Actuele situatie frankrijk
Op deze site staat het wel goed uitgelegd https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ertificaat
Ik moet naar Duitsland voor 3 dagen Vrijdag deelstaat Rheinland-Pfalz en daar geldt 2G+
Voor Frankrijk https://amsterdam.consulfrance.org/Covi ... ccinbewijs
Ik moet naar Duitsland voor 3 dagen Vrijdag deelstaat Rheinland-Pfalz en daar geldt 2G+
Voor Frankrijk https://amsterdam.consulfrance.org/Covi ... ccinbewijs
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Dus als je je als 66-jarige in november hebt laten vaccineren, dan mag je vanaf 15 december de Franse horeca al niet meer in. dan zou je jezelf eerst moeten laten boosteren, wat met een vaccinatie van een maand oud nogal onzinnig lijkt.
Dit begint een beetje op de spreuk van de belastingdienst te lijken: "leuker kunnen we het niet maken"
Dit begint een beetje op de spreuk van de belastingdienst te lijken: "leuker kunnen we het niet maken"

Live fast; die young. mijn blog
Dit doet toch vermoeden dat het 15 dec is afgelopen. Het zegt niks over een termijn van 6 maanden na de eerste vaccinatie. Is dit dan niet goed vertaald?amsterdam.consulfrance.org schreef:"Met ingang van 15 december 2021 geldt voor mensen van 65 jaar en ouder dat hun gezondheidspas alias passe sanitaire zijn geldigheid verliest, tenzij ze binnen een termijn van 7 maanden na toediening van hun laatste prik een boostervaccin hebben gekregen""
Live fast; die young. mijn blog
https://monrappelvaccincovid.ameli.fr/ Hier kun je "uit rekenen" wanneer je voor Frankrijk je booster gehad moet hebben.
Daarnaast geen idee hoe de "samenwerking" van de diverse QR codes is.
Daarnaast geen idee hoe de "samenwerking" van de diverse QR codes is.
Op aanraden van iemand van Wintersport.nl de Franse corona app eens gedownload. Echt bizar hoeveel beter die is dan de Nederlandse.
Sowieso is het al 3 apps in één
1. QR code genereren
2. QR code scannen
3. Contact tracing (of je in de buurt bent geweest bij iemand met corona)
Daarnaast kun je er een afspraak mee maken voor een vaccinatie, vind je er de laatste maatregelen én de laatste cijfers. Dit alles gewoon in het Engels. Het importeren van mijn eigen QR codes was letterlijk 2 minuten werk (meeste werk was dat ik eerst screenshots naar mezelf moest mailen omdat de QR codes natuurlijk op dezelfde telefoon stonden en ik ze dus niet kon scannen).
Best wel impressed moet ik zeggen. 27-12 heb ik een afspraak staan voor een booster in Noord-Frankrijk. Hopelijk kan ik dan nog wat kasseienstrookjes meepakken op de fiets!
Sowieso is het al 3 apps in één
1. QR code genereren
2. QR code scannen
3. Contact tracing (of je in de buurt bent geweest bij iemand met corona)
Daarnaast kun je er een afspraak mee maken voor een vaccinatie, vind je er de laatste maatregelen én de laatste cijfers. Dit alles gewoon in het Engels. Het importeren van mijn eigen QR codes was letterlijk 2 minuten werk (meeste werk was dat ik eerst screenshots naar mezelf moest mailen omdat de QR codes natuurlijk op dezelfde telefoon stonden en ik ze dus niet kon scannen).
Best wel impressed moet ik zeggen. 27-12 heb ik een afspraak staan voor een booster in Noord-Frankrijk. Hopelijk kan ik dan nog wat kasseienstrookjes meepakken op de fiets!
Vorige week gemaakt, was meer dan genoeg plek (ik moest wel even scrollen door de 15 pagina's met vaccinatiecentra in Lille voordat ik een slot vond, maar er waren er genoeg die nog tijd hadden).
Dus? In Frankrijk is het toch ook niet zoals je zou willen? Buitenlanders die een booster kunnen krijgen terwijl Fransen of ver moeten reizen of anderhalve maand wachten.
(Ik denk dat je in Nederland ook net op tijd zou zijn. Het duurt even, maar dan gaat het soms toch snel).
(Ik denk dat je in Nederland ook net op tijd zou zijn. Het duurt even, maar dan gaat het soms toch snel).
We gaan het zien, cancellen kan altijd nog. 27-12 is nog vrij ver weg.
- Enzzo
- Forum-lid HC
De laatste dagen is het een en al storing bij de vaccinatie locaties in Frankrijk. Via de Franse app lukt het niet meer om afspraken te maken. Bellen kan wel maar dan moet je wel de taal goed beheersen.
Wij staan op de rol voor vrijdag 10 december maar we moeten eerst bellen of het echt wel kan…
De meeste vaccinatie locaties hier in de buurt (dunbevolkt gebied) hebben pas weer ruimte variërend van eind december tot begin februari.
Wij staan op de rol voor vrijdag 10 december maar we moeten eerst bellen of het echt wel kan…
De meeste vaccinatie locaties hier in de buurt (dunbevolkt gebied) hebben pas weer ruimte variërend van eind december tot begin februari.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind