Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neo 2T -> verpakking al geopend?

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 26 nov 2023 13:57

Ik heb gisteren na vrij lang overwegen uiteindelijk de portemonnee getrokken en een Tacx Neo 2T aangeschaft bij een nog niet nader te noemen bekende fiets-toko ;)

Ik ben zojuist begonnen met het installeren van alle spullen, maar na het uitpakken van de 'omverpakking' van de doos van de Tacx zie ik dat aan beide kanten van de Tacx verpakking de stickertjes al zijn doorgesneden en daar nieuwe transparante stickers overheen zijn geplakt.

Mijn eerste gedachte is natuurlijk; deze Tacx is al gebruikt. Beetje zure idee bij de aanschaf van zo'n dure trainier...

Nou zit op de doos ook een extra stickertje ter promotie van 1 maand gratis Zwift abonnement, dus wellicht hebben ze om dat toe te voegen de doos moeten openen? Zoiets zou in theorie natuurlijk kunnen. Maar toch zit het me niet lekker...

Hoe hebben jullie je Tacx 2T ontvangen? Herkennen jullie mijn verhaal van de dubbele transparante stickertjes aan de zijkanten van de doos?

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 26 nov 2023 17:28

Ik ben nog even wat verder gaan kijken naar de 'omverpakking' (transportverpakking), want daar zag ik in eerste instantie niets geks aan.

Wat blijkt nu, die is aan de onderkant ook eerder geopend, zag ik ineens. Ik zag echter ook dat de artikelstickers zijn overgeplakt. Eén van die sticker kon ik voorzichtig loshalen en dat vertelt (denk ik) het verhaal.

Het bovenste stickertje laat de code T2875.61 zien, dat is de code waaronder de Neo 2T o.a. in de EU verkocht wordt. Op de sticker staat EU/CL/BR (waar CL en BR voor staan weet ik dan even niet).
De sticker daar onder laat de code T2875.60 zien, dat is de code waaronder de Neo 2T (o.a.?) in de VS wordt verkocht.

Oftewel, ik denk dat mijn Neo 2T in de fabriek is geboren als model voor de VS, maar dat deze vóór levering aan de retail is aangepast naar EU model (met waarschijnlijk andere documentatie in de doos).

nielsh
Forum-lid

Gebruikersavatar nielsh 27 nov 2023 08:06

Het blijft gissen en gokken waarom. Het betekent niet dat je Tacx een gebruikte is... Er zijn nog heel veel redenen denkbaar. Misschien hebben ze er een (tijdelijk) een adapter uitgehaald om een andere klant snel te kunnen helpen (service) en daarna weer een nieuwe adapter erin gedaan. Misschien is het inderdaad oorspronkelijk een US model, maar door leveringsproblemen verkopen ze deze nu ook in EU. Op zich ook geen probleem, je hebt je garantie, service e.d.

Zelf zou ik goed kijken of er geen gebruikssporen zichtbaar zijn en sowieso je bevindingen in een mail naar de winkel sturen. Sommige winkels geven een bescheiden korting bij een eerder geopende doos, misschien willen ze daarin nog iets voor je betekenen (aankooptegoed o.i.d.).

In ieder geval veel plezier van je aankoop, want het is een hele fijne trainer...
Gek van de weg, de MTB en het gravel

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2023 08:21

Ik weet van aantal jaar geleden dat Randstad mensen zocht die printerdozen open moesten maken, US stekker eruit en EU stekker erin.
Dus kan best dat dat hier ook het geval is.
Less is bore

walter-
Forum-lid HC

walter- 27 nov 2023 11:10

Je hebt een relatief grote macht als consument; als het je niet aan staat, stuur het product terug.

Je kan de vraag natuurlijk ook aan je webshop zelf stellen. Misschien is er een goede uitleg. Zelf als webshop zou ik je twijfels ook willen kennen.

Walter

marsman
Forum-lid

marsman 27 nov 2023 11:46

Ik had de moeite die je stopt in dit bericht gestoken in een mail aan de verkoper. Die kan het je beantwoorden, wij niet.

Dat gezegd hebbende, het komt best regelmatig voor dat (zeker de dure) artikelen die geretourneerd worden door klanten, gewoon weer verkocht worden. Het is een beetje slordig als dat hier ook gedaan is, waarbij de verpakking zo duidelijk al eens geopend is. Toch zie je het echt wel als een product een keer gebruikt is. Zie je gebruikssporen?

Verder schieten de tranen je soms ook in de ogen hoe de pakketbezorgers omgaan met je spullen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

redbulleke
Forum-lid

redbulleke 27 nov 2023 19:27

Bij mijn Neo 2t was er niets aan de verpakking te zien, als er geen gebruikssporen zijn zou ik me er niet druk om maken. Heb hem nu 2 weken en heb er met dit weer al veel plezier van gehad, je hebt altijd je 2 jaar garantie moest er iets misgaan.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 16 dec 2023 19:53

Ik heb gisteren de nieuwe Tacx Neo 2T gekregen. Op de trainer zat een sticker met de tekst Remove before use of zoiets. De trainer is niet in plastic verpakt maar staat los in de doos. Verder zitten er een paar zakjes met materialen erin die je alleen open krijgt door het plastic open te knippen. En zonder die materialen kun je de trainer niet gebruiken. De coupons voor Zwift en voor Tacx Training premium zitten ook in een plastic zakje met de codes naar binnen. En ook dat zakje kun je alleen open trekken of knippen.

Ik heb het geluk dat de Neo 2T meteen in het begin een rinkelend geluid maakte. Er staat een instructie op internet met de instructie om Tacx te contacteren. Bij Tacx kreeg je dan een disc extractor thuis gestuurd. Ik ben benieuwd hoe Garmin hier mee omgaat.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2023 08:31

jandoedel schreef: 16 dec 2023 19:53
Ik heb het geluk dat de Neo 2T meteen in het begin een rinkelend geluid maakte. Er staat een instructie op internet met de instructie om Tacx te contacteren. Bij Tacx kreeg je dan een disc extractor thuis gestuurd. Ik ben benieuwd hoe Garmin hier mee omgaat.
Ik snap dit deel niet precies. Kun je beetje toelichten?
Less is bore

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 17 dec 2023 19:25

daniel1975 schreef: 17 dec 2023 08:31 Ik snap dit deel niet precies. Kun je beetje toelichten?
In de trainer zitten magneten. Blijkbaar kan het gebeuren dat er metaal van de printplaat los komt. Dat metaal wordt aangetrokken door de magneten met als gevolgd een rinkelend geluid dat ook nog versterkt wordt doordat de behuizing als klankkast fungeert.
Een voorbeeld van hoe dat klinkt vind je op https://www.youtube.com/watch?v=uFgFLOaprx8&t=4s
Het kan volgens de beschrijving om een heel klein stukje metaal gaan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2023 20:08

Ah, en Tacx stuurt je dan gereedschap om het te fixen begrijp ik?
Less is bore

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 18 dec 2023 23:03

Uit het artikel blijkt dat Tacx gereedschap stuurde waarmee je zelf het probleem kon oplossen. Maar.... nou heb ik dus naar aanleiding van het artikel een mail naar Garmin gestuurd, en zij reageren dat ik het probleem met de verkoper moet oplossen. En het domein waar ik het artikel heb gevonden is ineens helemaal weg.
Ik heb wel nog een filmpje van van GPLama op YT gevonden waarin het probleem beschreven is. https://www.youtube.com/watch?v=x1YeJVST8c8

Plaats reactie