Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Echo
- Forum-lid
Echo
28 mei 2024 09:23
Ik werd door een vriend attent gemaakt op "CyclOn Sealing Paste" dat hij gebruikt bij de montage van zijn balhoofdlagers. Ik had er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn (gebruik altijd extra veel lagervet...). De omschrijving klinkt goed, maar maakt het ook waar wat het belooft? Voor de kosten hoef je het niet te laten trouwens.
CyclOn Sealing Paste is een montagepasta voor verschillende lagers, waaronder balhoofdlagers, trapaslagers en wiellagers. Deze pasta fungeert als een effectief afdichtmiddel om lagers te beschermen tegen water en vuil. Door het gebruik van CyclOn Sealing paste wordt voorkomen dat het lagervet uit de lagers spoelt, waardoor de slijtage van de lagers verminderd wordt.
![Afbeelding](https://www.cyclonbikecare.com/storage/products/20556-sealing-paste-50ml.jpg)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
-
Woefdram
- Forum-lid
Woefdram
28 mei 2024 10:14
Klinkt als marine grease en die is hier al vaker voorbij gekomen.
-
Boshommel
- Forum-lid
Boshommel
28 mei 2024 13:26
Gebruik het nu een tijdje. Is inderdaad erg marine-grease achtig. "Spoelt" dus minder snel weg dan klassiek lagervet want is extra hydrofoob, blijft bijgevolg ook langer schoon. Nadeel tov lagervet is dat dit niet de smerende werking heeft die bij die goedkopere half-open balhoofdlagers nog wel eens fijn kan zijn.
-
Echo
- Forum-lid
Echo
28 mei 2024 15:03
Boshommel schreef: ↑28 mei 2024 13:26
Gebruik het nu een tijdje. Is inderdaad erg marine-grease achtig. "Spoelt" dus minder snel weg dan klassiek lagervet want is extra hydrofoob, blijft bijgevolg ook langer schoon. Nadeel tov lagervet is dat dit niet de smerende werking heeft die bij die goedkopere half-open balhoofdlagers nog wel eens fijn kan zijn.
Veel te smeren bij een balhoofdlager valt er niet natuurlijk, het is niet zo dat er omwentelingen plaatsvinden zoals bij wiel- of trapaslagers. Bij een balhoofdlager vind ik anti-roest zwaarwegender.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)