Bianchi Specialissima pro Build
het lange wachten is uiteindelijk beloond. Vandaag op kunnen halen en nu aan het uitpakken.
al ff snel wat info. Het frame is zwaarder dan de vorige specialissima. 1067gr. voor een maat 59. Het vorige frame was 940 voor een maat 61. De hardware daarentegen lijkt een stukje lichter. zal eerstdaags een lijstje erbij maken.
al ff snel wat info. Het frame is zwaarder dan de vorige specialissima. 1067gr. voor een maat 59. Het vorige frame was 940 voor een maat 61. De hardware daarentegen lijkt een stukje lichter. zal eerstdaags een lijstje erbij maken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Veel plezier met de opbouw!
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mar 2024 23:06
Ik ben benieuwd. De pro afgelopen zaterdag ook zien rijden bij de Chouffe classic.
Die 940 voor de oude Specialissima is ook nog een stuk meer dan de 750 gram die Bianchi claimed, of is dat zonder voorvork?
Die 940 voor de oude Specialissima is ook nog een stuk meer dan de 750 gram die Bianchi claimed, of is dat zonder voorvork?
there she is
gisterenavond even op een paar wielen gezet om de vorklengte te bepalen.
tevens een lijstje met onderdelen en gewichten:
Frame 1067
steekassen 53
balhoofdlagers 61
expander 36
spacers 60
zadelpen + klemkop 210
vork 400
stuur 355
Ik heb bewust voor de pro versie gekozen om een aantal redenen:
1) kleur in hoofdmoot celeste metallic, vind ik persoonlijk toch meer de Bianchi kleur dan bij de RC
2) de pro bevat het countervail carbon, wat me bij eerdere fietsen goed bevallen is; ik verwacht de fiets daarmee iets comfortabeler.
3) de pro heeft aan beide kanten van het frame BIANCHI, ipv aan 1 kant reparto corse
4) hij was toch een kleine 1000,-- goedkoper
volgens de info van Bianchi zou de pro 60 gram zwaarder zijn. kijkende naar bovenstaande gewichten waag ik dat enigzins te betwijfelen.
gisterenavond even op een paar wielen gezet om de vorklengte te bepalen.
tevens een lijstje met onderdelen en gewichten:
Frame 1067
steekassen 53
balhoofdlagers 61
expander 36
spacers 60
zadelpen + klemkop 210
vork 400
stuur 355
Ik heb bewust voor de pro versie gekozen om een aantal redenen:
1) kleur in hoofdmoot celeste metallic, vind ik persoonlijk toch meer de Bianchi kleur dan bij de RC
2) de pro bevat het countervail carbon, wat me bij eerdere fietsen goed bevallen is; ik verwacht de fiets daarmee iets comfortabeler.
3) de pro heeft aan beide kanten van het frame BIANCHI, ipv aan 1 kant reparto corse
4) hij was toch een kleine 1000,-- goedkoper
volgens de info van Bianchi zou de pro 60 gram zwaarder zijn. kijkende naar bovenstaande gewichten waag ik dat enigzins te betwijfelen.
bijbehorend stuurtje met reparto corse logo's.
vanavond begonnen met het gepriegel om alles erdoor te krijgen.
De super record werkt nog met een junction box in het stuur. Er moet een kabel vanuit de batterij naar de junctionbox, en vervolgens kabels vanuit de junctionbox naar de shifters.
heb voor de V4 versie van super record gekozen om een aantal reden:
- op mijn vorige fiets 25000 km zonder problemen.
- ziet er op mijn vorige fiets ook nog uit als nieuw. super record vrij kras bestendig.
- de crank met de rode belettering is imho nog steeds de mooiste die je op een fiets kunt zetten
- heb nog aardig wat reserve onderdelen liggen
- en er zat een goede aanbieding op
Mooi! Gaaf frame om te zien zeg. Framegewicht valt mij toch iets tegen. En zelf twijfel je aan het verschil tussen RC en Pro. Bedoel je dat de Pro zwaarder is dan verwacht? Die groep is echt heel mooi! Heb jij toegeslagen bij de aanbieding van Bike24?
Ride bikes, not tanks!