Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

NoChain
Forum-lid

NoChain 02 jan 2015 20:25

Zelf geen ervaring mee. Een kameraad heeft een aantal maanden in Zweden gezeten, die heeft er toen mee gereden en hij vond ze fantastisch. Die banden zijn dan ook bedoeld voor echte sneeuw en ijs.
2 en 3 winters geleden hebben we heel veel sneeuw gehad, maar dat is tegenwoordig zo uitzonderlijk geworden. Vorige week viel er eens wat sneeuw en de dag nadien is de helft weg door het zout of de dooi.
Voor enkel wat gladde plekke tussenin zijn deze banden niet gemaakt, dan maakt het inderdaad veel lawaai en rijd je de toppen er af.

Vorige 'winter' ben ik gewoon op mijn kale banden blijven rijden, toen wel 1 fenomenale spagaat gedaan waarvan ik nu nog altijd niet snap hoe ik niet op mijn gezicht ben gegaan. Sindsdien ben ik wel iets voorzichtiger als het glad is ...
Met de sneeuw van vorige week heb ik mijn smart sam's er opgelegd en die zal ik nu maar laten liggen tot eind februari. Als ze ooit 2 maand vriezen en sneeuw geven koop ik zo'n setje, maar de kans dat de Noordzee landinwaarts begint te trekken lijkt me groter :D

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 03 jan 2015 17:04

Wie heeft er ervaring of is bekend met de Ghost TR 5100 2014.
Ik ben nl op zoek naar een nieuwe woon werk fiets.
Nu heb ik een MTB Felt Q700 met spatbordjes en losse lampjes.
De Ghost die ik op het oog heb heeft alles wat ik op een nieuwe fiets wil hebben ( iets te veel eigenlijk)
Alleen kan ik niet veel gebruikers info vinden over de Ghost TR 5100 2014.
Mijn woon werk rit is maar 10 km per dag, dus er hoeven niet te veel dure spullen op te zitten.
Laat maar horen wat jullie mening is. :)
Merida Scultura Endurance 4000

raassie
Forum-lid

raassie 05 jan 2015 05:16

Zo maar op pad voor het eerste woon-werk ritje van 2015. Vakantie en de sneeuwresten zorgden er voor dat ik de afgelopen 2 weken niet veel gedaan heb. Op de racer vond ik het iets te link. Het zal nog wel glibberig zijn ben ik bang.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Belgje
Forum-lid

Belgje 05 jan 2015 07:59

eerlijk, nu vind ik het echt nog te glad. Ik wil graag op mijn koersfiets gaan, de andere vind ik te traag en te zwaar nu ik mijn koersfiets gewoon ben :-) :-) :-) Maar met zo'n dunne bandjes op zo'n gladde wegen lijkt mij geen goed idee .... voor mijzelf he, ik rij nog maar een maand op mijn koersfiets.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

raassie
Forum-lid

raassie 05 jan 2015 08:14

@ belgje. Het was redelijk te doen, maar er zaten linke stukjes bij iid. Kan me voorstellen dat als je net begint dit net wat teveel van het goede is. Maar aan de andere kant is fietsen op je zware en logge fiets altijd wel beter dan niks doen;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Belgje
Forum-lid

Belgje 05 jan 2015 20:48

er is een collega ziek en ik moet een aantal taken overnemen in een sowieso al superdrukke week = véél overwerken tot een uur of 7. Zal dan toch voor volgende week zijn. Met koersfiets :-)

zaterdag wordt het wel 12°, dus ideaal fietsweer. Wel met een straffe wind, 40/u volgens De Standaard.... :!:

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 05 jan 2015 21:32

Mijn eerste woon-werk ritje voor 2015 zit er vandaag op. Heen straffe koude wind tegen, vanmiddag naar huis lekker in de rug. Van gladde wegen geen last hier in Noord Holland. Morgen rit #2.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 06 jan 2015 12:35

Belgje schreef:eerlijk, nu vind ik het echt nog te glad. Ik wil graag op mijn koersfiets gaan, de andere vind ik te traag en te zwaar nu ik mijn koersfiets gewoon ben :-) :-) :-) Maar met zo'n dunne bandjes op zo'n gladde wegen lijkt mij geen goed idee .... voor mijzelf he, ik rij nog maar een maand op mijn koersfiets.
Voor woonwerk let ik wel op snelheid maar het beinvloed me weinig. Als ik lekker relaxed heen of terug wil fietsen en de snelheid is laag, dan is dat zo. Het is gewoon heerlijk om buiten op de fiets te zitten. Het is altijd beter dan in de auto, of de fiets nou iets zwaarder is of niet.

Pak gewoon de minder prettige fiets. Je wordt er beter van!

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 08 jan 2015 17:11

Zo, vanochtend weer met de fiets naar het werk. Kom ik in het stikkedonker toch over een stuk waar nog volop sneeuw/ijs lag. Knal, voordat ik het wist lag ik om 05:30 uur langs de Dommel op de grond te koekeloeren. Knie kapot, heup dik en de rug wat stijf, maar niks kapot.
Vanmiddag op de terugweg zeik maar dan ook zeiknat geregend. Gelukkig kwam het niet verder dan de buitenkant van m'n vel. :-)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Belgje
Forum-lid

Belgje 12 jan 2015 20:39

gaan jullie met dit stormweer ook met de fiets???

redalert
Forum-lid

redalert 12 jan 2015 20:53

Gewoon op de fiets. Al moet ik zeggen dat dit wel wat extra energie vergt en een andere mindset om de storm te overwinnen.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 12 jan 2015 20:57

Belgje schreef:gaan jullie met dit stormweer ook met de fiets???
Ja. Het alternatief is lopen of met de bus die nooit op tijd komt of die je net mist en dan een half uur op moet wachten.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie