Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
- thestudent
- Forum-lid HC
Gewoon laten staan die hap. Je betaalt aan de biedingen te zien sowieso al te veel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik denk dat het eerste bod het meest realistische is
- thestudent
- Forum-lid HC
1250? De biedingen gaan daar nu ver overheen. Sorry mijn specifieke kennis van pinarello is te laag. Ik zou zeggen dat hij nep is. De snelste manier die ik weet is even naar het bottom bracket kijken. Pinarello zou altijd een ITA bracket hebben en de vrijwel alle neppe zijn gewoon BSA draad. Om dat goed te zien moet je dan weer de crank eraf halen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Jaap Telder
- Forum-lid
100% NEP.Jeurisss schreef: ↑07 jun 2020 07:50 Hallo,
Ik zou graag de hulp van forumleden inschakelen bij het volgende.
Ik heb in principe een afspraak om vanavond naar deze fiets te gaan kijken: Mooie Pinarello dogma
http://link.marktplaats.nl/m1542645952? ... ialbuttons
De verkoper geeft aan zelf het frame geimporteerd te hebben en door een fm laten opbouwen. Ik heb onvoldoende kennis om te kunnen beoordelen of dit een echte is of een imitatie. Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of de verkoper een aankoopfactuur heeft.
Je ziet het al in één oogopslag: het verkeerde (oude) lettertype op de schuine onderbuis. verder veel meer details die verraden dat het een nepper is.
Bovendien is het onmogelijk om een originele Pinarello zelf te importeren, wat een onzin/leugen. Alleen namaak troep is zelf te "importeren". De verkoper bedoelt met "importeren": zelf een nepper kopen voor een habbekrats op AliExpress of DHGate. Daarna duur doorverkopen alsof het een originele is.....kassa.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jaap is me voor maar voor het geval je nog een "net niet Pina" zou willen aanschaffen.
Hij had ook kunnen zeggen dat het een OEM frame is, dat is ook een ander woord voor "namaak"
Dat is een andere manier om te zeggen dat het een "namaak" is .
Hij had ook kunnen zeggen dat het een OEM frame is, dat is ook een ander woord voor "namaak"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dag allen, hier ben ik weer.
Hoe beoordelen jullie deze fiets:
Pinarello Prince Dura Ace 60cm
€ 1.790,00
http://link.marktplaats.nl/m1562922360? ... ialbuttons
Staat te koop bij Kolkman Zijdewind racefietsenzaak in Burgerbrug. Te koop incl garantie. Men zegt dat de Prince 5jr oud is maar de kabels lijken extern te lopen terwijl dat onlogisch lijkt.
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Gr Joris
Hoe beoordelen jullie deze fiets:
Pinarello Prince Dura Ace 60cm
€ 1.790,00
http://link.marktplaats.nl/m1562922360? ... ialbuttons
Staat te koop bij Kolkman Zijdewind racefietsenzaak in Burgerbrug. Te koop incl garantie. Men zegt dat de Prince 5jr oud is maar de kabels lijken extern te lopen terwijl dat onlogisch lijkt.
Ik hoor graag jullie bevindingen.
Gr Joris
Ik denk eerder dat de fiets een jaar of 10 oud is , getuige ook de Dura Ace 10 speed 7900 groep die sinds 2008 op de markt is. Of het frame zelf een echte is of een imitatie weet ik dan weer niet, daar hebben we Jaap Telder voor
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Jaap Telder
- Forum-lid
Fiets is inderdaad van 2008. Dus zeker geen 5 jaar oud, minimaal 10 tot 12 jaar oud. Weer zo'n "betrouwbare" verkoper...
Lijkt mij origineel. (Moet ik erbij zeggen dat de foto niet scherp genoeg is.)
Enige wat mij opvalt is dat de derailleurhanger (achterwiel) zilverkleurig is. Is normaal gesproken in de de kleur van het frame gespoten, dus hoort zwart te zijn. Kan zijn dat deze vervangen is.
Foto uit 2008: https://sweatngears.files.wordpress.com ... _black.jpg
Lijkt mij origineel. (Moet ik erbij zeggen dat de foto niet scherp genoeg is.)
Enige wat mij opvalt is dat de derailleurhanger (achterwiel) zilverkleurig is. Is normaal gesproken in de de kleur van het frame gespoten, dus hoort zwart te zijn. Kan zijn dat deze vervangen is.
Foto uit 2008: https://sweatngears.files.wordpress.com ... _black.jpg
Kolkman uit Zijdewind staat bekend als een goede en betrouwbare fietswinkel in de Noordkop. Ik ben dan ook verbaasd om te lezen dat de informatie die ze verstrekken foutief is. Ik ben benieuwd naar het achterliggende verhaal en hoe dit komt voordat deze winkel afgebrand wordt
- Jaap Telder
- Forum-lid
Meneer A, van Straten geeft foutieve informatie, zo simpel is dat. Blijkbaar geen verstand van zaken van het product wat hij verkoopt.