Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic allroad S / Fulcrum 4 DB of DT wielen

Diezl
Forum-lid

Diezl 03 jun 2024 15:08

Hoi. Op zoek naar een extra set wielen voor onder mijn do-it-all Koga Colmaro.

Bandbreedte die ik gebruik zijn 30-35 mm banden. Hoofdzakelijk panaracer gravelkings (slick tot de ext). Op de extra wielset wil ik weg combineren met lichte gravel.

- mavic allroad S. Heb nu de standaard allroad’s, tevreden over. Bombproof. ust systeem is top.
- fulcrum 4 db. Voorheen veel op fulcrum gereden, altijd tevreden geweest. Mooi setje vooral.
- dt’s 1600/1800 series, evt tweedehands. Geen ervaring met dt, beetje save choice.
- Hunt 4 seasons?

Robuustheid, tubeless gaat voor 100 gram besparen. Wat rijden jullie en wat adviseren jullie.

Diezl
Forum-lid

Diezl 03 jun 2024 15:33

Wat meer verdiept. Ik zal veel wisselen van wielen. Lees online dat het dan verstandig is om dezelfde naven te pakken ivm afstellen remmen/schijven.. dan denk ik toch voor de mavic’s te gaan. Wel de allroad S versie. Leuke aanbieding gespot.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 03 jun 2024 15:37

Uit je lijstje ervaring met Fulcrum 4, maar de velgrem versie.
Ondanks de look zou ik deze niet meer kopen.
Lagers zijn al meermaals vervangen, bovendien vaak speling.
2 sets in gebruik, allebei zelfde probleem.

Diezl
Forum-lid

Diezl 03 jun 2024 15:51

Wat meer verdiept. Ik zal veel wisselen van wielen. Lees online dat het dan verstandig is om ook dezelfde naven te pakken ivm afstellen remmen/schijven.. dan denk ik toch voor de mavic’s te gaan. Wel de allroad S versie. Leuke aanbieding gespot.

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 03 jun 2024 16:14

Hoeft niet per se, je kunt ze uitrichten met disc shims, eenmalig.

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 06 jun 2024 11:28

Ik heb juist hele goede ervaringen met de Fulcrum Racing 4. Zowel in de velgrem versie (destijds nog Racing Quattro) als de meest recente schijfrem versie (Racing 4 DB). Prima prijs-kwaliteit verhouding en de wielen kunnen tegen een stootje. Lagers wel eens vervangen, maar naar veel kilometers waarvan ook veel onder slechte omstandigheden. Speling op de lagers van het achterwiel kun je instellen.

leon1
Forum-lid

leon1 06 jun 2024 13:24

Houd er rekening mee dat de Allroad S hookless velgen heeft (in tegenstelling tot de basis Allroad wielen). Dat vereist dus banden die daarvoor geschikt zijn. Zelf heb ik voor de winter een setje Allroad SL van de vorige serie. Ook hookless. Die van mij zijn 22mm intern (ik gebruik ze met 28mm wegbanden). Mooi setje en ook het gewicht van 1570gr. voor aluminium is ook prima in orde. De nieuwe serie is 25mm intern dus prima geschikt voor de bandenmaat die jij voor ogen hebt. De Allroad S (en ook de SL) zijn wel iets zwaarder dan de voorgangers trouwens.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie