Wielerseizoen 2016
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zuid Afrika was voor Londen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Die Noren laten wel even zien hoe je een koers moet winnen. Controleren en afmaken, hoewel het wel nipt was. Nog 2 nare valpartijen op het eind....
Maak joe woar
Sportbonden blijken - zeker als het om de centen gaat - ook wel een heel dubbelhartige relatie met mensenrechten te hebben: enerzijds zet de FIFA zich in voor antiracismecampagnes (zij het vooral om haar eigen imago op te schonen èn om haar sponsorbelangen in voetbalminnend Afrika veilig te stellen) maar anderzijds ziet ze er geen graten in om een WK te spelen in stadions die met slavenarbeid werden gebouwd.
Uiteraard, als je elk land gaat weren dat de mensenrechten (die inderdaad helemaal niet zo universeel zijn als wij graag zouden geloven) niet respecteert, dan blijft er maar een klein deel van de wereld over.
Maar in het geval van Qatar is er - ook los van de mensenrechten - gewoon geen ènkel zinnig argument pro-WK te bedenken. Behalve de oliedollars dan. Wat meteen pijnlijk illustreert waar het de sportbonden (uitsluitend) om te doen is...
Ook merkwaardig: als een sporter een lijntje coke snuift, staat heel de goegemeente klaar om hem af te maken, want 'sporters hebben tenslotte een voorbeeldfunctie, blablabla...'; als sporters het oké vinden om in een stadion te spelen waarin een maand eerder nog executies plaatsvonden, dan lijkt niemand daarom te malen.
Uiteraard, als je elk land gaat weren dat de mensenrechten (die inderdaad helemaal niet zo universeel zijn als wij graag zouden geloven) niet respecteert, dan blijft er maar een klein deel van de wereld over.
Maar in het geval van Qatar is er - ook los van de mensenrechten - gewoon geen ènkel zinnig argument pro-WK te bedenken. Behalve de oliedollars dan. Wat meteen pijnlijk illustreert waar het de sportbonden (uitsluitend) om te doen is...
Ook merkwaardig: als een sporter een lijntje coke snuift, staat heel de goegemeente klaar om hem af te maken, want 'sporters hebben tenslotte een voorbeeldfunctie, blablabla...'; als sporters het oké vinden om in een stadion te spelen waarin een maand eerder nog executies plaatsvonden, dan lijkt niemand daarom te malen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
@GB Lux: helemaal met je eens. Zeer kwalijk als je het mij vraagt.
@dario: met je eens, behalve dan dat ik niet vind dat je de verantwoordelijkheid om wel of niet te starten/sporten in een discutabel land bij de sporter kan leggen
@dario: met je eens, behalve dan dat ik niet vind dat je de verantwoordelijkheid om wel of niet te starten/sporten in een discutabel land bij de sporter kan leggen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Da's waar: sporters maken natuurlijk deel uit van een systeem (maar een keuze heb je altijd!); dit illustreert alleen maar hoe die zogenaamde voorbeeldfunctie enkel blijkt te gelden voor zover ze dat 'systeem' niet in vraag stelt...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik snap ook niet dat Qatar wilt betalen voor een wk. Het ziet er totaal verlaten uit en dus een vakantie bestemming van niks, wie wil daar nu heen. Is dit WK alleen voor die ene oranje toerist met een lottoNL + NLse vlag? Deze supporter staat bij elk onderdeel bij de finish, kudos!
Het WK bij de beloften was matig, een spannende sprint, de helft van het peloton zag scheel van de hitte en zocht dus regelmatig de hekken op.
Het WK bij de beloften was matig, een spannende sprint, de helft van het peloton zag scheel van de hitte en zocht dus regelmatig de hekken op.
Leuk dat Kristoffer Halvorsen heeft gewonnen: die heb ik een paar weken geleden nog een etappe van Olympia's tour zien winnen. Een dag later won hij overigens ook de sprint in Zutphen.
Bobo's maken natuurlijk ook gewoon deel uit van een systeem...dario schreef:Da's waar: sporters maken natuurlijk deel uit van een systeem (maar een keuze heb je altijd!); dit illustreert alleen maar hoe die zogenaamde voorbeeldfunctie enkel blijkt te gelden voor zover ze dat 'systeem' niet in vraag stelt...
Campagnolo Ultra Dork
Ja hoor, ik maal daar wel om. Er luistert alleen nooit iemand naar.dario schreef: Ook merkwaardig: als een sporter een lijntje coke snuift, staat heel de goegemeente klaar om hem af te maken, want 'sporters hebben tenslotte een voorbeeldfunctie, blablabla...'; als sporters het oké vinden om in een stadion te spelen waarin een maand eerder nog executies plaatsvonden, dan lijkt niemand daarom te malen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Vanochtend junior vrouwen, laatste paar km's gedomineerd door de Italiaanse vrouwen, erg goed uitgevoerde sprinttrein!
Junior heren (ben zelf ook junior), erg leuke open wedstrijd wat ik niet verwacht had, mooie kopgroep en mooi ploegenspel, moeite om terug te kijken!
En positieve noot; goede live coverage, eindelijk..
Junior heren (ben zelf ook junior), erg leuke open wedstrijd wat ik niet verwacht had, mooie kopgroep en mooi ploegenspel, moeite om terug te kijken!
En positieve noot; goede live coverage, eindelijk..
-
- Forum-lid
Gelukkig was het een echte junioren koers, vanaf de start volle bak en eigenlijk niet meer stilvallen.
Maak joe woar