalbe, eens kijken wat ze erover zeggen.....
Met de nieuwe band 135 km gereden, en vanavond met een gangetje van 33km/uur op weg naar Vreeland en toen een enorme knal en met de taxi naar huis.
Schwalbe klapband
[EDIT] Op de foto zie je +/- 4 cm van de band dat naar buiten geslagen is.
Deze gaat dus samen met een First Ride band ook retour Schwalbe, eens kijken wat ze erover zeggen.....
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 14 mei 2016 01:24, 4 keer totaal gewijzigd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Gelukkig niet Jan, dat is +/- 4 cm van de band dat naar buiten geslagen is.
Binnenband had ik toevallig nog bij mij, maar uiteraard een kansloze actie in dit geval.
P.S. leuk shirtje
Binnenband had ik toevallig nog bij mij, maar uiteraard een kansloze actie in dit geval.
P.S. leuk shirtje
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 21 apr 2016 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop voor je dat het alleen de band, en niet ook je velg... Denk wel dat racefietsbanden een goede rand moeten hebben, zodat de band er niet zomaar af kan klappen. En de draad van de band die goed inhaakt.
Bij mtb-banden gaan ze inmiddels al naar hookless.
Voor de racer lijkt me dat niet echt een goed idee, omdat de druk stukken hoger ligt.
Bij mtb-banden gaan ze inmiddels al naar hookless.
Voor de racer lijkt me dat niet echt een goed idee, omdat de druk stukken hoger ligt.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
De velgrand is nog in orde.
Het is overigens een velg waarvan de fabrikant zegt dat deze tubeless gereden kan worden, een van de weinige carbonvelgen overigens.
Het is overigens een velg waarvan de fabrikant zegt dat deze tubeless gereden kan worden, een van de weinige carbonvelgen overigens.
Ben mijn Schwalbes One Tubeless ook wel een beetje zat geworden...
Was vandaag van plan mijn 2 Schwalbe Ones te plakken... Maar ik dacht, ik probeer mijn Panaracer Gravelkings 26mm (is overigens meer een 24/25mm band qua breedte en meet dat met de schuifmaat) eens op te pompen op de wielen zonder binnenband... Banden zijn praktisch nieuw, nog geen 500km op gereden, omdat ik naar One Tubeless banden over stapte.
Panaracers Gravelkings zijn wel normale vouwbanden, allleen wel iets stugger als normale non-tubeless banden... Met binnenbanden lopen ze niet echt soepel ook, maar ze zijn ook meer bedoeld voor slechte wegen en/of wat minder goed weer.
Morgen even een rustig proefrondje maken... En wie weet blijf ik er voorlopig wel mee fietsen. Misschien zijn ze tubeless wel perfect te rijden... Laat ze nu even een nachtje en dagje zonder sealant staan. Als ze redelijk hard blijven zonder sealant, dan durf ik er morgenavond wel een rondje mee te rijden met sealant... Ze blijven nu al best hard... . Als het vertrouwd aanvoelt ga ik er misschien wel de 210km GranFondoRosa mee rijden komende zondag...
Ze monteerden ook nog eens erg makkelijk, en met de vloerpomp werden ze ook nog eens gelijk hard bij de eerste slag... Hoefde mijn compressor gelukkig niet aan te zetten..
Overigens nog steeds gewoon gemonteerd op mijn non-tubeless ready Kinlin XR270 velgen. Wel voorzien van Yellow tape natuurlijk... . Want blijkbaar hoeft een "goedgekeurde" combi van band en velg ook per definitie "veilig" te zijn...
Was vandaag van plan mijn 2 Schwalbe Ones te plakken... Maar ik dacht, ik probeer mijn Panaracer Gravelkings 26mm (is overigens meer een 24/25mm band qua breedte en meet dat met de schuifmaat) eens op te pompen op de wielen zonder binnenband... Banden zijn praktisch nieuw, nog geen 500km op gereden, omdat ik naar One Tubeless banden over stapte.
Panaracers Gravelkings zijn wel normale vouwbanden, allleen wel iets stugger als normale non-tubeless banden... Met binnenbanden lopen ze niet echt soepel ook, maar ze zijn ook meer bedoeld voor slechte wegen en/of wat minder goed weer.
Morgen even een rustig proefrondje maken... En wie weet blijf ik er voorlopig wel mee fietsen. Misschien zijn ze tubeless wel perfect te rijden... Laat ze nu even een nachtje en dagje zonder sealant staan. Als ze redelijk hard blijven zonder sealant, dan durf ik er morgenavond wel een rondje mee te rijden met sealant... Ze blijven nu al best hard... . Als het vertrouwd aanvoelt ga ik er misschien wel de 210km GranFondoRosa mee rijden komende zondag...
Ze monteerden ook nog eens erg makkelijk, en met de vloerpomp werden ze ook nog eens gelijk hard bij de eerste slag... Hoefde mijn compressor gelukkig niet aan te zetten..
Overigens nog steeds gewoon gemonteerd op mijn non-tubeless ready Kinlin XR270 velgen. Wel voorzien van Yellow tape natuurlijk... . Want blijkbaar hoeft een "goedgekeurde" combi van band en velg ook per definitie "veilig" te zijn...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Ik ben inmiddels wel bijna door de oude voorraad van nieuwe One Tubeless heen, nog 1 stuks 25mm in huis.Suntoro schreef:Ben mijn Schwalbes One Tubeless ook wel een beetje zat geworden...
Daarna verder met de Pro One, die het vorig jaar goed hield, of op zoek naar iets anders.
Doe voorzichtig met die gewone Panaracers, het klapbandje van vanavond had op de klap na niet zoveel impact, maar moet er niet aan denken dat een band eraf springt. Op een Pacenti velg kan je het nog wel proberen, dat zit zo strak dat je een bandenlichter bijna breekt om een band eraf te krijgen.....