iemand nog een goude tip om een twijfelaar over te halen?
Ik twijfel tussen een Sensa romagna special die ik voor 759 kan kopen, of voor 999 een Bulls Desert Falcon 1 2010. Verschil is vooral dat de Bulls ultegra afmontage en triple crankset heeft. De sensa heeft een 105, en is standaard compact. Allebei alluminum fietsen met een carbon voorvork.
De bulls weegt een ons meer, sensa is 9, bulls 9.1, maar dat maakt geen indruk op me.
Verder vergelijkbare shimano wielen, en ik vind ze beide mooi. Ik ben een beginnende fietser, maak ongeveer 200 km per week. Veel verstand van onderdelen, behalve wat ik hier lees heb ik niet. Is het 240 euro waard om voor een bulls / ultegra te gaan? Bedankt voor tips!
Bulls Desert Falcon 1 2010 of Sensa Romagna Special 2010
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
De Romagna is ook met triple cranckstel te bestellen bij Sensa (volgens mij 30 euro meerprijs ofzo), dus dat hoeft je keuze niet te bepalen.
Ultegra is net een stap beter dan 105. Het prijsverschil is daarvoor echter wel erg groot. Kijk ook vooral naar de wielset. Die zou bij de Sensa wel eens minder kunnen zijn. Post de specificaties van de beide fietsen even. De kenners op dit forum kunnen dan beter vergelijken en beoordelen.
Leef! Fiets!
Bedankt Tinn.
De specs van beide fietsen zijn:
Bulls :
Frame 6061 superlite aluminium, triple butted, smooth welded
Voorvork carbon-aluminium
Achterderailleur Shimano Ultegra 30-speed
Voorderailleur Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra
Crankset FSA Gossamer, 52/39/30T
Wielen Shimano WHR-S10
Pedalen -
Banden Michelin Dynamic, 23 mm
Zadel Selle italia XO Flow
Zadelpen FSA SL-280
Stuurdelen Stuur: FSA Vero Stuurdelen: FSA OS-190
Gewicht 9,1 kg
Romagna:
Frame Aluminium 2007 Hydro Formed Double Butted
Voorvork Supra Carbon Technology
Achterderailleur Shimano 105
Voorderailleur Shimano 105
Shifters Shimano 105
Remmen Shimano 105
Crankset Shimano 105 Compact
Wielen Shimano WH-R500
Banden Schwalbe Lugano
Zadel Selle Italia XO
Zadelpen Ritchey
Stuurdelen Stuur: Ritchey OverSize / Stuurpen: Ritchey OverSize
Gewicht 9.0 kg~
De specs van beide fietsen zijn:
Bulls :
Frame 6061 superlite aluminium, triple butted, smooth welded
Voorvork carbon-aluminium
Achterderailleur Shimano Ultegra 30-speed
Voorderailleur Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra
Crankset FSA Gossamer, 52/39/30T
Wielen Shimano WHR-S10
Pedalen -
Banden Michelin Dynamic, 23 mm
Zadel Selle italia XO Flow
Zadelpen FSA SL-280
Stuurdelen Stuur: FSA Vero Stuurdelen: FSA OS-190
Gewicht 9,1 kg
Romagna:
Frame Aluminium 2007 Hydro Formed Double Butted
Voorvork Supra Carbon Technology
Achterderailleur Shimano 105
Voorderailleur Shimano 105
Shifters Shimano 105
Remmen Shimano 105
Crankset Shimano 105 Compact
Wielen Shimano WH-R500
Banden Schwalbe Lugano
Zadel Selle Italia XO
Zadelpen Ritchey
Stuurdelen Stuur: Ritchey OverSize / Stuurpen: Ritchey OverSize
Gewicht 9.0 kg~
Eerst wil ik je wijzen op het feit dat Bulls afspraken heeft met zijn dealers dat ze online geen actie prijzen mogen aanbieden. De 999 is dus de adviesprijs. Daar kan nog een korting af. De InterSense heeft niet dit soort afspraken, daarom zijn online prijzen vaak al MET korting. Verder, mocht je persé een triple op de Sensa willen komt er nog 60E bij, prijs word dan 819 dus.
