sram body voor shimano naaf
sram krijgt gelijke spatjes flat - top ketting en cassettes waar geen kmc meer op past. slijtage onderdelen zijn schreeuwend duur. Bij Campa en Fulcrum kan je nog gewoon een andere body bestellen of KMC ketting installeren. daarbij komt ook nog dat campa spul welliswaar aan de prijs is, maar ook een stukje langer mee gaat.
-
- Forum-lid HC
Precies gewoon ultegra 12speed erop 55 euro, kan je ook niet voor tobben.
12 speed ook flatop is niet zo duur meer, maar je moet ff zoeken. 35 euro voor red flaptop is toch te doen lijkt me, daar heb ik ze van de week voor gezien. Het is net criptokoers momenteel.
12 speed ook flatop is niet zo duur meer, maar je moet ff zoeken. 35 euro voor red flaptop is toch te doen lijkt me, daar heb ik ze van de week voor gezien. Het is net criptokoers momenteel.
past die 12 speed flat top ketting dan op een shimano cassette? ik was in de veronderstelling dat de schakelafstand bij sram anders is dan bij shimano, waardoor je sneller slijtage krijgt. Een 12 speed 105 of ultegra 11-34 zou inderdaad prima zijn. De fiets heeft een Force AXS 12 speed groep met flat top ketting.
-
- Forum-lid HC
Officieel moeten we zeggen nee....
maar ik rijd nu op de MTB met een Ultegra 12sp cassette en Eagle 12sp ketting, werkt prima.
De rollen zijn iets groter bij de flattop, maar dat is zo marginaal, volgens mij 0.2mm
Het zal wellicht iets sneller slijten, ik zou het voor die paar tientjes gewoon testen.
Ik zo starten met de combo flattop en shimano cassette.
Het werkt niet net zo goed als Sram, maar wat is de bedoeling? reserver wielset, kan het prima.
Wat is je doel, heb je beide al? dan gewoon een cassette kopen en testen.
Of moet je de groep of fiets nog kopen?
maar ik rijd nu op de MTB met een Ultegra 12sp cassette en Eagle 12sp ketting, werkt prima.
De rollen zijn iets groter bij de flattop, maar dat is zo marginaal, volgens mij 0.2mm
Het zal wellicht iets sneller slijten, ik zou het voor die paar tientjes gewoon testen.
Ik zo starten met de combo flattop en shimano cassette.
Het werkt niet net zo goed als Sram, maar wat is de bedoeling? reserver wielset, kan het prima.
Wat is je doel, heb je beide al? dan gewoon een cassette kopen en testen.
Of moet je de groep of fiets nog kopen?