Canyon
@MichielVL : klopt volledig wat je zegt, een 39 is vele x beter om hier mee te fietsen, als je dan de bergen intrekt heb je enkel terug de 34 te monteren, en je moet niks aan de voorderrie veranderen
Ikzelf heb de supercompact. Niet slecht , maar als ik op mezelf tegen 28-30 kachel is het niet ideaal.
Maar ik ben dan weer minder geneigd om te wisselen, het verschil is immers kleiner
@Poc : wat ik zo dikwijls als tip mee geef, ga eens tot in Koblenz en zet jullie beiden eens op een canyon naar keuze
Misschien dat je best even belt of ze jullie type fiets en maat in de showroom binnen hebben, dan kunnen jullie er even mee op de parking rijden
Meten is weten, maar passen is beter
Ikzelf heb de supercompact. Niet slecht , maar als ik op mezelf tegen 28-30 kachel is het niet ideaal.
Maar ik ben dan weer minder geneigd om te wisselen, het verschil is immers kleiner
@Poc : wat ik zo dikwijls als tip mee geef, ga eens tot in Koblenz en zet jullie beiden eens op een canyon naar keuze
Misschien dat je best even belt of ze jullie type fiets en maat in de showroom binnen hebben, dan kunnen jullie er even mee op de parking rijden
Meten is weten, maar passen is beter
Sworks Venge
Ik fiets nu al een tijd met 50/34 - 11/28 rond en heb nog nooit de neiging gehad om groter dan 50 te willen!? Ketting ligt voor constant op de 50 en en van rustig cruisen tot een keer flink doortrappen, alles kan met normale vermogens en cadans
Rijdt half Nederland constant 50+ km/h op de fiets? Dan snap ik dat je voor wat tandjes meer zou willen
Rijdt half Nederland constant 50+ km/h op de fiets? Dan snap ik dat je voor wat tandjes meer zou willen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mijn ervaring is dan weer dat ik veel alleen fiets en met een 34 voor en een 11-23 achter tot een km of 32 a 33 in t uur door kan fietsen (en dan leg ik m max tot de 13 achter). Tegelijkertijd kan je ook vanaf een km of 28 a 29 in t uur al op de 50 rijden.
Gezien de lagere snelheden in de aanloopmaanden (t/m april) waarbij het gemiddelde vaak tussen de 26 en 28 ligt bij mij. Is een 34 dikke prima. Pas nu de gemiddeldes weer 30+ worden, en de kruissnelheid dus ook navenand hoger liggen, is een 39 meer gewenst (en zit er nu ook op).
Maar goed, 1 en ander is nogal persoonlijk natuurlijk. Welke cadans rijd je, fiets vrijwel altijd alleen of juist altijd in een groep, bij welke (kruis-)snelheden, en vind je een ketting die op het 3e kransje ligt al een "vreselijk slijtagegevoelige schuine kettinglijn".
Maar na mijn mening wordt er vaak onterecht te kort door de bocht gesteld dat je aan een 34 helemaal niets zou hebben op het vlakke.
Gezien de lagere snelheden in de aanloopmaanden (t/m april) waarbij het gemiddelde vaak tussen de 26 en 28 ligt bij mij. Is een 34 dikke prima. Pas nu de gemiddeldes weer 30+ worden, en de kruissnelheid dus ook navenand hoger liggen, is een 39 meer gewenst (en zit er nu ook op).
Maar goed, 1 en ander is nogal persoonlijk natuurlijk. Welke cadans rijd je, fiets vrijwel altijd alleen of juist altijd in een groep, bij welke (kruis-)snelheden, en vind je een ketting die op het 3e kransje ligt al een "vreselijk slijtagegevoelige schuine kettinglijn".
Maar na mijn mening wordt er vaak onterecht te kort door de bocht gesteld dat je aan een 34 helemaal niets zou hebben op het vlakke.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Sorry Sorry
Ik wilde geen polemiek starten in ons o zo mooie canyon topic, wilde enkel Michiel ondersteunen
Deze discussie's zijn al besproken in technische topics
Laten we het hier houden bij foto's en vragen omtrent aankoop en dergelijke
Nogmaals sorry
Ik wilde geen polemiek starten in ons o zo mooie canyon topic, wilde enkel Michiel ondersteunen
Deze discussie's zijn al besproken in technische topics
Laten we het hier houden bij foto's en vragen omtrent aankoop en dergelijke
Nogmaals sorry
Sworks Venge
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
Klopt het dan Canyon de online fietsmeting van de site heeft afgehaald? kan deze nergens meer vinden..
Giant TCR Advanced 1
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nuance van mijn kant. ik heb nog een hele oude fiets.. met 10 speed. en rijdt 11-23 (kleinere stapjes). En wat ik dus aangeef is dat ik veelal met de 34 wel uit kom.. of doorschakel naar de 50 - dit in het voorseizoen.RuudRuud schreef:@Mark: Met jouw snelheden rijd ik met cadans 90+ op 4/5/6 vanaf groot gezien met een Shimano 11/28 (11-speed) cassette. En dat alles op de 50 voor. Waarom zou je een 39 voor willen ipv je 50 gebruiken?
Nu de snelheden toenemen zit ik tussen de 34 en 50 in.,. vaak (snelheid rond de 31-34 in t uur. dus is de 39 prima.
Met mijn bergverzet - 11-32.,. rijd ik wel al vanaf 28km/u oid op de 50. Dat is dan geen probleem.
Anyhoe, wat Brekson zegt.. de discussie hoort niet per se hier thuis, en is uiteindelijk nogal van persoonlijke voorkeur afhankelijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het is wat mij betreft geen discussie want ik vraag slechts om info waarom je op een 39 zou willen rijdenMarkVeenstra schreef:Nuance van mijn kant. ik heb nog een hele oude fiets.. met 10 speed. en rijdt 11-23 (kleinere stapjes). En wat ik dus aangeef is dat ik veelal met de 34 wel uit kom.. of doorschakel naar de 50 - dit in het voorseizoen.RuudRuud schreef:@Mark: Met jouw snelheden rijd ik met cadans 90+ op 4/5/6 vanaf groot gezien met een Shimano 11/28 (11-speed) cassette. En dat alles op de 50 voor. Waarom zou je een 39 voor willen ipv je 50 gebruiken?
Nu de snelheden toenemen zit ik tussen de 34 en 50 in.,. vaak (snelheid rond de 31-34 in t uur. dus is de 39 prima.
Met mijn bergverzet - 11-32.,. rijd ik wel al vanaf 28km/u oid op de 50. Dat is dan geen probleem.
Anyhoe, wat Brekson zegt.. de discussie hoort niet per se hier thuis, en is uiteindelijk nogal van persoonlijke voorkeur afhankelijk.
Persoonlijke voorkeur is zo'n dooddoener altijd Zelfde als, smaken verschillen.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met enerzijds een Ultimate CF SLX en anderzijds een Specialized Tarmac S-Works of Pina Dogma of bijvoorbeeld Colnago C60?
Ik zou gewoon eens willen weten wat iemand anders vindt van dit frame t.o.v. een ander zogenaamd topframe.
Ik zou gewoon eens willen weten wat iemand anders vindt van dit frame t.o.v. een ander zogenaamd topframe.