Welke montagestandaard heb je ?
Welke montage standaard heb je ? En wat zijn de voor en of nadelen …
Zelf trap ik maar af met de Xand montagestandaard Pro. Erg stevig apparaat, zeker als er kracht uitgevoerd moet worden ( bottom bracket o.i.d. ). Voorwiel eruit en fiets plaatsen ( of achterwiel ) , geschikt voor “ouderwetse”snelspanners en steekassen.
https://www.futurumshop.nl/xand-montage ... -pro.phtml
Trouwens € 50,- voor de montagestandaard betaald, bij aankoop van mijn zoon zijn Trek Madone SLR6 Project One.
Zelf trap ik maar af met de Xand montagestandaard Pro. Erg stevig apparaat, zeker als er kracht uitgevoerd moet worden ( bottom bracket o.i.d. ). Voorwiel eruit en fiets plaatsen ( of achterwiel ) , geschikt voor “ouderwetse”snelspanners en steekassen.
https://www.futurumshop.nl/xand-montage ... -pro.phtml
Trouwens € 50,- voor de montagestandaard betaald, bij aankoop van mijn zoon zijn Trek Madone SLR6 Project One.
Laatst gewijzigd door rene op 25 feb 2024 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik had een Parktool montagestandaard, het nadeel daarvan was de onhandige methode om de standaard uit te klappen met de zwabberende poten. Ook heb je een inbussleutel nodig voor de hoogteverstelling.
Twee jaar geleden heb ik deze vervangen door een Feedback Sports. Voor €175 bij Bike-components tijdens Black Friday. De voordelen zijn de stabiliteit en de klem met zijn handige quick release knop. Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken.
Laatst gewijzigd door apexrider op 25 feb 2024 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier ook de lidl standaard. Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat bij het petsen van de fiets water blijft staan in het bakje en in de klemmen. Bakje was makkelijk op te lossen door er kleine gaatjes in te boren in de hoekjes. In de klemmen blijft het water in die gleuven zitten, waardoor tijdens het afdrogen steeds waterdruppels op je fiets blijven vallen.
Klemmen doe ik meestal bovenaan op de zadelbuis. Hier zou je (als alles goed is) geen ruimte moeten hebben tussen de zadelpen en de buis, en dus een dikkere laag carbon om te klemmen van zowel de buis als de zadelpen. Anders ook wel onderaan op de zadelpen, maar dat lijkt me toch iets fragieler dan iets lager op de zadelbuis.
Klemmen doe ik meestal bovenaan op de zadelbuis. Hier zou je (als alles goed is) geen ruimte moeten hebben tussen de zadelpen en de buis, en dus een dikkere laag carbon om te klemmen van zowel de buis als de zadelpen. Anders ook wel onderaan op de zadelpen, maar dat lijkt me toch iets fragieler dan iets lager op de zadelbuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Deze Tacx heb ik nu ook al zo'n 12jr, doet z'n werk goed.
Heb door een bevriende metaalbewerker een kitje laten maken voor steekas.
Zit nu wel te kijken naar een Feedback Sports Sprint, louter omdat ik weer iets anders wil na 12jr....