Banden met biba seaten niet
Vandaag mijn nieuwe wielen gemonteerd echter kreeg ik mijn banden niet geseat.
Achteraf gemerkt dat ik velglint vergeten te monteren ben in mijn haast, maar vroeg me af of dat eigenlijk iets uitmaakt op het vlak van de buitenband die niet wil op zijn plek gaan?
Zijn ook wel tubeless banden, is wss ook iets moeilijker doordat ze iets stugger zijn?
Nuja morgen sowieso eens het velglint monteren en zien wat het doet.
Achteraf gemerkt dat ik velglint vergeten te monteren ben in mijn haast, maar vroeg me af of dat eigenlijk iets uitmaakt op het vlak van de buitenband die niet wil op zijn plek gaan?
Zijn ook wel tubeless banden, is wss ook iets moeilijker doordat ze iets stugger zijn?
Nuja morgen sowieso eens het velglint monteren en zien wat het doet.
Ik snap er werkelijk geen pepernoot van. Begin eens met de 5 w’s.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zet er eens genoeg druk op. Als de band 5 bar mag hebben mag er om te ploppen best wat extra tijdelijk in.
Less is bore
Ik snap het wel. Soort van. Maar wat is de vraag?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja ik had dus nog tubeless buitenbanden liggen die ik met biba gemonteerd heb. Echter zitten de banden niet mooi op hun plek in de velg.
Achteraf besef ik dat ik geen velglint gemonteerd heb maar heeft dat daar invloed op aangezien er met biba toch geen lucht kan ontsnappen en het velglint gewoon dient om de biba te beschermen?
Achteraf besef ik dat ik geen velglint gemonteerd heb maar heeft dat daar invloed op aangezien er met biba toch geen lucht kan ontsnappen en het velglint gewoon dient om de biba te beschermen?
Zelfs met 7 bar erin lukt het niet.daniel1975 schreef: ↑16 mei 2024 22:11 Zet er eens genoeg druk op. Als de band 5 bar mag hebben mag er om te ploppen best wat extra tijdelijk in.
Mijn ervaring is dat dat soms vrij lastig gaat inderdaad, tubeless banden met binnenbanden. Ze ploppen niet altijd goed op hun plek.
Wat nog wel eens helpt is de velgrand en band insmeren met afwasmiddel en er dan flink wat lucht in pompen.
Wat nog wel eens helpt is de velgrand en band insmeren met afwasmiddel en er dan flink wat lucht in pompen.
Ach so,
Heb dat met een setje trekkerbanden op de downhill fiets ook. Die zijn stug en willen met binnenband niet overal goed op hun plek. Ik los dat op door vrij stevig op te pompen (2.4" banden, tegen de 3 bar, meer durf ik niet), op hun plek te duwen, beetje leeg laten lopen, weer op de plek proberen te duwen, weer op pompen, etc. Uiteindelijk komen ze wel op hun plek.
(Met velglint uiteraard, dat je zonder geen klapband kreeg is een klein wonder)
Heb dat met een setje trekkerbanden op de downhill fiets ook. Die zijn stug en willen met binnenband niet overal goed op hun plek. Ik los dat op door vrij stevig op te pompen (2.4" banden, tegen de 3 bar, meer durf ik niet), op hun plek te duwen, beetje leeg laten lopen, weer op de plek proberen te duwen, weer op pompen, etc. Uiteindelijk komen ze wel op hun plek.
(Met velglint uiteraard, dat je zonder geen klapband kreeg is een klein wonder)
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Inderdaad over-pressurizen.
Dat werkt ook goed bij tubeless buitenbanden die niet goed willen seaten ZONDER binnenband. Gewoon 10 bar erin knallen (race) of 5 (MTB).
Dat werkt ook goed bij tubeless buitenbanden die niet goed willen seaten ZONDER binnenband. Gewoon 10 bar erin knallen (race) of 5 (MTB).
5 bar bij een MTB band is wel een garantie voor een ontploffing haast...
10 op een moderne (brede) race velg lijkt me trouwens ook spannend
10 op een moderne (brede) race velg lijkt me trouwens ook spannend
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?