Verder zit het prijsverschil ook in de Wielen. De WHR-S10 is wel echt een stap beter en sterker dan de WH-R500 wielen van de Sensa. Als je het geld hebt, raad ik aan om voor de Bulls te gaan (heb ik zelf ook gedaan )
Tenslotte, puur persoonlijk, vind ik de Sensa fietsen meestal een cheapere uitstraling hebben.
Verder zit het prijsverschil ook in de Wielen. De WHR-S10 is wel echt een stap beter en sterker dan de WH-R500 wielen van de Sensa. Als je het geld hebt, raad ik aan om voor de Bulls te gaan (heb ik zelf ook gedaan )
Tenslotte, puur persoonlijk, vind ik de Sensa fietsen meestal een cheapere uitstraling hebben.
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
Ben ik mee eens. Je moet ook aan inruilwaarde denken. Ik zou misschien nog wel een tweedehands Bulls kopen, maar geen tweedehands Sensa. Verder was er een halfjaar terug trek 1.9 voor 999,-. Die heeft denk nog meer uitstraling. Verder is de Bulls Night Hawk 1(treetje hoger dan Desert Falcon) ook 999 bij 12gotrading. Maar misschien wil je je fiets lokaal kopen(wat een prima idee is, als je niet al te technisch bent)
Wat me opvalt is dat de Bulls geen Ultegra crankset heeft maar FSA..? Waarom maken ze het niet af Ultegra? Waarschijnlijk goedkoper? En de voorvork is geen carbon maar carbon-aluminium (interessante legering) Hoe zit dat?
Bulls frame is triple butted tegenover double butted van de Sensa. Maar wat merk je daarvan voor iemand van rond de 80 kilo?
Bulls heeft volgens mij iets duurder zadel.
Er zit een 30,- verschil in prijskaartje tussen de wielen ten gunste van de WHR-S10. Oprijden die 500 en dan echt iets moois kopen?
Ik heb de Sensa gezien- vond hem erg mooi. Bulls ziet er wat degelijker uit, maar ook mooi. Inruilwaarde? Ik heb een 20+ jaar oude racefiets die ik nu pas ga vervangen. Ik verwacht in 2030 niet veel voor mijn huidige aankoop te krijgen...
@jwlb - er staat toch echt een actieprijs bij 12GO voor de Bulls Night Hawk 1 ?! @Trannel - niet voor 999,- maar voor 1099,- ?!
Bulls frame is triple butted tegenover double butted van de Sensa. Maar wat merk je daarvan voor iemand van rond de 80 kilo?
Bulls heeft volgens mij iets duurder zadel.
Er zit een 30,- verschil in prijskaartje tussen de wielen ten gunste van de WHR-S10. Oprijden die 500 en dan echt iets moois kopen?
Ik heb de Sensa gezien- vond hem erg mooi. Bulls ziet er wat degelijker uit, maar ook mooi. Inruilwaarde? Ik heb een 20+ jaar oude racefiets die ik nu pas ga vervangen. Ik verwacht in 2030 niet veel voor mijn huidige aankoop te krijgen...
@jwlb - er staat toch echt een actieprijs bij 12GO voor de Bulls Night Hawk 1 ?! @Trannel - niet voor 999,- maar voor 1099,- ?!
Met FSA zullen ze wel een leuke deal gesloten hebben idd
Full carbon vs alu-carbon vork is vooral gewicht, 't is wel belangrijk dat de 'onderkant' van carbon is voor het comfort.
Triple vs double butted boeit niet zo als je geen grammenjager bent.
De R500 wielen staan slecht te boek, die zou ik laten vervangen door Fulcrum 7 oid.
Full carbon vs alu-carbon vork is vooral gewicht, 't is wel belangrijk dat de 'onderkant' van carbon is voor het comfort.
Triple vs double butted boeit niet zo als je geen grammenjager bent.
De R500 wielen staan slecht te boek, die zou ik laten vervangen door Fulcrum 7 oid.