Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vandaag geklust aan de fiets

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 mar 2017 19:35

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb nog nooit zoveel bagger op de fiets gehad als deze winter.
Dus nog steeds op de Batavus S'Light.
Gisteren moest ik zelfs de voorrem demonteren omdattie vast zat, nog nooit gehad in de winter.
Laatst gewijzigd door Keezx op 03 mar 2017 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 03 mar 2017 20:34

Nou dat ligt niet aan jou,het was vanmorgen toch echt droog dus dacht ik pak de Bianchi,kon weer lekker aan de slag vanmiddag,zoveel bende op de weg.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

marcelb
Forum-lid

marcelb 03 mar 2017 23:43

Keezx schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb nog nooit zoveel bagger op de fiets gehad als deze winter.
Gisteren moest ik zelfs de voorrem demonteren omdattie vast zat, nog nooit gehad in de winter.
Hier precies dezelfde ervaring. Ben bang dat we voorlopig nog niet van de zooi af zijn.
Real men wear blûk!!! Marcel

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 04 mar 2017 18:06

Klopt, vandaag even de achter derrie wiletje vervangen, maar bewust nog even op een oude ketting en cassette blijven zitten. Wacht wel op betere tijden :-)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 04 mar 2017 19:11

Dur moet eens echt een plens regen gaan vallen in plaats van dat gemiezer om de wegen schoon te spoelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 04 mar 2017 19:21

Keezx schreef:Dur moet eens echt een plens regen gaan vallen in plaats van dat gemiezer om de wegen schoon te spoelen.
Me dunkt Kees, hier in Limburg is al genoeg gevallen. Vandaag lekker naar Kempen gefietst met 7 man. Nu valt het weer met bakken uit de lucht. De Duitse wegen waren mooi schoon. Maar ik rij nog niet met mijn mooie klassiekers, alleen met m'n titanium, lijdt het minste van wasbeurten en moderne Dura Ace is redelijk goed afgeschermd tegen water en vuil.( beter als oude Record).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 mar 2017 21:39

Doordat mijn derriekabel geknapt was, de omderhoudsbeurt maar naar voren geschoven. Ik was van plan of een week of 3 alles te vervangen en het buitenblad 50 te vervangen voor een 52. Met andere woorden ook de voorderriekabel zou ik gaan vervangen. Daarom vandaag maar het groot onderhpud naar voren geschoven.

Vervangen:
Achterderailleur (nieuw)
Trapas Lager (nieuw)
Voorbladen (nieuw)
Cassette (nieuw)
Ketting (nieuw)
Remkabels (nieuw)
Derailleurkabels (nieuw)
Stuurlint (nieuw)

Kosten:+/- €160,- Op dit soort momenten ben ik blij dat ik nog met een 5700-groep rijd. :winkthumb:

Ben d'r wel even mee bezig geweest.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 mar 2017 10:45

Als ik dat zo lees wat je allemaal hebt vervangen had je m.i. veel beter kunnen wachten op je nieuwe frame. Btw, heb je van de kabels alleen de binnenkabel of ook de buitenkabels vervangen.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

codex
Forum-lid

codex 05 mar 2017 15:52

Keezx schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb nog nooit zoveel bagger op de fiets gehad als deze winter.
Hier ook Kees in Friesland.Je blijft schoonmaken :? Maar echt een hekel heb ik daar ook weer niet aan hoor. Vandaag maar weer eens goed mijn Defy winterfiets schoon gemaakt. (Allemaal modder en zand resten.)Heb ik er ook nog spatborden opzitten.Moet je nagaan als je die niet hebt.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 05 mar 2017 15:59

Orlok schreef:Als ik dat zo lees wat je allemaal hebt vervangen had je m.i. veel beter kunnen wachten op je nieuwe frame. Btw, heb je van de kabels alleen de binnenkabel of ook de buitenkabels vervangen.?
Binnen- en buitenkabels. Dit is allemaal 10-speed. Hoe dan ook, ik ga deze fiets voor slecht weer houden, dus gebruiken doe ik het sowieso. Het nieuwe frame ga ik afmonteren met 11-speed 105 of SRAM Rival. Da's toch weer anders.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 mar 2017 21:17

Na 2 a 3 jaar twijfelen eindelijk toch maar eens mijn Bora Ultra Two's van Bright Label naar Dark Label omgestickerd. Ik vind eigenlijk Bright Label mooier maar die hadden flink geleden tijdens het verwijderen van oude hardnekkige tubelijm. Uiteindelijk tevreden met het resultaat, zelfs die geprobeerde sticker van Cees heb ik er nog redelijk op gekregen.

Nu maar wachten tot ze Bike24 eindelijk eens mijn nieuw stuur verzenden :(
Afbeelding

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 07 mar 2017 20:33

Vanavond de voorderailleur van mijn MTB weer gangbaar gemaakt. Deze zat zo vast dat schakelen nauwelijks/niet mogelijk was. Met lampenolie eerst alle vuil weggespoeld en daarna de boel droog gewreven en de scharnierpunten weer voorzien van een drupje fietsolie. Hij werkt weer zeer soepel 8-)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie