ik heb net nieuwe wielen (ffwd 50mm met tubes) , dit is de eerste maal dat ik tubes heb en ben vandaag wielen gaan inrijden want morgen wedstrijd... Mijn voorwiel maakt steeds een vreemd geluid... het is niet van ergens tegen te slepen, ik denk ofwel van de lijm van de tubes ofwel ergens in de naaf.
Aangezien ik geen ervaring heb met lijmtubes is mijn vraag of dit wat lawaai kan maken???
Het lawaai treed steeds op ter hoogte van eenzelfde punt in mijn wiel ... Dus ik bedoel altijd als mijn wiel ter hoogte van bepaald punt zijn rotatie maakt (dus 1x per omwenteling)...
Het geluid is nogal irritant en nu vraag ik me af of de gewoon de lijm kan zijn of er meer aan de hand is...?
Met vriendelijke groeten
nieuwe wielen maken lawaai
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
hmm, exact hetzelfde probleem gehad met nieuw gelijmde tubes op carbon velgen.
bij iedere omwenteling op hetzelfde punt een soort piep of kraakgeluidje.
werd er gek van, LBS kon niets vinden, tubew waren toch echt goe gelijmd....
wielen laten nalopen en uiteindelijk wielen maar weggedaan, kon er niet tegen.
mijn oude tubes hadden het probleem helemaal niet dus vermoed toch iets met lijm, LBS beweerde echter onmogelijk
bij iedere omwenteling op hetzelfde punt een soort piep of kraakgeluidje.
werd er gek van, LBS kon niets vinden, tubew waren toch echt goe gelijmd....
wielen laten nalopen en uiteindelijk wielen maar weggedaan, kon er niet tegen.
mijn oude tubes hadden het probleem helemaal niet dus vermoed toch iets met lijm, LBS beweerde echter onmogelijk
Heb dit ook gehad, met precies dezelfde wielen.
Het ligt eraan dat je op een punt iets teveel lijm hebt gebruikt. die komt dan iets onder de tube vandaan en maakt 'bolletjes'. Die kunnen dan tegen de remblokjes aankomen, wat het geluid maakt.
Om te verhelpen, stukkie rijden op de wielen zodat het teveel aan lijm naar buiten komt, (dat heb je al gedaan). Dan de lijm paar dagen goed laten drogen en dan met een plastic schrapertje (of met je duim) de (nu harde) lijmresten weg te vegen/schrapen.
Kan dat je dit een paar keer moet herhalen
Het ligt eraan dat je op een punt iets teveel lijm hebt gebruikt. die komt dan iets onder de tube vandaan en maakt 'bolletjes'. Die kunnen dan tegen de remblokjes aankomen, wat het geluid maakt.
Om te verhelpen, stukkie rijden op de wielen zodat het teveel aan lijm naar buiten komt, (dat heb je al gedaan). Dan de lijm paar dagen goed laten drogen en dan met een plastic schrapertje (of met je duim) de (nu harde) lijmresten weg te vegen/schrapen.
Kan dat je dit een paar keer moet herhalen