Thnx voor de reacties, hierbij een update: kreeg ook een pedaal niet los van de crank, dus maar met beide problemen naar de fm. Krijg ik 17.55 uur een mailtje dat het pedaal is losgemaakt. De bout van de achterderrie zou echter dol zijn, dus daar 'begonnen ze niet aan'. Morgenochtend maar even langs om op te halen en af te checken. In mijn optiek kreeg ik geen beweging in de bout, dus dan zou de schroefdraad dol zijn. Dat is wel iets anders als de bout zelf en lijkt me op te lossen met uitboren en nieuwe bout. Die heb ik reeds opgezocht bij Campagnolo en zou de RD-SR006 zijn. Gevonden op internet na wat zoekwerk en besteld.
Als ik bovenstaande goed lees van Mackersv2.0 dan zou je aan de voorzijde van de bout dus zowel 6.5 inbus (die maat heb ik overigens nog nooit gezien) hebben als torx T25. Lijkt me stug dat beiden dol zijn. In de achterzijde heb ik inderdaad een afgebroken torx boutje, dat zal dan de torx t30 geweest zijn.
Deze heb ik besteld:
https://bicimondo.com/product/4025/camp ... enter-only.
Als ik in de voorzijde draai dan gaat de torx rond, maar komt de bout niet los (dat zou de fm natuurlijk met dol kunnen bedoelen). Aan de achterzijde, deel in hanger met de afgebroken torx, beweegt er echter niets. Mijn conclusie voor nu is dan dat de schroefdraad in de hanger okay is. Het gedeelte wat zeg maar in elkaar draait zal dan (een of beide) dol zijn. Dan zou ik het dus prima kunnen laten uitboren en er een nieuwe inzetten. Het wordt denk ik pas echt tricky als het deel in de hanger dol is. Maar aan de andere kant, dan ben ik er toch ook met een nieuwe hanger en de bestelde bout? Tot zover mijn hersenspinsels, wordt vervolgd.