Pagina 831 van 1495

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 05 sep 2014 19:56
door roodhoofd
Kijk, een video die laat zien hoe / waarom de fiets van Hesjedal verder draaide...

https://www.youtube.com/watch?v=PJUt_XPKiDk

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 05 sep 2014 22:02
door pinaride
De profteams werken met gigantische budgetten en de sponsorbelangen zijn enorm. Je denkt toch niet dat de pro-teams het risico nemen zich met dit soort praktijken in te laten, met alle gevolgen van dien?

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 05 sep 2014 22:45
door scepticus
Dat vind ik dan weer een naïeve gedachte ;-)

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 05 sep 2014 23:21
door NicoNB
Wie wat weet van motortjes weet ook dat dergelijke vermogens in dergelijke kleine ruimtes nogal wat mechanische geluiden voorbrengen. Pak maar eens een accuboor en luister eens hoe die dingen janken als ze worden belast.
Met een frame als klankkast zou dat onherroepelijk opvallen.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 06 sep 2014 06:35
door de zwarten
Herman_N schreef:Ik geloof tegenwoordig ook alles wat er gezegd wordt, de kans dat je daarmee bij de waarheid zit is groter dan dat je het gaat ontkennen.
Afbeelding

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 06 sep 2014 07:52
door rob74
pinaride schreef:De profteams werken met gigantische budgetten en de sponsorbelangen zijn enorm. Je denkt toch niet dat de pro-teams het risico nemen zich met dit soort praktijken in te laten, met alle gevolgen van dien?
Jee zeg. Dit is pas naïef. Het verleden heeft ons geleerd dat teams er zeer professionele doping programma's op na hielden. Dat risico durfden ze toen ook makkelijk aan. Wel of geen sponsorbelang.

Dus waarom zouden ze nu dan opeens niet meer durven rommelen met wat elektrische motortjes? Zijn het nu opeens allemaal moraalridders geworden? Dat lijkt me wat stug.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 06 sep 2014 09:39
door Soap
Omdat er nu dus met social media binnen enkele minuten van alles wordt geroepen en je merk volledig vernietigd kan worden daarmee?

Garmin kon er eerst wel om lachen, maar naarmate het aanhield werd het toch minder en had het weerslag op het merk.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 06 sep 2014 10:14
door JPAR
Is de discussie hierna ten einde of niet?

http://www.wielerupdate.nl/videos/457t/ ... -hesjedal/

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 07 sep 2014 19:52
door wasbeer2006
Bart_Banaan schreef:Ik gebruik vaak brushless motoren voor mijn radiografisch bestuurde modellen. Ik heb motoren van 6cm lang en 4,5cm doorsnee die ruim 2.000W (3pk!!) kunnen leveren. In een cassete naaf kan je makkelijk zo'n motor (of wat kleinere) kwijt qua ruimte.
De contacten kunnen allemaal zo de onderste achterbuis in; er draait niks. De stator (dat ding met koperdraad) staat stil, die chromen huls draait daar omheen. De tandwielen zouden dan op dat chromen gedeelte komen. Een brushless motor levert geen weerstand als hij niet wordt bekrachtigd. Er is geen 'dynamo' effect.

Als ik het al kan bedenken en waarschijnlijk met wat knutselen zou ik een werkend prototype kunnen maken, dan kunnen wielerploegen gerust een echte Willy Wortel inhuren die zo iets voor ze bouwt...
wacht even, nu gaat het niet helemaal goed...... die motoren (van die afmetingen) redden dat soort vermogens nooit onder belasting dan zit dat afhankelijk van aantal cellen en model type tussen de 150 en 500w heb je een bepaalde combo misschien 750 of 800, daarbij heb je daar nog wel wat electronica bij nodig om dit redelijk aan te sturen. Ook draaien ze een behoorlijk toeren tal eterlijke 10 duizenden, waardoor je een bizar tandwielkastje in deze cassette moet gaan maken, alles is mogelijk hoor daar niet van. Maar het lijkt mij van niet.

Je RC autootje, of vliegtuig van 1500 gram gaat ermee als een kogel.

Als het wel zo is ik zie het graag want het is een behoorlijk staalte techniek wat deze man of vrouw dan in elkaar heeft gezet. Waar laat je de cellen bv? in de zadelbuis, die wel gescand wordt? koeling bv, cassette is een mooie koelrip, dat geef ik toe. Maar ik zie dat niet zo snel gebeuren

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 07 sep 2014 20:50
door NicoNB
Ik heb net even snel zitten rekenen, Ik kom dan met een 24 Volt motortje uit op een amperage van ruim 80A.
Dat vraagt om redelijk stevige bekabeling, minimaal 6mm2 wil je nog wat overhouden aan de polen van de motor.
Hoe je 2 x 6mm2 aansluit op een 6 bij 4,5 cm motortje?

Ik vraag me af of Bart zich niet heeft vergist in het vermogen dat zijn motortjes aan de as kunnen leveren.
Overigens zal een dergelijke motor al snel 100 Watt of meer aan warmte disiperen. Dat betekent praktisch dat je de naaf goed moeten koelen. Doe je dat niet dan verdampt de olie/vet en zie je de rook uit de naaf komen.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 07 sep 2014 22:27
door dc
Je hoeft natuurlijk niet heel veel watts te produceren om een verschil te maken. Geef een topper tien extra watts en hij vliegt...

Maaar goed, het is een onzin discussie^^

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 07 sep 2014 22:38
door Trappe
Ik denk dat Froome ook een motor heeft. Die staat de hele klim al aan, daarom reageert hij niet op aanvallen.
...en maar naar die batterij indicator blijven kijken de hele tijd...