Mijn 3 cilinder heeft inmiddels probleemloos 240.000km gelopen, waaronder een aantal keer op en neer naar Antalya door de vorige eigenaar (in een Daihatsu Cuore )
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dat is wel een atmosferische motor, Ernie en geen turbomotortje...
Dat is een verschil, net zoals het een Jap is en geen Europeaan.
Een Jap blijft heel, een Europeaan maar even...
Goh , ik heb in 2019 een Euro6 diesel gekocht uit de lease met 120.000 km. Rij ca 20.000 - 25.000 km per jaar betaal alles privé. Wagen was in aanschaf al ca 7K goedkoper dan zijn benzine broertje met 1.4 motor ( zelfde bouwjaar en km aantal ). Euro 6 kan nog even vooruit - verbruik 1;18 gemiddeld - dus ik blijf voorlopig nog even rijden zo.
p.s. Ik woon niet in de grote stad - kom er ook zelden met de auto - en het rijdt ZO veel lekkerder op de snelweg in een diesel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik vind Volvo eerder de wat alternatieve buitenstaander in het premium segment, dan een sub premium merk/model. Toen ik vorig jaar op zoek ging naar een grote 4x4 'offroad' break of sportieve SUV, is de V90 XC op de 2e plaats geëindigd, maar ik vond die een stuk leuker dan de A6 Allroad bijvoorbeeld. Ja er zijn plekken in de wagen waar de afwerking/tech wat minder was dan in de Audi, maar evengoed omgekeerd: de kwaliteit van de stoelen en het leer bijvoorbeeld.
In het segment van de premium compacte break/berline is de V60/S60 toch een heel pak mooier imho dan de alternatieven van BMW/Mercedes/Audi.
In het segment van de premium compacte break/berline is de V60/S60 toch een heel pak mooier imho dan de alternatieven van BMW/Mercedes/Audi.
+1... er zijn concepten (SUV...) en toepassingen waarin een diesel gewoon de betere motor is. En het is nog niet zo heel duidelijk welke nu de cleanste technologie is.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik diesel ook lekker verder in mijn 2,7 V6 automaat hoor.
Helaas wordt het anti diesel sentiment in NL steeds groter. Ook onder de bevolking, aangevoerd door bakfietsmoeders en baby in draagzak vaders.
In BE en FR heeft diesel veel meer status en gerespecteerd praktisch nut
Helaas wordt het anti diesel sentiment in NL steeds groter. Ook onder de bevolking, aangevoerd door bakfietsmoeders en baby in draagzak vaders.
In BE en FR heeft diesel veel meer status en gerespecteerd praktisch nut
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40168
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
PSA maakt(e?) dan ook zo'n beetje de beste diesels ter wereld.
Het sentiment in NL is sowiso anti-auto, zie ook de 100km/u onzin.
in Frankrijk mag je met een kar achter je kont nog harder Die 90km/u in NL met aanhanger is natuurlijk ook achterhaald.
Het sentiment in NL is sowiso anti-auto, zie ook de 100km/u onzin.
in Frankrijk mag je met een kar achter je kont nog harder Die 90km/u in NL met aanhanger is natuurlijk ook achterhaald.
Less is bore
Als ik sommige mensen met 110-120 ofzo als debielen zie rijden met een bakbeest van een caravan erachter (tegenwoordig vaak >1500 kg), dan vind ik 90 of 100 max, bepaald niet achterhaald. en broodnodig.
1 Hobbeltje of windvlaag en zo'n lompe trein begint al te slingeren.
Ik deed het ook wel eens , maar dat was dus een KIp Kompakt van 600 kilo, die liep op rails 120....
1 Hobbeltje of windvlaag en zo'n lompe trein begint al te slingeren.
Ik deed het ook wel eens , maar dat was dus een KIp Kompakt van 600 kilo, die liep op rails 120....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Zat net even te kijken naar de verkoopgegevens van 2020:
* passat 1100 stuks (in 2015 nog 11.000)
* Volvo V60 3200
* BMW 3 3400
* Audi A4 1300
Het ouderwetse D segment verdwijnt in NL.
Ik heb nog een 20 jaar oude Saab in bezit (moet nog bedenken wat ik daarmee wil), maar verder zijn we met een KIA e-Niro en Tesla Model 3 volledig over op de batterij. Ik zit met plezier jullie verhalen te lezen.
* passat 1100 stuks (in 2015 nog 11.000)
* Volvo V60 3200
* BMW 3 3400
* Audi A4 1300
Het ouderwetse D segment verdwijnt in NL.
Ik heb nog een 20 jaar oude Saab in bezit (moet nog bedenken wat ik daarmee wil), maar verder zijn we met een KIA e-Niro en Tesla Model 3 volledig over op de batterij. Ik zit met plezier jullie verhalen te lezen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40168
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Was die passat in 2015 niet het introductie jaar van de GTE (toen nog 7 of 14% bijtelling dacht ik)? In dat geval zijn de cijfers net zo vertekend als die enorme verkoopknaller van Tesla in december 2020.
Maar wel eens dat het D-segment uitsterft. Onze overheid maakt dat ook steeds onaantrekkelijker.
Less is bore
Vroeger was een benzine een stuk goedkoper. Nu dus de diesel. Met die diesel is het ook meer een loterij, niet alleen vanwege de betrouwbaarheid maar je kunt ook zomaar uit bepaalde steden verbannen worden. Met een dergelijk prijsverschil kun je natuurlijk wel een gokje wagen.rene schreef: ↑18 jan 2021 09:50Goh , ik heb in 2019 een Euro6 diesel gekocht uit de lease met 120.000 km. Rij ca 20.000 - 25.000 km per jaar betaal alles privé. Wagen was in aanschaf al ca 7K goedkoper dan zijn benzine broertje met 1.4 motor ( zelfde bouwjaar en km aantal ). Euro 6 kan nog even vooruit - verbruik 1;18 gemiddeld - dus ik blijf voorlopig nog even rijden zo.
p.s. Ik woon niet in de grote stad - kom er ook zelden met de auto - en het rijdt ZO veel lekkerder op de snelweg in een diesel.
Campagnolo Ultra Dork
Diesels zijn hebben ook weinig te lijden gehad van de turbo's die er op zijn gekomen. Ik denk dat het dus wel mee zal vallen. Uiteraard hebben benzinemotoren ook wel last van de steeds hogere milieu-eisen.scottpch schreef: ↑18 jan 2021 09:32Dat is wel een atmosferische motor, Ernie en geen turbomotortje...
Dat is een verschil, net zoals het een Jap is en geen Europeaan.
Een Jap blijft heel, een Europeaan maar even...
Wat betreft Japanners heb je gelijk. Mijn keuze voor een D-segmenter zou dan ook de Mazda 6 zijn. Dat is ook nog eens de mooiste. Het grootste nadeel: in 2022 komt het nieuwe model met vermoedelijk RWD en 6 in lijn uit. Dat lijkt mij het wachten waard.
Campagnolo Ultra Dork